Hoi Dames! Ik houd sinds een tijdje mijn temperatuur elke ochtend bij & mijn 'normale' temperatuur ligt rond de 36,5. Op 17 November was deze dus ook 36,59, gister was hij 36,49, nu half uurtje terug was ie 36,69 & nu net een minuut terug (lig nog op bed) opeens 37,49. We hebben geklust in mijn vruchtbare periode (11-12-13-14-november). En aangezien ik niet zo super veel van die temperatuur kaartjes snap mt invullen wilde ik hier even raad vragen.
Je moet echt 1x tempen per dag... niet meer! Als je wakker bent, gaat je temp meteen veranderen en is hij voor het bijhouden van je cyclus niet meer betrouwbaar. Je neemt elke dag op hetzelfde tijdstip, na (het liefst) elke dag ongeveer hetzelfde aantal uren slaap je temperatuur op. dat zet je in een kaartje en dan kun je achteraf heel duidelijk je eisprong zien.
Ow oke, dat wist ik niet. Maar snap jij of iemand anders hier wat van? (ik heb nog geen temperatuurkaartje dus typ de temperaturen even) 17-11: 36.79, 18-11 36.49 19-11:36.69 20-11:36.79 21.11 36.56 22-11:37.29. Zoals je kunt zien schiet me tempratuur opeens omhoog. Zou dit kunnen wezen dat mij menstruatie er bijna aan zit te komen?
@LdJ probeer even een account te openen bij fertility friend ofzo. Dan kun je je temp's in een grafiekje zetten. Dat is 1) visueel makkelijker interpreteerbaar en 2) makkelijker deelbaar Ben je ook wel begonnen aan het begin van je cyclus? Halverwege starten zegt ook niet zoveel. En zoals Marloes als schreef: 1x per dag voor het opstaan meten, liefst elke dag op dezelfde tijd.
Ik heb je waarden even in excel gegooid. Maar als ik dit zo zie, valt er nog niet veel over te zeggen Mocht je weer ongesteld worden, begin dan een nieuwe grafiek vanaf dag 1 En meestal zal je temp dalen voor je menstruatie. Bij sommigen is dit een paar dagen ervoor en ik zie ook kaartjes waarbij eht pas op de dag zelf is. Maar een stijging zie je meestal niet...afwachten geblazen dus