Onlangs ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik geef borstvoeding doormiddel van aanleggen en af en toe afkolven en dan met de fles geven. In beide gevallen probeer ik mijn dochter tussendoor te laten boeren en aan het einde als ze niet meer wil drinken. Ik leg haar dan over mijn schouder. Helaas wil ze bijna nooit een boertje laten. Als ik haar daarna in het bedje leg blijft ze een beetje spugen, dus er zit degelijk wel iets dwars. Hebben jullie meerdere mogelijkheden om je kindje te laten boeren?
Thirza had (en heeft) hetzelfde probleem. Ik gebruik hier Infacol, dat is een middeltje dat ze helpt om te boeren. Erg fijn, want ze heeft daardoor ook VEEL minder last van krampjes enzo. Op de website kun je de verkoopadressen vinden: www.infacol.nl
Wij hier ook Infacol gebruikt. Nu gebruik ik Sab Simplex maar de Infacol kan je rechtstreeks met een pipet in de mond van je baby doen. Sab Simplex moet door de melk en als je borstvoeding geeft is dat dus niet handig. Het principe is hetzelfde van beiden, het zorgt ervoor dat luchtbelletjes in de maag van je baby een of meerdere grote luchtbellen worden zodat deze makkelijker opgeboerd kunnen worden. Werkt echt heel goed.
Heel zachtjes op het bipsje kloppen, wil ook nog wel es goed helpen. Of je baby een beetje heen en weer schudden (niet te erg he, ) maar zo'n beetje met het bovenlichaam wiegen, dan willen de boertjes soms ook nog wel es omhoog komen. Succes ermee!