Mijn dochtertje past vanaf zo'n 7 maanden niet meer liggend in het baby badje, douchen heeft ze een bloedhekel aan dus zit ze eigenlijk al vanaf het moment dat ze zelf kon zitten in bad. Nu vraag ik me af of dit wel mag en of het niet gevaarlijk is? Ik blijf er wel altijd bij uiteraard maar ze glibbert nooit weg en blijft stevig zitten. Nu kan ze vanaf 6 maanden zelfstandig zitten zonder ondersteunen en het enige wat nu vervelend is is dat ze gaat staan zodra ze de kans krijg (in bad dus) Douchen geprobeerd, ze was pas na een uur stil met gillen..
Wij hebben een badring. Is een soort stoeltje voor in bad, dat je vastzet mer zuignappen die op de onderkant zitten. Ideaal!
Ik heb mijn kinderen ook in het grote bad gedaan zodra ze zo'n beetje hun hoofd omhoog konden houden. En helemaal toen ze zelf konden zitten. Ik bleef er altijd bij. Het zijn echte waterratjes geworden. Nu zijn ze 4,5 en bijna 3 en zitten ze alleen in bad, terwijl ik in de kamer ernaast de was vouw.
Zit ze in het grote of baby bad? Hier zit mijn zoon vanaf zes maand ook in bad.(inmiddels twee) En ik deed hem gewoon steeds weer neer zetten. Of kort in bad. Ik deed het badje wel op de grond zetten. Met het idee mocht hij vallen valt hij minder diep
In een baby badje want we hebben alleen een douche zelf, wat ze dus echt haat Maar ze wordt al bijna te groot voor het babybadje.
Hier gaat hij ook gewoon zittend in het babybadje. Zodra hij probeert op te staan laat ik hem weer zitten en dat werkt nog prima. Ik ben nu aan het kijken naar een Opla badje, lijkt me super handig aangezien wij ook alleen een douche hebben.
Zittend is ze nog lang niet te groot denk ik. Hier zitten ze met zijn tweeën in een baby bad 24 mnd en 8 mnd) Wij hebben ook alleen een douche en zo gaat het prima.
Mijn dochter zit sinds een weekje ook in haar babybadje. Om uitglijden te voorkomen hebben we een stuk antislipmat op de bodem van het badje gelegd. Dit werkt perfect want ze kan nogal wild spetteren etc en ze glijdt niet onderuit. Ideaal en zo leuk om haar te zien spelen!
Hier ook zittend, wel in het grote bad en ik leg er altijd een grote handdoek onder zodat hij niet uit kan glijden
Ben ik de enige of is dit heel onverantwoord. Elk kind kan vertrouwd zijn met water maar met een schrikreactie weet je nooit hoe ze reageren. Ik heb baby zwemmen gegven en hoe watervrij kinderen zijn NOOIT alleen laten in het water!
waarom zou ze niet mogen zitten in het badje? Als het je gerust kan stellen: hier zaten ze in het badje zodra ze konden zitten (en ook nog met zn 2e er in dus neem aan dat je dochter nog wel even vooruit kan dan)
He? Hoe groot is ze dan? Aiden zit namelijk nog steeds in het babybadje. Wij hebben ook een groot bad, daar zetten we het kleine badje dan in.Maar dit scheelt ons enorm veel water en Aiden past nog prima in het badje. Finlley is veel groter dan gemiddeld, maar ook hij past nog prima in het babybadje. Maar als je meisje stevig zit en je blijft erbij, dan is het toch prima in het grote bad?
Zelfs in een klein laagje water kunnen kleine kinderen nog verdrinken.Maar wij laten onze kinderen dan ook nevernooit alleen als ze in bad zitten.Je vergeeft jezelf nooit als het wel verkeerd gaat. Hier in de buurt is onlangs een tweejarig jongetje verdronken.Niet in het bad, maar in een vijver. Maar toch.......
Hier zit ze al heel lang in het babybad met een anti slipmatje (Hema). Gaat super. Als ze een keer in het grote bad gaat dan in de badring.
en met oog op de toekomst, wel gaan oefenen onder de douche? bijv door het babybadje in de douche te zetten en ook soms wat water van boven te laten komen?
Hier na geboorte maar 2 weken in die kleine babybad. Daarna in grote gewoon liggend op rug. zit ze in grote bad vanaf 6 maanden. vanaf 7 maanden kruipt ze daar en staat dus zit nooit hihi. Had badring maar heb weggegeven want het is een rampzalig iets: ze zweefde erin en wilde steeds uitkruipen. Kreeg rode geirriteerde huid en krassen ervan. Is niks voor drukke babys die kunnen optrekken. Ik zie het probleem niet zo? Als ze kan zitten goed dan is toch goed? Ik vul bad altijd tot haar middel als ze zit. Zo kan ze nog zwaartekracht bewaren en zweeft niet. Heb ook badmatje maar ze glijd nooit uit dus gebruik dat ook niet. Ik ga ook niet weg als ze baddert maar blijf gewoon zitten naast in stoel maak geen ramp van als ze op rug ligt en zelf rolt en staat en iets uitglijd met handje of mist rand bij optrekken hapt ze wat water maar zolang ik niet in paniek raak is niets aan de hand. Soms vul ik bad vol zan duikt ze onder als ik haar vasthou soort waterratje )
Als je er bij blijft staan en je je kindje geen moment uit het oog verliest lijkt het me geen probleem...
Hier gaan ze alle 3 tegelijk in bad. Dus een 20 cm water en spelen maar de jongste kan goed zitten dus waarom niet