onze meid heeft weer een verstopte neus! zo vervelend want ze slaapt er zo slecht door! nu spray ik met zoutoplossiong en heb een ui op de kamer maar is er niks anders wat nog beter werkt?
Luuf voor baby's kun je nog op de borstkast en rug smeren door de geur halen ze ook wat makkelijker adem. Matras/bedje met het hoofdeinde iets omhoog zetten. Groetjes Anita
Eerst lekker in warm bad met slaap zacht met eucalyptus en tijm. Dan lekker goed afdrogen, luuf op borst en rug en warme pyama aan. Helpt hier altijd goed
En ik knijp altijd 2 rinocaps uit op een zakdoek en hang die op haar kamer. En ook speciaal badschuim in bad, met ecalyptus. En natuurlijk idd luuf!
luuf idd ik deed wat op der borst en rug niet elke avond want teveel is slecht voor de luchtwegen ik deed vaak wat op een hydrofiel luier en legde die naast haar in bed
Ik zou het persoonlijk nooit naast haar leggen, weet je hoeveel pijn dat doet als ze in haar slaap die doek in haar ogen zou trekken
Er is net een nieuw onderzoek gepubliceerd waarin gesteld wordt dat Luuf e.d. de slijmvliezen teveel irriteren ( er kunnen namelijk menthol en Kamfer in zitten), en dat juist tegenwerkt als je kind verkouden is. Verkoudheid is gewoon een virus, en moet je gewoon uitzieken. Zoutoplossing haalt vaak wel iets uit. En een neusreinigingspompje helpt ook wel wat,maar willen de kindjes vaak niet meer als ze iets ouder worden.
in baby-luuf zit toch juist GEEN menthol maar eucalyptus, juist omdat menthol niet goed is voor ukken onder de 3.... enne die neuspeer kon hier na het eerste gebruik al in de kliko lars ging al brullen als hij hem alleen al zag
Er zit kamfer in luuf-babies, dat is iets minder sterk als menthol,maar desalniettemin kan het irriterend werken. Dat neusreinigingspompje heb ik zelf ook maar 1x gebruikt,maar toen was mijn zoontje ook al een jaar geweest, ook hij vond het niets.