In bad zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje past vanaf zo'n 7 maanden niet meer liggend in het baby badje, douchen heeft ze een bloedhekel aan dus zit ze eigenlijk al vanaf het moment dat ze zelf kon zitten in bad. Nu vraag ik me af of dit wel mag en of het niet gevaarlijk is? Ik blijf er wel altijd bij uiteraard maar ze glibbert nooit weg en blijft stevig zitten. Nu kan ze vanaf 6 maanden zelfstandig zitten zonder ondersteunen en het enige wat nu vervelend is is dat ze gaat staan zodra ze de kans krijg (in bad dus)

Douchen geprobeerd, ze was pas na een uur stil met gillen..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben een badring. Is een soort stoeltje voor in bad, dat je vastzet mer zuignappen die op de onderkant zitten. Ideaal!

3. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik heb mijn kinderen ook in het grote bad gedaan zodra ze zo'n beetje hun hoofd omhoog konden houden. En helemaal toen ze zelf konden zitten. Ik bleef er altijd bij. Het zijn echte waterratjes geworden. ;) Nu zijn ze 4,5 en bijna 3 en zitten ze alleen in bad, terwijl ik in de kamer ernaast de was vouw.

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zit ze in het grote of baby bad?
    Hier zit mijn zoon vanaf zes maand ook in bad.(inmiddels twee) En ik deed hem gewoon steeds weer neer zetten. Of kort in bad. Ik deed het badje wel op de grond zetten. Met het idee mocht hij vallen valt hij minder diep

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    In een baby badje want we hebben alleen een douche zelf, wat ze dus echt haat :) Maar ze wordt al bijna te groot voor het babybadje.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier gaat hij ook gewoon zittend in het babybadje.
    Zodra hij probeert op te staan laat ik hem weer zitten en dat werkt nog prima.

Ik ben nu aan het kijken naar een Opla badje, lijkt me super handig aangezien wij ook alleen een douche hebben.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zittend is ze nog lang niet te groot denk ik.
    Hier zitten ze met zijn tweeën in een baby bad 24 mnd en 8 mnd)
    Wij hebben ook alleen een douche en zo gaat het prima.

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Badring van prenatal, heeft een vriendin van mij ook. Ideaal!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn dochter zit sinds een weekje ook in haar babybadje. Om uitglijden te voorkomen hebben we een stuk antislipmat op de bodem van het badje gelegd.
    Dit werkt perfect want ze kan nogal wild spetteren etc en ze glijdt niet onderuit.
    Ideaal en zo leuk om haar te zien spelen!

10. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier ook zittend, wel in het grote bad en ik leg er altijd een grote handdoek onder zodat hij niet uit kan glijden :)

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ben ik de enige of is dit heel onverantwoord.
    Elk kind kan vertrouwd zijn met water maar met een schrikreactie weet je nooit hoe ze reageren.
    Ik heb baby zwemmen gegven en hoe watervrij kinderen zijn NOOIT alleen laten in het water!

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.419
    17.385
    113
    waarom zou ze niet mogen zitten in het badje?
    Als het je gerust kan stellen: hier zaten ze in het badje zodra ze konden zitten (en ook nog met zn 2e er in dus neem aan dat je dochter nog wel even vooruit kan dan)

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.419
    17.385
    113
    die van mij zijn bijna 4 en 2,5 maar daar blijf ik ook niet altijd bij.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

He? Hoe groot is ze dan? Aiden zit namelijk nog steeds in het babybadje.

Wij hebben ook een groot bad, daar zetten we het kleine badje dan in.:)Maar dit scheelt ons enorm veel water en Aiden past nog prima in het badje.

Finlley is veel groter dan gemiddeld, maar ook hij past nog prima in het babybadje.

Maar als je meisje stevig zit en je blijft erbij, dan is het toch prima in het grote bad?

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zelfs in een klein laagje water kunnen kleine kinderen nog verdrinken.Maar wij laten onze kinderen dan ook nevernooit alleen als ze in bad zitten.Je vergeeft jezelf nooit als het wel verkeerd gaat. Hier in de buurt is onlangs een tweejarig jongetje verdronken.Niet in het bad, maar in een vijver. Maar toch.......:(

16. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.911
    387
    83
    Hier zit ze al heel lang in het babybad met een anti slipmatje (Hema). Gaat super. Als ze een keer in het grote bad gaat dan in de badring.

17. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    en met oog op de toekomst, wel gaan oefenen onder de douche? bijv door het babybadje in de douche te zetten en ook soms wat water van boven te laten komen?

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier na geboorte maar 2 weken in die kleine babybad.
    Daarna in grote gewoon liggend op rug.
    zit ze in grote bad vanaf 6 maanden.
    vanaf 7 maanden kruipt ze daar en staat dus zit nooit hihi.
    Had badring maar heb weggegeven want het is een rampzalig iets: ze zweefde erin en wilde steeds uitkruipen. Kreeg rode geirriteerde huid en krassen ervan. Is niks voor drukke babys die kunnen optrekken.

Ik zie het probleem niet zo? Als ze kan zitten goed dan is toch goed?
    Ik vul bad altijd tot haar middel als ze zit. Zo kan ze nog zwaartekracht bewaren en zweeft niet. Heb ook badmatje maar ze glijd nooit uit dus gebruik dat ook niet. Ik ga ook niet weg als ze baddert maar blijf gewoon zitten naast in stoel maak geen ramp van als ze op rug ligt en zelf rolt en staat en iets uitglijd met handje of mist rand bij optrekken hapt ze wat water maar zolang ik niet in paniek raak is niets aan de hand.
    Soms vul ik bad vol zan duikt ze onder als ik haar vasthou soort waterratje ;))

19. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Als je er bij blijft staan en je je kindje geen moment uit het oog verliest lijkt het me geen probleem...

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gaan ze alle 3 tegelijk in bad. Dus een 20 cm water en spelen maar de jongste kan goed zitten dus waarom niet

Deel Deze Pagina