kan dit ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patricia12, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    #1 patricia12, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Hoi allemaal,

Ik zit even met een vraag die me al sinds gisteren bezig houdt.
    Ik heb een lieve dochter van 2,5 .
    Toen mijn dochtertje ong. 8 maanden oud was, hebben mijn man en ik besloten dat mijn man zich zou laten steriliseren.
    i.v.m gezondheidsklachten van mijn kant hadden we besloten het bij 1 kindje te laten.
    dat heeft hij ook gedaan. en na de check up bleek ook dat al zijn '' zaad''' niet meer leefden,.
    Maar nu is het zo : vorige week nadat we intiem zijn geweest ( schrijf het maar ff zo haha ) heb ik sinds 2 dagen een rekkend gevoel in mijn onderbuik. soms steekjes en vanmorgen lichte misselijkheid.
    ben toen op internet mijn vruchtbaarste dagen gaan controleren ( en wat bleek op die dagen was ik eigenlijk erg vruchtbaar)
    zit nu een beetje in angst, want er gaat vanalles door me heen.
    aan de ene kant zou ik erg blij zijn, want het zou toch echt een wonder zijn als we deze kans nog mochten krijgen ondanks dat mijn man geholpen is, en aan de ene kant ben ik ook weer bang van hoe het dadelijk dan allemaal weer verder gaat.
    sorry voor het lange verhaal maar als iemand antwoord heeft die het misschien ook heeft meegemaakt zou ik erg blij zijn.
    of dat iemand me kan vertellen of ze die tekenen ook gehad heeft. want dit is hetzelfde gevoel als ik bij mijn dochter toen had.

groetjes
    Patricia

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    geen idee, sorry
    misschien eens een test doen ?

3. MissT

MissT Niet meer actief

Hi meis,

Jeetje zeg.... Ik kan ook niets anders zeggen dan gewoon even een testje te doen??
    Dan weet je het met alle zekerheid natuurlijk!
    En als je zwanger bent, hoop ik dat je er lekker van kunt genieten :).

Liefs

4. Seth

Seth Niet meer actief

Heb toevallig laatst gelezen dat sterilisatie dus minder betrouwbaar is dan de pil.....
    het schijnt soms te kunnen "helen" zeg maar....

mijn moeder kent een stel, waarbij HIJ geholpen was... en vrouw zwanger bleek....
    Ze hadden daardoor zo'n bonje gehad.... maar hij bleek idd de vader te zijn...
    helaas was door alle troubles de relatie al over... :(

het komt dus wel voor...

Tja.. denk dat er niets anders op zit als een testje er tegenaan te gooien...

succes...

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lekker verhaal Seth hahaha

6. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens

Wat erg zeg :$

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Denk dat je inderdaad even moet testen, voor je je vanalles in je hoofd gaat halen ;) .
    Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Het kan inderdaad zo zijn dat na een tijdje blijkt dat de sterilisatie niet succesvol is geweest.

8. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    allereerst meiden dank jullie voor jullie reactie!
    en Seth : Meen je dat nou dat de pil tegenwoordig betrouwbaarder is dan steralisatie?
    Snap er echt niks van toen mijn man die sterilisatie had gedaan moest hij na 4 maanden terug om het te laten controleren en werd gezegd dat alles niet meer leefde.
    Vind het echt doodeng nu. dan maar wachten tot de 3e april dan kan ik pas testen pfff.
    Aan de ene kant als het zo zou zijn zijn we er zeker blij mee absoluut want is toch een wonder. maar aan de ene kant ook weer huiverig natuurlijk. ook omdat we toen die beslissing niet voor niks hebben genomen. we wachten maar in spanning af haha

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    als je niet zo lang kan/wil wachten kun je bij de huisarts altijd een bloedtest aanvragen, dit kan geloof ik 1 a 2 weken eerder dan een urine test...
    suc6 enne owja, het is idd mogelijk...

10. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    hoe meer ik hier lees dat het toch echt wel mogelijk is. hoe banger ik wordt. ik weet het echt niet goh aan de ene kant ben ik echt aan het denken wat als wat als:) en aan de andere kant denk ik oh god moet ik weer alles opnieuw aanschaffen etc etc. oh dus ik kan al een afspraak maken voor een bloedtest? denk dat ik dat maar eens ga doen dan;) want het wachten tot 3 april is toch wel echt killing.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een poosje geleden was op de tv een ouderpaar, ze hadden twee dochters en vonden hun gezin compleet.
    Hij liet zich steriliseren, en de test wees aan dat het zaad dood was. Poosje later was zij toch weer zwanger. Bleek dat er toch wat zaad langs glipte ofzoiets.
    Derde dochter werd geboren. Man werd opnieuw geopereerd. Zaad gecontroleerd, nee, er zou niets meer door kunnen!
    En ja hoor: even later was mevrouw opnieuw zwanger!
    Vierde dochter werd geboren.
    Nu klaagden ze het ziekenhuis aan, want hun huis was te klein en hun loon was te klein voor vier kinderen.
    Dus het kán wel!

12. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik hoorde het onlangs ook de man had zich laten steraliseren, en de vrouw is nu toch zwanger geraakt.Dus het kan wel. Volgens mij is een bloedtest vanaf 2 dagen voor NOD mogelijk.

13. Seth

Seth Niet meer actief

ja serieus.... weet alleen even niet waar ik het gelezen heb....
    zou kunnen in de babygids die ik bij vk heb gekregen...
    zou ik ff na moeten kijken, maar ik stond er iig ook van te kijken....;)

wij willen namelijk ook een van ons laten helpen hierna..... aangezien pil en andere voorbehoedsmiddelen hier niet zo'n succes zijn..
    (eerste was door de pil)

en sorry voor mn lekker verhaal...:)

14. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    Nou dan laten we ons verassen haha. mijn man zou het in ieder geval wel leuk vinden liet hij me vandaag weten, en ik stiekem ook wel hoor. maarja mocht het zo zijn dan is het natuurlijk wel schrikken even. oh dus inprincipe als hij zich weer zou laten helpen erna. weet men dan ook niet of het dan 100% safe is?

15. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    en seth : geeft niet hoor voor je ''lekker'' verhaal;)
    weet nu tenminste dat het kan, en dat het misschien niet allemaal inbeelding is wat ik voel. ben benieuwd volgende week woensdag 3 dagen voor mijn nod ga ik maar eens voorzichtig een testje doen:)

16. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Een bloedtest kan hooguit een paar dagen eerder uitsluitsel geven, maar geen 1-2 weken (zoals eerder hier werd gezegd).

Ik zou (hoe moeilijk ook) je NOD afwachten en dan een testje doen!

succes

17. Seth

Seth Niet meer actief

Wel wat laten weten hoor!!!!!

Vind het altijd zo jammer als ik van een topic "de uitslag" niet meer hoor... :)

18. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het idd wel gehoort als je de vrouw geholpen is ( even zo te zeggen ) dat het dan nog wel eens regelmatig gebeurt..
    alleen dat dan meestal niet helemaal meer goed gaat ... de zwangerschap ( maar dt komt waarscheinlijk door dat het bij de vrouw is gebeurt hoor) maar ik denk wel dat het zou kunnen ..!
    wie weet doe een testje.. en praat over ..

19. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    hoi hoi,

Zeker laat ik iets horen, ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met de huisarts voor bloedtest ( kan gewoon niet wachten tot volgende week:))
    dus ben benieuwd, heb nu ook al een aantal uurtjes echte krampjes tussen mijn navel naar onder naar mijn schaambeen zeg maar. dus wordt er echt radeloos van.
    dus ik hou jullie op de hoogte;)
    weet trouwens iemand hoe lang het dan duurt voor je de uitslag krijgt?

20. Seth

Seth Niet meer actief

morgen is toch veel te vroeg voor een bloedtest??!!

(heb volgens mij net in een ander topic van je gereageerd)

Deel Deze Pagina