Hallo, Wie kan mij/ ons helpen. September dit jaar gaan we trouwen. Maar er blijft maar 1 ding door mijn hoofd malen. Hoe doe je dat met een kind erbij? Hij is dan bijna 2 als wij trouwen. Maar overdag moet hij toch ff slapen en hoe doe je dat s'avonds? Wie past er op. Alle vrienden en familie zijn er natuurlijk. En wij zouden het fijn vinden dat hij ook bij iemand slaapt aangezien we toch laat thuis zullen zijn. Wie heeft hier ervaring mee! O en hij slaapt niet zomaar ergens anders. Alleen thuis, bij beide opa's en oma's en op het kdv.
Geen idee waar je trouwt, maar als het dichtbij je huis is kan je dan niet na het dineren voor het feest de kleine zelf thuis op bed leggen en iemand bij je thuis laten oppassen en zelf ergens in een bruidsuite slapen?
Onze dochter is er gewoon bij geweest. We zijn laat in de middag getrouwd zodat ze er gewoon bij kon zijn. Wel in de middag voor de zekerheid wat eerder in bed gelegd zodat ze zeker op tijd wakker zou zijn. Wij hebben alle activiteiten die dag rondom haar gepland want het belangrijkst vonden we dat zij overal gewoon bij was. Dus we zijn ook niet tot laat in de avond weggegebleven.
Ken je niet iemand die toch vertrouwd is en die bij je thuis wil oppassen, zoals de moeder van 1 van je vriendinnen/vrienden of een lieve leidster van het kinderdagverblijf?
Idd een moeder van een van je vrienden, een leidster van het kinderdagverblijf. Misschien dat je diegene voor heel de dag kunt vragen. Zij kan dan op jullie kindje passen. Met hem naar huis gaan en laten slapen. Het is pas in september, dus je kunt hem nu al laten wennen dan diegene die dan wil laten oppassen..
Wij hebben onze dochter de hele dag gewoon meegenomen. We hebben mijn man zijn zus 'verantwoordelijk' gemaakt voor onze dochter die dag. Zodat wij niet op haar hoefden te letten en er geen erge dingen konden gebeuren. Op onze feestlokatie hebben wr gewoon een bedje neergezet. Ze is de hele dag wakker geweest en tegen een uur of 22.00 is ze uiteindelijk ik bed gegaan. Mijn ervaring is dat je jezelf er van tevoren drukker om maakt dan nodig is. Het red zich wel, maar ik zou wel zorgen dat er iemand verantwoordelijk is voor je kindje.
Mijn moeder heeft de hele dag voor onze dochter gezorgd (die was toen 1,5) en dat is heel goed gegaan. Daarnaast was er een speciaal kamertje op onze locatie, waar kinderen konden slapen. Hier hebben we een campingbedje neergezet. Het is supergoed gegaan
Onze dochter was 6 maanden toen wij trouwden. Onze dag zag er als volgt uit: Ik ben rond 7u opgestaan om mij klaar te maken (ik sliep met dochter samen bij mijn ouders). Om 9u werd dochter wakker, mijn moeder heeft haar klaargemaakt (haartjes/kleertjes etc). Om 10u werden we opgehaald door mijn man en zijn we naar de fotolocatie gegaan. Daar heb ik in mijn trouwjurk nog een enooooorme poepluier staan verschonen hahahaha! De ceremoniemeester heeft haar tijdens de fotoreportage rondgesjouwd en vermaakt (en ze staat natuurlijk ook veel op de foto's). Rond 12u gingen we terug naar het huis van mijn ouders, ong. 20min rijden, heeft ze eventjes geslapen. Thuis heb ik haar overgelegd in haar bedje, in totaal heeft ze een uurtje geslapen. Konden wij even een broodje eten en met de gasten kletsen. Om 13u heeft ze wat gegeten en om 13.30u zaten we in de auto richting het gemeentehuis waar we om 14u gingen trouwen. Tijdens de ceremonie heeft ze bij mijn moeder op schoot gezeten met een soepstengel en zich keurig gedragen (gelukkig). Rond 15u waren we op de locatie waar we het diner/feest hebben gehouden (geen receptie). Eerst foto's gemaakt met de daggasten, daarna haar in een campingbedje in een rustige ruimte gelegd. Ze heeft half uurtje geslapen, niet veel in ieder geval. Ze is de rest van de middag lekker vermaakt door onze daggasten, hoefde zich geen moment te vervelen en bleef daardoor lekker vrolijk. Tijdens het avondeten heeft ze in het campingbedje naast ons zitten spelen. Omdat mijn vader ernstig ziek was gingen mijn ouders na het eten naar huis om te rusten. Zij hebben haar meegenomen en op bed gelegd. Toen zij sliep kwamen de buren van mijn ouders (die ik ook heel goed ken overigens) op haar oppassen en zijn mijn ouders weer naar ons feest gekomen. Dochter heeft de nacht bij mijn ouders doorgebracht en we hebben haar de volgende dag weer opgehaald. Ik vond de avond het lastigst want familie en vrienden waren op het feest dus konden niet oppassen, gelukkig waren de buren van mijn ouders zo lief dat ze het aandurfden. En gelukkig ken ik ze goed genoeg dat ik het ook aandurfde . Onze dochter is 1 keer wakker geworden en toen hebben ze haar naar beneden gehaald en liedjes gezongen met haar enzo. Heel anders dan dat ik het aangepakt zou hebben maar ach ze hadden lol met zn drietjes en ze is daarna prima weer gaan slapen dus ik vond het allang prima! Beetje loslaten af en toe
Wij een oppasmeisje. Ze is de hele dag erbij geweest (bijna 3) en s avonds heeft het oppasmeisje haar in bed gelegd en hebben mijn ouders in ons huis geslapen.
Dat zou ik ook doen. Campingbedje meenemen en ergens in een zaaltje plaatsen met niet te veel geluid en vragen aan oma of opa om op te passen die dag. Eventueel babyfoon meenemen en vragen aan het restaurant of het ok is? Mijn ouders hadden een restaurant + feestzaal en als er zo een feest was, sliepen de kinderen vaak in het salon of in een zaaltje apart met een babyfoon of oppas ernaast. Kan hoor.