14 graden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emmie, Nov 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

hoi allemaal,

De babyfoon is steeds aan het piepen omdat het 14 graden is op seff's kamertje, en dat is dan volgens de babyfoon te laag..ik heb de verwarming steeds al heeel ietsie aan staan...maar seff slaapt er verder prima door, en is ook gewoon lekker warm.
    ik gebruik een dun slaapzakje + deken en lakentje..
    overdag gewoon in zn kleertjes, snachts in zn pyama-tje..
    Hoe doen jullie dit en wat geeft jullie babyfoon aan?
    liefs emmie

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb geen temp meter op de babyfoon en heb nooit de kachel aan gehad bij Eliza op de kamer..
    Als het echt 10 graden gaat vriezen is het een andere zaak, maar anders niet.
    Super gezond zo in de frisse lucht..
    Als je de verwarming aanzet wordt de lucht erg droog in de kamer, is helemaal niet zo goed..

Hou je kindje gewoon goed in de gaten en ga eerst eens wat vaker voelen of ie lekker warm is..
    Als dat zo is, hoe jij echt de kachel niet aan te doen, en zeker niet omdat je babyfoon dat aangeeft..

3. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben ook een babyfoon die dat aangeeft, heel vervelend dus wij hebben even de instelling veranderd. Bij ons staat de verwarming wel aan, maar s'nachts staat ie beneden niet aan dus ik denk dat het s'nachts een graad of 17 in haar kamertje is.
    Zolang je beeb goed slaapt en hij warm aanvoelt niks veranderen zou ik zeggen.

4. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff het alarm utizetten...hebben wij ook gedaan
    en ja zolang Seff lekker warm aanvoeld gaat het prima
    wij hebben Teun nu in een dikker slaapzakje gedaan omdat zijn armen helemaal koud waren tot op zijn schoudertjes...maar nog geen mouwtjes eraan vast...hier is het ook 14 gr in zijn kamer...
    de verwarming staat wel iets aan maar de termostaat slaat snachts niet aan maar rond 6 uur om het beneden wat warmer te krijgen dus tegen de tijd dat hij eruit moet is het behagelijk in zijn kamertje anders ligt hij ook te verkleumen op de commode...

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    haha op daan zijn kamer zou het nu 26 graden zijn ZONDER verwarming.
    Wij hebben gewoon een termometer voor in bad op zijn kamer liggen.

6. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    staat de zon lekker op zijn kamer?
    Teun zijn kamer ligt op het oosten en nog enkel glas zeg maar, zit wel een voorzet raam voor maar isoleerd niet zoals een termopainraam zou doen.......

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

De kleine slaapt nu bij ons op de slaapkamer in zijn wiegje, toen ik vanmorgen wakker werd, zag ik dat het bij ons 17 graden was.

Ik weet niet of je dubbele beglazing hebt of enkel glas?

Wij hebben dubbele beglazing en slapen aan de voorkant, terwijl de zon grotendeels van de dag aan de achterkant staat. 's Ochtends zetten we de ramen even een half uurtje open om te luchten. We hebben op de slaapkamer geen verwarming aan, maar wel op de overige kamers op de eerste verdieping en beneden. Meestal 's ochtends een half uurtje voor o.a. een lekkere temperatuur in de badkamer voor het badje en 's avonds een half uurtje om de meeste kou weg te jagen.
    En dan is 's avonds ongeveer 18 a 19 graden als we naar bed gaan en 's ochtends 17 a 18 graden als we wakker worden.

Groetjes Saskia

8. emmie

emmie Niet meer actief

dank je wel voor jullie reacties!
    denk dat ik van het winter ook even een dikker slaapzakje ga kopen,
    gebruiken jullie s'winters ook een slaapzakje met mouwen?
    ik heb op seff's slaapkamertje dus wel de heledag de verwarming aan, maar als het beneden de temp. heeft bereikt, slaat hij boven ook natuurlijk weer uit he? het is nu de hele dag zo'n beetje 15 graden..dus de babyfoon piept niet meer! gelukkig, heeeeeel irri is dat..
    en we hebben trouwen ook dubbele beglazing..
    liefs emmie

9. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    emmie wij hadden ook een alarm in de babyfoon maar kunnen die uitschakelen...nu gaat alleen het venster oplichten als het te heet of te koud is....
    van de zomer was het bij Teun in de kamer 29 gr...wel de rolgordijnen dicht maarja wat doe je er aan...gelukkig stond het alarm al uit....dus ff lezen en je hebt weer rust

10. emmie

emmie Niet meer actief

haha ja thanx ;)
    ik ga het even nalezen hoe ik dat moet doen...

11. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Bij Rhune op de kamer is het ook zo een 13 - 14 graden. Zijn lichaam voelt ook niet koud maar zijn handjes zijn echt ijskoud, kan dit kwaad denken jullie?

Grtz x Sylvie

12. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Teun heeft ook koude handjes en zijn smorgens zo weer warm...als zijn nekje maar warm is ik hou het wel in de gaten dat zijn armpjes bij de schoudertjes niet koud zijn en dan echt koud want dan gaan de mouwtjes aan zijn slaapzakje...

13. Mama007

Mama007 Niet meer actief

hier ook heel koud op de babykamer! Ik heb altijd de verwarming zachtjes aanstaan anders is het echt te koud. Ik zou het zelf ook niet lekker vinden om in een koude kamer te slapen.

14. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Bij Teun loopt hij nu ook mee
    alleen als de huiskamer op temp is ja dan niet meer en het koelt niet zo snel af dus ja dan koelt de slaapkamer wel af...

15. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Wij zorgen ervoor dat de cv ingesteld staat op 17 graden als minimum temp.....Koud zeg 14 graden.....
    Schijnt ook beter te zijn voor de stookkosten!

16. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Heiloo
    Bij ons staat de thermostaat met minium op 16.8 maar het koelt in de huiskamer nog niet genoeg af om die snachts aan te laten slaan en ja dan koelt de kamer van Teun en onze slaapkamer wel lekker af......

17. laura14

laura14 Lid

Jul 9, 2007
    71
    0
    0
    Ik gebruik voor mijn dochter een donzen baby slaapzak met korte mouwen, daar ligt ze heerlijk in en heeft het echt nooit te warm of koud, ik check handjes, nek en wangetjes.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een babyfoon met een temperatuuralarm?
    Proest zeg, wat verzinnen ze niet allemaal voor gadgets!

Ik zou trouwens een baby die zo jong is nooit alleen op een kamertje laten dat bijkbaar erg koud kan worden.

19. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik denk dat ik dezelfde babyfoon heb, maar volgens mij is die temperatuur niet helemaal nauwkeurig hoor.

20. emmie

emmie Niet meer actief

@ DIRKSMAMA wat bedoel je met niet alleen laten?

Share This Page