Hoi, Gisteren kwam hier een klasgenoot van mijn dochter spelen. Vandaag was hij ziek thuis vanwege verkoudheid. Dan was hij gisteren ook al besmettelijk. Mijn dochter is voor morgen gevraagd voor een eerste kinderfeestje weer sinds tijden.. zelf geven wij nog geen kinderfeestjes, maar mijn dochter had wel zin om morgen te gaan. Dat mag dan toch volgens de regels wel? Ik neem aan dat de ouders van het verkouden kind hem laten testen en mocht het positief zijn dan pas moet mijn dochter in quarantaine toch? Het voelt in elk geval al weer vervelend..
Zolang er geen positieve test is hoef je niet in quarantaine. En buiten dat die klasgenoot is ook in de klas geweest lijkt mij, dus dan is het probleem voor iedereen hetzelfde
Gelukkig bestaat een gewone verkoudheid ook nog Of die mensen laten testen weten wij ook niet. Velen doen dat niet, anderen wel (onze zoon is afgelopen weekend wel getest ivm loopneus). Ik zou niet gelijk in de paniek schieten en je dochter gewoon laten gaan, mits ze zelf geen klachten heeft en klasgenootje geen positieve test nu blijkt te hebben.
Als je dochter niet verkouden is, dan zou ik haar gewoon laten gaan. En idd, gewone verkoudheden bestaan ook nog gewoon.
Bedankt allemaal voor de verhelderende reacties! Soms weet ik niet wat nu netjes is om te doen met zulke dingen. Nee idd, de ouders hoeven uiteraard niet te testen, maar ik weet van het kind dat hij al vaker getest is, vandaar dat ik daar nu ook weer een beetje vanuit ga.
Waarom ga je er vanuit dat hij gister besmettelijk was? Een verkoudheid hoeft toch helemaal niet al eerder besmettelijk te zijn? Geen zorgen en gewoon lekker laten gaan
Ik denk dat ze bedoelt dat als het corona is, klasgenootje de dag voor de eerste symptomen al besmettelijk was. En of het dan netjes is om dochter naar een kinderfeestje te sturen als je nog niet weet of het klasgenootje gewoon verkouden is, of toch corona heeft.
Zelfs als dat kind corona heeft en gisteren besmettelijk was, is de kans dat de dochter van ts morgen al besmettelijk is heeeel erg klein. Mocht hij positief testen of mocht zij klachten krijgen, dan zou ik haar ook thuis houden natuurlijk.
Ja, als het corona is, dan was hij gister al besmettelijk, maar dan kan je nooit meer ergens heen toch? Want iedereen kan je op elk moment besmetten. Ik zou dus gewoon uitgaan van een simpele verkoudheid en daarnaar handelen. Tot het tegendeel bewezen is.
Aangezien van alle (verkouden) geteste mensen al die tijd circa 90% nog steeds geen corona heeft, is de kan vele malen groter dat het gewoon verkoudheid is. Daar ga ik in principe altijd vanuit totdat het tegendeel is bewezen met een test. Hopelijk laten ze hem wel testen overigens, want ze sturen hem wel met symptomen naar school en andermans huis.
Qua verkoudheid ben ik het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp was klasgenootje niet verkouden bij het afspreken en was hij niet naar school. Dus de laatste zin klopt niet.