koppigheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinneke25, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    mijn zoontje is nu 19maand en heeft soms al een eigen willetje
    vandaag had ik hem een halve stuk banaan gegeven aan hem als vieruurtje, maar hij moest het niet hebben en duwde zijn bordje weg. daarna heb ik een appel gegeven in stukjes. en ook dat moest hij niet hebben. na een uur wenen en zeuren heb ik hem dan een yohurtje gegeven. ik weet dat hij een banaan en een appel graag eet. maar mij vraag is nu moet ik toegeven aan zijn goesting of het been stijf houden. hij eet dikwijls nog fruitpap en dat eet hij ook nog graag. maar mijn man zijn grootmoeder geeft nogal vlug koekjes aan hem als ze met mijn zoontje gaat wandelen. ik vind het belangrijk dat hij gezond eet en ook zijn hoeveelheid vitamines binnen heeft.
    ik heb nog een vraagje wat eten jullie kindje op de boterham ? mijn zoontje eet enkel choco en smeerkaas op de boterham. een sneetje kaas of ham eet hij nog niet. wanneer mag hij dat eigenlijk eten of moet hij dat eten?

hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven :)

vele groetjes

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana eet op de boterham: pindakaas, smeerkaas, plakje kaas, gerookte kipfilet of smeerworst (alleen de dag dat ik het gehaald heb), boter, af en toe nutella (te veel chocolade is niet goed, ook al zit er meer hazelnoot in), jam en appelstroop.

Kan je je zoontje niet zelf uit een paar gezonde opties laten kiezen? Of kan hij dat nog niet uiten?
    Als Ilana het een niet wil, geef ik ook het ander hoor. Als ze maar iets binnen krijgt.

3. tinneke25

tinneke25 Lid

5 mei 2007
    71
    0
    0
    poetshulp
    west vlaanderen
    hij kan het wel uiten door het bordje weg te duwen en door te zeuren " van ik wil dit niet" ook draagt hij zijn hoofd weg als je het voor zijn mond houdt
    hij eet weinig dingen op zijn boterham kaas eet hij niet wel smeerkaas. kippewit eet hij ook niet. misschien moet ik hem meer geduld geven zodat hij kans krijgt om het op te eten en te proeven.

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    de dietiste waar ik voor de kleine man kom gaf als tip:

zelf brood laten smeren??
    laten kiezen uit 2 soorten beleg
    pop oid mee laten eten
    samen aan tafel eten

succes

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier ook wel een koppigaardje hoor, maar niet echt als het op eten aankomt.
    Hij weet ook wel dat dat met eten niet pakt, als hij iets niet moet, ok dan moet hij niet van mij. Maar iets anders krijgt hij niet. Bij de volgende maaltijd of snack geef ik dan wel iets dat hij heel graag heeft, kwestie van te weten dat hij het dan wel eet :) Maar toegeven, dan zou hij de volgende keer steeds zeuren als het hem niet aanstaat...
    Op de boterham krijgt Thor geen choco of zoetigheid, ben daar niet zo voor. Ooit wel smeerkaas, maar meestal smeerworst of kip of banaan ofzo. Wij willen het ook zo gezond mogelijk houden, zeker nu het nog kan, later krijgt hij nog troep genoeg binnen :)

Deel Deze Pagina