verkouden

Discussie in 'Verzorging' gestart door dame, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    mijn zoontje is heel erg verkouden en met name een verstopte neus,
    hierdoor ademt hij moeilijk. s'nachts is het drama, hij is zo moe maar kan
    niet slapen. ik heb neusspray van de kruitvat voor baby's geprobeert maar helpt niet echt. Een ui bij zijn bedje ook niet echt. heeft er iemand tips? ik heb gehoord dat LUUF goed is, misschien een optie? het is zo zielig :(

alvast bedankt

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    lekker douche al geprobeerd?

3. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ja, 2 keer al
    maar ook dat doet weinig

4. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Het kan ook fijn zijn voor je kindje om het hoofdeind een stukje op te hogen met een dikke plank onder de poten van het bedje. Het snot kan zo iets beter uit het neusje lopen.
    (dit ophogen helpt vaak ook als er tanden of kiezen doorkomen)

5. Tink

Tink Niet meer actief

Bij een verstopte neus maak ik altijd zelf zout water klaar, gewoon een theelepeltje zout oplossen in een kop gekookt water. Bij de apotheek een pipetje halen en dan een paar druppels in elk neusgat voor het slapengaan. Werkt hier perfect (ze vindt het zelfs prettig), kind slaapt veel beter en wij ook :)

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dat is best apart, want wij hebben hier Otrivin baby, das ook een zoutoplossing. Ook Yelena vindt het niet vervelend als we dat in haar neusje spuiten. Dus het proberen waard !

7. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, kan ook, alleen is de werkzame stof in Otrivin xylometazoline, en dat mag je niet langer dan 5 dagen achter elkaar gebruiken (en niet meer dan 10 dagen per maand) omdat anders het neusslijmvlies beschadigt.

Zout water laat het slijmvlies ook slinken, en heeft dat nadeel niet. En het kost niks :)

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    je hebt van otrivin toch ook zoutoplossing zonder xylometazoline toegevoegd? wij hebben neusspray met xylometazoline voor als het echt te erg is, maar dat hebben we nog bijna nooit gebruikt. mag ook maar max. 5 dagen achter elkaar.

de otrivin zoutoplossing speciaal voor baby's is volgens mij zonder dat spul, mogen we van de huisarts ook onbeperkt gebruiken, zeggen ze ook zo bij de apotheek.

9. Tink

Tink Niet meer actief

Ja klopt, sorry, Otrivin Baby inderdaad wel.
    Blijft dat gewoon zout water net zo goed werkt en niks kost :)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier lijkt luuf (baby) te helpen. En het hoofdeind op boeken wil ook nog wel verlichting geven. verder neusspray, uien, douchen, en met een neuspeertje snot opzuigen ...

11. zohra

zohra Niet meer actief

een gesneden ui bij/onder het bedje neerzetten.
    grote uien halfveer ik dan.

werkt perfekt en goedkoop.

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb het flesje meegekregen uit het ziekenhuis, ook gratis ;) Yelena's neusje stond wat scheef na de geboorte en daardoor ademde ze ook moeilijk. Zo'n klein baby'tje lag te snurken als een grote vent.

Deel Deze Pagina