Boosterprik eerder dan 3 maand?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 86Elise, 15 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Ben ik nu de enige die de regel van dat je pas drie maanden na je positieve uitslag je een boosterprik mag een beetje krom vindt?
    Want de eerste acht weken hoef je je niet te laten testen of in quarantaine maar die weken daar tussen wel...
    Waarom dan niet eerder de boosterprik zoals in de omliggende landen?
    Stel dat je binnen die drie maanden weer corona krijgt.. dan mag je weer geen boosterprik..

En je kan dus een aantal weken na je positieve testuitslag nog positief testen maar stel dat je naar een festival wilt waar het 1 g beleid is?
    Bijvoorbeeld een week na je positieve uitslag..en je dan nog positief test wat dan?

Ben ik nu de enige die met dit soort vragen rond loopt?

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee goede vraag want ik zit nu dus in die 4 weken tussen herstel en booster. Maar blijft die regel dat je in quarantaine moet zonder booster? (Ik heb m voorlopig nog nodig sowieso voor Frankrijk) en kun je die boosters überhaupt blijven halen dan?

3. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    348
    50
    28
    Ja irritant he?
    Ik zit zelf nu ook in die laaste vier weken.
    En ook al ggd gebeld met hetzelfde verhaal maar ze zeggen alleen dat het gewoon echt niet eerder kan dan drie maanden.
    Terwijl ik hem juist zo graag wil..Ook vanwege mijn beroep (essentieel beroep).
    En ik hoor nu meerdere mensen die voor de tweede keer corona krijgen..
    En ook met het ook op de zomervakantie (buitenland).

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Je kan hem gewoon halen als je wil hoor. Is al eerder een topic over geweest. Of je hem nou na 8 weken of 12 weken haalt maakt weinig uit en ze checken de besmetting niet.

Deel Deze Pagina