Onze zoon heeft nu ongeveer een week dunne ontlasting. Mijn gevoel is er goed bij zeg maar, maar ik vraag me af wat is het verschil tussen een spuitluier en diarree?! Hij lijkt er geen last van te hebben, eet goed, drinkt goed en is zijn vrolijke zelf... geen reden tot zorgen volgens mij. kunnen jullie mij het verschil vertellen? En is het enkel belangrijk dat hij nu voldoende vocht krijgt? Of raden jullie toch aan even langs de huisarts te gaan?
Ons dochtertje heeft al bijna 2 weken diarree/spuitluiers. Nou ja, niet echt spuitluiers, zoals we ze kennen van voor een maandje terug, toen ze nog alleen bv kreeg (dun dun dun, eens in de week), maar wel dun. De eerste 2wk van bijvoeden kreeg ze keuteltjes (dagelijks), en nu dus al 2weken dun. Wat ze eet (fruit bijv) zie je 5u erna ongeveer in de luier zitten. Soms wat slijmerig. Afgelopen week waren we bij de dokter voor vaccinaties en zij zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Grote kans ook dat het samenhangt met tandjes in ons geval. Ik had overigens ook zoiets van: als ze verder ok is, geen koorts, lekker eet en drinkt, genoeg plast etc. dan maak ik me niet meteen zorgen hoor.
oké.... ik maak me nu ook niet ongerust en ik heb zxelf ook het idee dat het hier ook met de tandjes te maken heeft. alleen is het hier ook zo dat wij pas terug bij mijn opa op visite zijn geweest en de dag erna in dat huis het noro virus is uitgebroken...... maar de dunne ontlasting begon pas een week later.... dus ja dan ga je soms wel even twijfelen