autostoel vraag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blauwespeen, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja, de zoveelste vraag over een auto stoel. Maar ik begrijp het niet:

Als ik op internet zoek kom ik vier categorien tegen.
    0 = 0 tot 9 kilo
    1 = 9 tot 18 kilo
    2 = 9 tot 36 kilo
    3 = 15 tot 36 kilo

Waarom bestaan catogorie 1 en 3 als je ook stoelen kan kopen van 9 tot 36 kilo/categorie 2. Met 2 ben je dan toch klaar tot dat ze niet meer in een stoel moeten? Of zie ik het verkeerd?

Als ik de ANWB uitslagen moet geloven zijn catogerie 2 stoelen ook veilig.
    http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2012-2/anwb-kinderzitjestest-2012.pdf
    Of zit het toch anders in elkaar?

Ik ben langzaam aan het kijken voor een autostoel voor ons jochie van 10 mnd. Hij past nu nog prima in de maxi cosi. Maar voor de financiele kant wil ik toch graag weten waar ik ongeveer aan toe ben.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

eigenlijk is de stoel van 9 tot 36 kg een categorie 1 2 en 3 in een. Vaak kun je deze dusdanig aanpassen aan het groeiende kind dat je eigenlijk maar 1x een stoel hoeft te kopen.
    Wij hebben net de Cybex Pallas 2fix aangeschaft. hij moet nog binnen komen maar dit is dus een 1 2 en 3 stoel.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Wij hebben de mc axiss is tot 18 kilo.
    Het is voor kindjes tot 3,5 jaar.
    Ik vind dat een mooie termijn voor deze stoel, ik koop hierna liever een stoel die beter bij zijn leeftijd past en lengte dan.

En we zijn dan 3,5 jaar verder. Je weet maar nooit wat ze dan 'verplicht' stellen in de auto.

Ga gewoon eens kijken in de winkel en laat je informeren.

Succes want het is lastig hoor om tussen alle keus jou stoeltje te kiezen.. Ik heb er ook wel even voor moeten zoeken..

4. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Die stoelen die voor alle leeftijden zijn kun je vaak niet in een ligstand zetten. Nu stelt die ligstand bij de andere stoelen ook niet heel erg veel voor, maar het voorkomt wel dat je kindje wanneer het slaapt in de auto met zn hoofdje naar voren hangt.

Wij hebben de maxicosi axiss gekocht, omdat deze 90 graden kan draaien en ik dit heel erg prettig vind met het erin zetten van je kind.

Ze kunnen inderdaad best lang nog in die stoel. Tot 18 kilo....

En als ze wat ouder zijn dan koop ik een wat simpelere (wel veilige) autostoel.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Handig hè dat draaien! Daar hebben wij hem o.a ook om genomen! Ideaal met mijn kleine auto en kleine achterdeur..

Deel Deze Pagina