Onze zoon heeft sinds gister een gesprongen ader in zijn oog. Maar vanmiddag zak ik dat er een bultje op zit. Een soort blaasje lijkt het. Gister was het mij niet opgevallen, maar is ook lastig te zien door de plek. Herkent iemand dit? Ik weet ook niet wat er gebeurt is waardoor hij dat gesprongen adertje heeft.
Ik zeg het niet snel. Maar hoe kom je er bij om dit op een leken forum te plaatsen? Ogen zijn enge dingen. HAP bellen.
+1 ogen zijn zo ontzettend belangrijk zou inderdaad een beoordeling laten doen door de huisarts en als @Evanesco zegt de hap denk ik dat dit het beste is om te doen!
Omdat ik dit niet echt iets alarmerends vind Hij heeft geen pijn en ziet nog prima. Waarom zou ik naar de hap gaan dan? Ik bel morgen wel de huisarts, maar kon toch zijn dat iemand dit wel eens gehad had?
Als hij er verder geen last van heeft morgenvroeg even de huisarts bellen. Gesprongen adertje komt volgens mij zo vaak voor, maar even overleggen of het bultje even nagekeken moet worden.
Ik heb dit vorig jaar ook gehad! Er zat een soort blaasje leek het wel op Mn oog, ook rood eromheen.. heeft wel 2 weken geduurd voor het weg was. Had er ook geen last van en net op het moment dat ik toch naar de huisarts wilde, was het weg.
Ik denk dat het eea met elkaar te maken heeft. Hij heeft geen alarmsymptomen dus ik zou het tot morgen durven afwachten. Weet je zeker dat die niet iets in zijn oog heeft gekregen? Mijn oudste heeft eens een trauma aan zijn oog gehad en toen ook bloeddoorlopen en ook was het oogwit gezwollen maar dit kwam door de klap op zijn oog.
Ik zou zelf toch wel vanavond nog bellen voor advies. Zoals @Evanesco al zegt, ogen zijn enge dingen. Daar wil je echt geen risico mee nemen.
Mijn man zei dat hij dit ineens had, zover hij weet was er niks tegen aan gekomen. En zoon heeft er ook niks over gezegd. Ik heb niet het idee dat hij slechter ziet, anders was ik idd naar de hap gegaan. Hij wrijft ook niet in zijn oogje, zit er helemaal niet aan. Dus ga er vanuit dat hij er ook geen last van heeft.
Onze dochter en zoon hebben het allebei weleens gehad, een blaasje op het oog. Was volgens de huisarts niks geks, gaat vanzelf weg. Maar als je twijfelt zeker even na laten kijken! Dat ik een blaasje herken wil niet zeggen dat het hetzelfde is.. het zijn toch je ogen zoals al genoemd.
Ik heb ook weleens een spontaan gesprongen vaatje gehad. Ik stond bij de bushalte te wachten en toen voelde ik een steekje in mijn oog en bij thuiskomst een bloeddoorlopen oog, echt vreemd.
Dit bedoel ik nou. Op een forum gaan mensen wat roepen. Hoezo lijkt dit op een allergie? Wel heel plaatselijk dan, geen jeuk. Lijkt me eerder dat er toch iets in het oog is gekomen. Dan loop je het risico op een cornea beschadiging. Maar juist omdat TS níet weet wat is het zou ik de hap bellen. Wie weet doen ze het met een advies af. Maar de zoon van TS zal inmiddels wel slapen.
Maar bij een cornea beschadiging heb je doorgaans echt wel last van je oog. Mijn zoon kon destijds echt zijn oog niet open houden , hij had wel een flinke beschadiging en ook nog midden op zijn pupil, is gelukkig goed gekomen. Zelf heb ik weleens een kras op mijn oog gehad van de kinderen en ik kreeg mijn oog niet meer open, lichtschuw en tranen.
Nee geen vocht, geen last van licht.. verder niks aan de hand eigenlijk. Hij ligt inderdaad te slapen en ik ga dat ook doen morgenochtend bel ik de huisarts op en kunnen daar altijd wel snel terecht. En heb ook meer vertrouwen in onze eigen huisarts dan in de hap.
Wij waren ook bang dat het een beschadiging was.. dat bleek in ons geval niet zo. Succes morgen! Hopelijk valt het mee!