altijd huilen als wij eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pampers, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pampers

pampers Niet meer actief

We hebben een probleem
    elke dag als wij gaan eten huilt emma (2 maanden) de boel bij elkaar. we hebben al vanalles geprobeerd, maar ze blijft huilen en is niet te troosten, alleen als je haar bij je pakt, maar ja, dat eet niet zo handig! Overdag kan ze wel alleen in de box of kan ze zich goed vermaken in de wipstoel of haar speelkleed. Herkennen jullie dit,heeft er iemand een gouden tip of moet ik ze maar gewoon laten huilen? (vind dat zo moeilijk!)
    groetjes Pampers

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft dat ook een tijdje gehad. Wij namen hem gewoon maar bij ons. Eet wel neit zo handig maar eten met een brullend kind is ook niets..
    Ging vanzelf weer over trouwens;)

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Niets is meer frusterend als je kind huilt terwijl je rustig wilt eten:) Heb je al geprobeerd om de wipstoel op tafel te zetten of in een eetstoel die wat achterover kan? (dat deden wij altijd) en evt een draagzak en wat lastiger eten:) verder is het een fase hoor. Het gaat weer over als ze zelf ook gaan eten.....

Succes,

Groetjes Lysanne

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hihi heel herkenbaar. Ik denk dat het ongeveer 6 weekje heb geduurd bij ons.. Ik nam m op een gegevende moment dan toch maar op schoot & at snel mn eten op.
    Het is opeens over gegaan.

Gek he? Dat ze precies gaan huilen als je wil gaan eten!?
    Het lijk wel of ze het doorhebben :)

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat was ik al bijna weer vergeten joh! Maar nu ik dit lees, ik heb geloof ik ook een maandje of 2 met 1 hand gegeten, in de andere hand had ik Lena vast. Hoe ze het plande weet ik niet, maar of we nu om 6 uur, 8 uur of 10 uur aten, ze werd gewoon wakker, en huilen. Terwijl ze verder bijna niet huilde!

Geen tips dus, maar het gaat over als het goed is! :)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik probeer het altijd zo in te plannen qua haar patroontje dat ons eten net in de periode valt dat zij slaapt of net heeft gegeven en dus voldaan is, en nog geen last gehad, bij onze zoon was het wat meer moeite maar uiteindelijk door aanpassen eten / slaapje enzo ook zo gekregen dat we rustig konden eten, al eten we hier wel vaak apart omdat mijn man te laat thuiskomt en ik dan geen honger meer heb.. tijdens het koken was het voor mij meer belangrijk dat ze stil zijn, dus heb het daarop aangepast...

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Jep hier ook gehad ;). Mijn vriend werd erg bedreven in eten met kind op schoot. Ging inderdaad vanzelf weer over na paar weekjes. Nu zit ze erbij als we eten of ze ligt lekker in de box te spelen. Zij eet eerder dan wij namelijk.

8. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Oh ja, heel herkenbaar! Iris had ook altijd haar huiluurtje als ik eten moest koken en als we aten. De wipstoel op tafel werkte soms goed en anders at ik, net als vele anderen, met 1 hand.
    Op een gegeven moment veranderde haar ritme waardoor ze vaak sliep als wij aten....dat was weer even heerlijk genieten van het eten ipv snel m'n eten naar binnen werken.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hoor hier ook gehad. Tot 10 weken niet fatsoenlijk kunnen eten. Zodra de pannen begonnen te rammelen (koken) begon het tot 20.00. Maakte niet uit hoe laat we aten, Thijs huilde. Het is gelukkig overgegaan, we kunnen weer "gewoon" eten.

10. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ja, hier ook, en hoor het van meer mensen. Ze ruiken het precies ofzo :)
    Ik had hem regelmatig in de draagzak of op een wipstoeltje op tafel. En op een gegeven moment hebben we gewoon steeds pas gegeten als Thor even sliep :)

11. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hier was het in het begin ook zo.
    Heel vervelend. Want laten huilen was geen optie voor mij dan krijg ik toch geen eten door mijn keel, dus had ik haar maar weer op schoot.
    Gaat over

12. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Hier ook gehad. Wij hadden hem altijd in de wipper op tafel en dat vond hij prima. Hij wilde er gewoon graag bij zijn ;)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier ook gehad, hoe laat we ook aten, altijd was het brullen onder het eten. Maar door de tv was ze altijd erg geboeid. Dus wij hebben er op een gegeven moment maar voor gekozen om haar in de wipper voor te tv te zetten eventjes, zodat we in elk geval rustig konden eten, 15 tot 20 minuutjes.

14. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Heel herkenbaar, onze kleine meid doet precies hetzelfde. Ben blij om te lezen dat zij niet de enige baby is die het doet ;)

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier ook heel herkenbaar. Zowel bij Jasmijn als nu bij Madelief. Het maakte niet uit of je nu om 17.00uur, 18.00uur of 19.00uur ging eten. Op het moment dat het bestek de tafel op kwam dan was het huilen ;). We zetten nu Madelief er in de wipstoel bij op tafel en dan is het goed. Maar het zijn soms kleine draakje hoor :D, wil lekker eten en dan komen ze weer, haha.

16. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie huilde ook vaak tijdens het eten.
    WE hebben haar toen met wipper en al op de eettatel gezet, zodat ze er ook een beetje bij zat. Dat ging goed.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wipper op tafel is bij ons geen optie, ondanks dat wij een hele grote tafel hebben (2.20). Tafel is volledig in gebruik als je met 5 a 6 man aan tafel zit. Hier zit ie dus op schoot bij mij, papa of de grote broer. En soms zit hij in de swing aast ons, lekker heen en weer te schommelen.
    Dat ding was een dure uitgave, maar heeft ons al veel plezier/gemak bezorgd. Zo wil meneer s'avonds altijd erbij zijn, tot een uur of 11. En niet erbij zijn met in de box liggen, nee, lekker op schoot. Gelukkig vindt hij de swing ook goed, valt er zelfs in slaap. En dus heb ik mn handen vrij om dan ook dingen te doen (kom ik overdag niet aan toe met die 2 kleintjes)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.482
    113
    Hier hetzelfde probleem gehad met Kylian, toevallig kwam onze huisarts even langs en die merkte heel droog op.

Ja vind je het raar hij wil gewoon bij jullie zijn, niet moeilijk doen en gewoon in de maxi cosi bij jullie op tafel zetten. :D
    En het hielp hier echt, geen gebrul meer en mama en papa konden rustig eten.

Groetjes Anita

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben geen avond rustig kunnen eten totdat mijn zoontje 5 maanden was :D Zodra de pannen van het vuur gingen begon het gemekker al, hij rook het gewoon als we gingen eten volgens mij!

Wij gingen vaak om de beurt eten, en dan kon één van ons hem bezig houden. Heel ongezellig, maar zo konden we toch nog relatief rustig eten. Ook at ik vaak met de beeb op schoot. Heel onhandig (want je moet met 1 hand eten), maar we moesten toch wat.

Tegenwoordig zit hij in zijn wipper op de eettafel, gezellig erbij (met een stukje brood soms), en nu kunnen we weer ongestoord eten.
    Het gaat dus vanzelf over als ze wat ouder worden, maar het is nu even tanden op elkaar....

20. Damien deed dat ook aaaaltijd! Zodra ie vorken hoorde begon het, leek het wel..

Hier is het vanzelf weer overgegaan ;)

Deel Deze Pagina