Vorige week donderdag is onze bijna 8 jarige positief getest. Hij is 1 dag echt ziek geweest met koorts en hoofdpijn en de dag erna was hij 's morgens druk en kakte daarna in en had 's avonds weer koorts en voelde zich niet fit. Daarna verder weinig meer aan hem gemerkt. Afgelopen vrijdag zat zijn week quarantaine erop de is hij weer naar school geweest. 'S avonds was hij moe en is hij uit zichzelf naar bed gegaan, terwijl het normaal opblijfavond is. Gisterenavond bleef het buurmeisje slapen bij onze dochter en wilde ze met z'n drieën op 1 kamer. Maar eenmaal op bed wilde hij meteen slapen en sliep binnen 5 minuten. Vandaag stond hij te huilen onder de douche en wilde dit k*'t leven niet meer, had jeuk ( heeft wormpjes, is behandelstoel eergisteren)en dat ik vroeg of hij moe was gaf hij aan heel moe te zijn. Ik moest werken dus manlief heeft hem om 20 uur naar bed gebracht, want hij lag te slapen op de bank,maar had eerder geen tijd (onze jongste dame, kan niet alleen in slaap vallen). Morgen moet hij weer naar school, maar door zijn vermoeidheid twijfel ik wat wijsheid is,zit er nu aan te denken om hem halve dagen naar school te doen. Wat is jullie ervaring met deze vermoeidheid bij kinderen, duurt deze lang?
Mijn zoontje had daar ook last van. 1,5 week na zijn positieve test was hij ineens nog aan het uitslapen tot 10:00 uur, dat komt echt nooit voor. Vrienden van ons vertelden dat ze zich pas echt weer fit voelden na hun Covid besmetting nadat ze echt goed konden bijslapen. Om die reden heb ik mijn zoontjes 2 weken thuis gehouden, ik merkte dat ze nog niet helemaal top fit waren en wilde dat ze eerst goed waren hersteld.
Mijn oudste heeft ook nog wel een maand last gehad van vermoeidheid hoor... Hier heb ik dus bewust speel afspraakjes en scouting niet door laten gaan... Enkel school en zwemles (dat vonden wij belangrijk en de rest niet) uiteindelijk had hij na een maand weer een beetje z'n oude energie level terug Sterkte en beterschap!
Als het kan zou ik hem thuishouden. Onze zoon heb ik lang thuis laten lummelen ook al had hij al snel geen klachten meer. Uitslapen en zoveel mogelijk niks toen zeker 10 dagen. Heel moe was onze zoon niet eens maar ik wilde het niet riskeren te snel weer het normale leven op te pakken.
Laat hem maar goed uitzieken. Kijk wat kan met school. Halve dagen kan een optie zijn. Maar paar dagen thuis is ook niet erg. Schrap even alle (drukke) activiteiten. Het heeft bij sommigen gewoon echt even tijd nodig. En als je dus niet neemt gaat het alleen maar langer duren.
Mijn dochter ook. 3 februari positieve zelftest, dag erna positieve pcr. Qua klachten wat misselijk, hoofdpijn, gekke smaak, avondje koorts. Ze mocht vrijdag weer naar buiten, maar was toen nog erg moe, zaterdag toch maar naar zwemles - daarna kapot. Vanmorgen weer naar school, vanavond heeft ze nog turnen maar ik weet niet of dat al gaat. Qua klachten is die vermoeidheid het hardnekkigst, ik hoop gewoon kwestie van even opbouwen - een week thuis zitten helpt denk ik ook niet.
Dank jullie wel. Mede omdat hij totaal nergens meer last van zijn besmetting leek te hebben had ik het niet verwacht. Maar waarschijnlijk kan het dan alsnog de kop op steken. Heb met de juf contact gehad en ze gaf aan dat het niet verkeerd was om halve dagen naar school te gaan dan
Mijn jongste van 2 zegt overigens ook vaak sinds Covid dat hij moe is. Maar een middagslaapje wil hij al heel lang niet meer, nu ook niet.
Zou hem uitlaten zieken/rusten. Ons kind was ook binnen een dag hersteld, maar we hebben ons totaal verkeken op de vermoeidheid. Achteraf had ik haar liever wat op laten bouwen. Na drie dagen school na de besmetting was ze terug bij af.