Ik heb op mp een accordeon te koop staan, gisteren had ik een bod van 120 euro en deze had ik heel snel na de bieding geaccepteerd. Ik had de bieder een mailtje gestuurd, maar ik heb meer dan 24 uur later nog steeds niks terug gehoord! Inmiddels heeft iemand een tientje meer geboden, nu wou ik niet meteen lullig doen voor een tientje, maar ik heb nu nog steeds niets van de ander gehoord en eigenlijk wil ik nu die 130 gaan accepteren... Ik heb die van 120 ook al een keer extra gemaild, maar dus niets vernomen.. Ik wil tot morgenochtend wachten en dan die 130 euro accepteren, dat is toch wel redelijk? Dan had die ander 36 uur de tijd gehad om op mij te reageren...
Ja hoor Iedereen die niet binnen 24 uur zijn/haar e-mail controleert moet wel dood of niet geïnteresseerd zijn. Gewoon doen
36 uur lijkt mij meer dan redelijk. Wat ik meestal doe in zo'n situatie is: mail de nieuwste bieder dat ik in principe akkoord ga, dat ik dus nog een bod van een andere bieder had staan, maar dat die niet meer reageert, dat ik die tot morgenochtend heb gegeven en dat diegene hem anders mag hebben. En de vorige bieder mail ik dat er inmiddels een nieuw bod is en dat ze tot morgenochtend hebben om aan te geven of er nog interesse is. Zo weet bieder 2 iig ook dat je ermee bezig bent.
Ik zou dan inderdaad morgenochtend het nieuwe bod accepteren. Ik heb al zo vaak gehad dat bieders niks meer van zich laten horen. Als je nog langer wacht dan verkoop je hem misschien helemaal niet.
Ik zou het ook gewoon doen. Ik zet er tegenwoordig gelijk al bij dat als ik binnen zoveel uur niks hoor, dat ik dan akkoord ga met een ander. Was er zo klaar mee met mensen die het maar af lieten weten zonder het te zeggen.