Hoi heeft iemand tips hoe je het beste je kindje kan laten wennen om de nacht door te slapen zonder voeding? de 1 zegt gewoon voeden, de ander zegt steeds minder voeden, de ander zegt gewoon niks geven! wat vinden jullie? wat doen jullie om je kindje te helpen de nacht door te gaan? zijn voedingsschema is 8.00 130/4 12.00 130/4 16.00 130/4 19.00 150/5 (die geef ik dan omdat hij om 23.00 half slaapt en hem dan niet echt leeg drinkt) 23.00 130/4 03.30 130/4
Ik zou je kindje wat tijd geven. Hij pas 1,5 maand. Ze doen het als ze er aan toe zijn. Als je zoontje op deze leeftijd nog 's nachts komt dan heeft hij het gewoon nodig. Ik zou het op dit moment niet forceren. Het is nu geen kwestie van gewenning maar een kwestie van nog nodig hebben.
Sluit me aan bij Kiwi, en vroeg me even af of je vraag al voor nu bedoeld was, of meer voor over een tijdje? Nu is het echt nog te vroeg!
Wat kiwi zegt.. Het is niet om daar nu al mee aan de slag te gaan. Een kindje heeft 9 maanden 24 uur per dag voeding gehad. En kan ook niet zoveel tegelijk opslaan in het kleine lijfje. Ze hebben dus nog regelmatig voeding nodig. Wij hebben altijd op verzoek gevoed en hier was met 12 weken de nachtvoeding eruit.
Ik zeg ook gewoon voeden. En dan niet wakker maken in de nacht maar zelf laten komen... Dan word je vanzelf een keer om 7.00 's ochtends wakker om tot de ontdekking te komen dat hij doorgeslapen heeft...
Hier zijn al zoveel topics over. Als je kindje er niet aan toe is om door te slapen, zal het het ook niet doen!!
hoi bedankt voor jullie reactie's, ik wil het er ook niet indrillen hoor, want ik vind de nachtvoeding nog wel erg gezellig en het is maar een kwartiertje, ik vroeg het me gewoon af op latere termijn. ik bedoel, het is toch ook niet de bedoeling dat ze dit een jaar gaan doen? en geven jullie in de nacht dan juist meer of minder? en telt de nachtvoeding ook mee bij het aantal voedingen per 24 uur? anders ben ik bang dat hij misschien teveel krijgt.... Mijn vorige kindje sliep na 1 week al door , dus ik ben het ook niet echt gewend
Het gebeurt regelmatig hoor dat kindjes binnen 1 jaar nog niet doorslapen! Jou kindje is pas 5 weken...dat je daar al mee bezig bent.... Hier gaven we een gewoon flesje, net als overdag. Om 22.30 de laatste fles en dan zien wanneer ze weer komen. De tijd van het nacht flesje wordt dan steeds later (als het goed is). Maar er zijn genoeg ouders die een jaar lang elke nacht 1 of 2 keer eruit moeten voor een flesje. Bij je eerste kindje heb je gewoon vette mazzel gehad!!
Inderdaad, het is wel heel snel, maar het kan wel (hier sliep ze met 5,5 weken door). Maar gewoon niet meer 's nachts wakker maken en zelf laten komen. Als hij dan er aan toe is zal hij zelf wel doorslapen en word je pas 's morgens een keer wakker.
Mijn zoontje sloeg destijds de fles van 23 over. Dus kwam zijn eigen ritme op 19-3-7. Een vroege nachtslaap dus. Maar dus wel uit zichzelf een lange slaap. Door hem om 23 uur wakker te maken voor een fles, sloeg hij die fles om 3 uur over. Maar dat laatste werkt niet altijd. Mijn neefje kwam dan ook nog om 3 uur. En kreeg dan echt een fles teveel.
Later zul je vanzelf zien hoe het gaat. Vaak slaan ze vanzelf een nachtvoeding over. Daar hoef je vaak niets aan te doen. Dat je vorig kindje na 1 week doorsliep is fijn, maar komt maar weinig voor. Dit kindje kan het heel anders doen. Misschien slaapt hij volgende week al door, misschien heeft hij er een paar maanden langer voor nodig. En ja, je hebt inderdaad kindjes die na 1 jaar nog niet doorslapen, soms door medische problemen en soms is het idd de gewenning. Maar zover is het bij jullie nog lang niet, dus ik zou me in ieder geval nu er echt niet druk om maken hoe het later moet.
Het enige wat je kunt doen is zorgen dat je kindje leren te eten tussen om te beginnen 7:00 - 23:00 en later 7:00 - 19:00 (of iets vergelijkbaars). Hoe snel en gemakkelijk een kindje dat leert, hangt van je kindje af. Ik gaf borstvoeding dus dan bepalen ze het helemaal zelf en dat maakt het wel lekker makkelijk. Zeker als je kind dan gaat doorslapen met 6,5 week.
Ik ben op een gegeven moment minder gaan geven s'nachts. dat heb ik steeds afgebouwd tot alleen maar de speen. Na een tijdje sliep ze door. Ze was 6 weken oud. Ik moet er wel bij zeggen dat toen we het ziekenhuis uit kwamen, ze alleen nog maar kwam om 5 uur. Ze sliep dus al van 23 tot 5. Het was voor mij dus alleen een kwestie van rekken. Keana gaf zelf heel goed aan dat ze er klaar voor was.
zoals je aan mijn verhaal kan zien is hij al bijna 7 weken. ik wil er ook niet perse vanaf, ik vroeg het me gewoon af..
Meestal zijn ze er op een gegeven moment aan toe en slapen ze gewoon door. Wij zijn steeds een beetje minder gaan geven op een gegeven moment heeft ze een keer een nachtje doorgeslapen volgende nacht meldde ze zich weer. Wij hebben toen geen fles maar een speen gegeven. De eerste twee nachten betekent het dat je er dus om de haverklap uit moet. Maar we hadden wel succes met 5/6 weken sliep ze zonder problemen door.
Ik zou m om 23.00 zowieso niet wakker maken, als ie niet wakker word zal ie ook niet nodig hebben. En ik gaf Justin snachts vanaf de eerste week geen volle fles, hooguit een halve, maar meestal maar 50cc. Hij sliep met 7 weken door....
Mijn zoontje sliep met 4,5 al de nacht door! De voeding van 23.00/23.30 heb ik toen weggelaten! En sliep tot ongveer 06.00 en nu slaapt hij van 20.30/21.00u tot ongeveer 7.00u ! Maar meot er wel bijzeggen mijn zoontje was al redelijk op gewicht bij de geboorte 3975 gram en 52cm en na 4 weekjes was hij al 5120 gram en 58 cm, dus best een flink mannetje misschien dat het hierdoor komt?! Maar toen mn zoontje eenmaal de nacht over was gegaan kwam heeft hij nog 1 keer een half weekje gehad dat hij ineens weer s'nachts ging komen en heb hem toen 60cc voeding aangeboden op aanraden van het cb en na deze dagen is hij weer door gaan slapen tot s'ochtends!
Hier is het doorslapen helemaal vanzelf gegaan vanaf ongeveer 8 weken. Verschilt natuurlijk heel erg per kindje. Wij hebben niets geforceerd en gaven hem altijd een fles als hij s'nachts kwam. Een enkele keer als hij overdag heel slecht heeft gedronken en s'nachts komt voor fles geven wij ook gewoon, maar dat komt gelukkig zelden voor.
hai ons kindje hebben we in de kraamweek steeds op verzoek gevoed (gaf toen nog bv) na 2 weken thuis werd het flesvoeding (wegens reflux) toen voedden we om de 4 uur na een week (was toen 4 weken) was hij dit gewoon en konden we op vraag voeden (kwam automatisch om de 3.30/4u de laatste fles was dan 23 u en dan steevast om 3 u terug en om 7 uur maar o^p een ochtend toen hij 6 weken was, werd ik smorgens om 6 uur wakker door zijn gesmek hij jhad de hele nacht doorgeslapen!!! dacht eerst dat hij ziek was, maar nee hoor sindsdien kwam hij af en toe wel, af en toe niet nu aan 9 weken/bijna 10 slaapt hij door van 21/22/23 u tot 6/7u wat ik wil zeggen is, voed gewoon op verzoek en als je kindje er klaar voor is,dan slaapt hij vanzelf wel door hoor xxx