Hoevaak in de week makkelijk eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door carpediem2010, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik eet denk ik 2 keer in de week makkelijk, denk dan aan patat, of wat anders.
    Eet wel elke dag genoeg fruit, en slik zwangerschapsvitamines.
    Maar voel me toch altijd slecht als ik patat eet.
    Hoevaak eten jullie makkelijk?

xxxx

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

normaal gezien 1 a 2 keer per week makkelijk: boord/pizza/shoarma/friet oid

Maar nu.....................

pff ik heb twee peutermeisjes van 1,5 jaar en 2,5 jaar. Die vreten mijn energie met hun driftbuien en ruzies.
    Daarbij ben ik nu 34 weken zwanger en begint echt alles tegen te zitten: indalen/bekken/moeheid/prikkelbaar/hoofdpijn/opvliegend/door mijn benen zakken/oefenweeën........... kortom ik ben op!

hoe vaak eten we makkelijk:

in 7 dagen tijd hebben wij 2x gezond gegeten: kippensoep. De rest is alleen maar brood/pizza/friet/gourmet en weer brood geweest.

Ik ben zo op dat ik echt geen energie meer heb om te koken. Gelukkig vinden kinderen potjes olvarit ook goed. normaal eten ze altijd met de pot mee maar nu ben ik blij dat zoiets als olvarit bestaat :D

gyn zegt ook gewoon: eet wat je kunt eten, maak wat je kunt maken, rust wat je kunt rusten en alles komt goed.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier wat minder vaak dan zou moeten. :D
    Veel pasta etc. maar dat is natuurlijk niet erg ongezond.

Ik denk gemiddeld 2x pw patat/shoarma/pizza oid.

Ach kan me er niet erg druk over maken.

4. Aura

Aura Niet meer actief

wij eten makkelijk zo'n 2 keer per week....als je soep meetelt 3x per week...de rest kook ik gezond....
    een keer per week een frietje of een pizza, 1x per week iets van een broodje vis oid. en 1x per week iets van lekker gemaakt soepie...
    dus we eten zo'n 4x per week uitgebreid en de rest lekker makkelijk maar wil dit als de kleine er straks is terugbrengen naar 1x per week....zijn mijn luie dagen over ;) hahah

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

soep is hier niet makkelijk hahaha, ik sta 3 uur in de keuken verse kippensoep te bereiden (met verse zelf gesneden ingredienten, zelf bouillon trekken, geen kipfilet maar bouten etc...)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nu wat meer sisn ik zwanger ben. Heb weinig trek en zin omn lang in de keuken te staan.
    Normaal z,n 1 a 2x per week. Brood,soep,friet o.i.d.
    Dadelijk met de kleine wil ik wel gezonder gaan eten

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij eten zo'n 2 keer in de week makkelijk. Op dinsdag altijd patat (mjammie het was weer lekker vandaag) en op zaterdag altijd afbakbroodjes. Deze week hebben we gisteren ook zelfgemaakte erwtensoep van mijn schoonmoeder met een sneetje roggebrood gegeten. Niet ongezond, maar wel makkelijk. Verder probeer ik altijd wel te koken.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Makkelijk: 1 - 2 keer per week. Maar dit is bij ons niet ongezond. We eten dan soep, salade of iets dergelijks. We eten ongeveer 2 - 3 keer per maand 'ongezond': patat, shoarma of pizza.
    Ach, er zijn hordes mensen die elke week patat eten dus het loopt allemaal wel los. Voldoende groenten en fruit eten en een beetje verstandig (en genoeg) drinken.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij eten ongeveer 1 of 2 keer in de week makkelijk. En dit was tijdens de zwangerschap niet anders hoor.

10. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij eten 1x in de 2 weken makkelijk wil het niet te vaak want daar raak je zo snel aan gewend en voor je het weet eet je alleen nog maar makkelijk.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier meestal 1x per week patat of iets dergelijks. Ik probeer er vaak wel wat groente bij te eten. Zondags een soepje ofzo maar daar gooi ik ook groente in.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh pff dat verschilt, maar meestal niet meer dan 1 keer per week. Vaak op vrijdag, dan ben ik zo moe, heb ik geen puf meer om te koken. Maar sowieso eten we alle andere dagen wel altijd gezond met altijd veel groenten en fruit eet ik elke dag voldoende, dus die ene dag moet maar kunnen hoor.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ongeveer 2 keer in de week makkelijk. Onee, 3 keer in de week. We eten 1 keer in de week bij schoonouders. dus dat is voor mij lekker makkelijk :D

Trouwens als manlief en ik makkelijk eten ( Bijvoorbeeld soep of broodjes ) dan krijgt Erik een gezond potje eten. Dus dan voel ik me ook niet zo schuldig ;)

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb bij mijzelf er ooit ingstampt dat ik doordeweeks iedere dag kook, en in het weekend niet (of vriendlief moet zin hebben om dan te koken).

Dus bij ons wordt er minimaal 5x per week gezond gegeten (soep, aardappels, groente, vlees en toetje), en in het weekend is het meestal 1x friet en 1x pizza voor vriendlief en ik eet soep met afbakbroodjes. En 2x per maand kookt mijn vriend wel in het weekend.

Dus we zijn toch wel redelijk op de gezonde tour :D.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wij eten denk ik 1 keer per twee weken ongezond/makkelijk (pizza ofzo, patat eten we echt nooit). Soms maak ik soep; wel makkelijk, maar niet ongezond. Gister had ik bijv kant en klare quiche gekocht en die vond mn zoontje toch lekker ;)

De rest van de tijd koken we (ik) gewoon. Ben niet een ontzettend goede kok, maar we wisselend NL eten (aardapp,vlees, groente of in de winter een stamppotje) af met gerechten met pasta, mie of rijst

16. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Leuk om te lezen wat iedereen zon beetje doet.
    Dan valt het bij ons ook nog wel mee, met 2 keer in de week.
    Meestal is dat 1 keer patat, en 1 keer verse groentesoep met broodjes ofzo.

xxxxx

17. fafje

fafje Niet meer actief

Wij ook 1x per week ofzo..maarja wat is makkelijk...gister had ik nie zo'n zin...in de vriezer lagen nog 2 krokante kipschnitsels...in de voorraad kast een blijkje mais...en heb er wat friet uit de oven bij gedaan...dat noem ik ook makkeliijk!

Ik maak veel indisch en dat is zo makkelijk...eet er vaak ook 2 dgn van..dus ja dan is de week snel voorbij!...Rijst met hete worstjes en komkommer...noemen we ook makkelijk hihih...probeer zo weinig mogelijk vet te eten..dat wel..

Brood eigenlijk nooit...dan krijg ik zo snel honger!??:p

18. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Wij proberen max 1 keer per week makkelijk (friet, pizza) te eten. De rest van de week koken we. Meestal ook makkeljk in de zin van snel klaar (pasta met groentenmix uit de vriezer, rijst met kip en groente en een oosters sausje) of aardappels (allemaal voorgesneden en waar mogelijk ook voorgekookt, scheelt zeeën van tijd!) met een vleesje en ook weer diepvriesgroenten.
    Zo eten we toch gezond en staat het eten ook binnen een half uurtje op tafel!

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij eten vaak in het weekend makkelijk, iets van patat, pizza, soep met een broodje oid.
    de rest van de week probeer ik gevarieerd te koken.
    op woensdag eten we altijd bij mn schoonouders en dan is het vaak nasi, bami, stamppot, soep oid.
    wel maakt mn schoonmoeder het allemaal vers, dus echt ongezond is het niet.

heb nu ineens zo`n zin om pasta carbonara te gaan bestellen.
    misschien volgende week een keertje.

liefs doris

20. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hier ook regelmatig makkelijk eten, maar dan in de vorm van snel klaar. Pasta met kaweljauw filet met een sausje, of kip met rijst en zoetzure saus, spaghetti bolognese (die maakt man-lief klaar :D)
    Op maandag gaan we altijd eten bij mijn ouders. En mijn mama kookt altijd vers. En op zondag eten we bij mijn schoonouders (= makkelijk en ongezond want dan wordt er friet gehaald)
    Aardappelen schillen en dan koken vind ik zó tijdrovend! En vind ik trouwens ook niet lekker als ik zwanger ben.
    Mijn man en ik eten ook regelmatig alleen brood, maar dan heeft de kleinde vers gegeten bij de onthaalmoeder, of bv verse soep bij mijn mama.
    Nu ik zw-verlof heb gaat het weer beter gaan. Dan heb ik tijd. Dan zal ik ook bv verse puree maken...
    Zelf gaan we zelden iets uithalen. Als we gaan is het meestal van bij de Italiaan, als we iets "te vieren" hebben. Kan dus ook het begin van mijn zwangerschapsverlof zijn :D zoals laatst!

Deel Deze Pagina