gisteren en eergisteren was het een enorme probleem om mijn zoontje in zijn bed achter te laten. ik stop hem bijna helemaal slapend in zijn bedje net als altijd maar wanneer ik de kamer uit loop staat hij ineens rechtop in zijn bedje en verschrikkelijk huilen. echt zo hartverscheurend en gillend, af en toe komt ook t woord mama uit zijn mond. en als ik niet terug kom wordt hij helemaal hysterisch. als ik weer terug ben binnen 5 mn is hij helemaal bezweet van, ik denk angst of zoiets. dat is volgens mij verlatingsangst. ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. aandacht geven of juist niet. ik vind hem heel erg zielig. wie heeft hier ervaring mee? gaat dit weer weg? of tips? hij heeft het alleen savonds, (nog niet overdag)niet op KDV etc. alvast bedankt voor de berichtjes! groetjes.
Dat heeft mijn dochter gelukkig nog niet, al moet ik wel bij haar blijven (strelen) tot z slaapt. Ik denk wel verlatingsangst ja, of heeftie iets engs meegemaakt, geschrokken ofzo?
Mijn zoontje had dat laatst een paar keer. Als ik van de kamer af wou heel hard huilen. Echt zo zielig. Ik geef hem een slokje water en zeg opnieuw slaap lekker en tot morgen schatje en loop weer weg. Tot nu toe is dat goed gegaan. Maar jouw zoontje is wat ouder dus heb eigenlijk geen idee verder.
heb er hier ook een met verlatings angst.. als je je jas aandoet begint het wel.. of ik het nou ben of mijn vriend opa of oma.. en zelfs de kat.. kdv is een hel de eerste 25 min zelfs als andere moeders hun kindjes afleveren en weggaan huilt hij voor hen.. gister avond in bed toen hij wakker werd ontroostbaar maar denk dat dat meer was omdat hij oververmoeid was (dat hoop ik )
oh wat zielig vr ciaran.ik hoop dat t niet lang duurt totdat hij het went. gisteren heb ik gewacht totdat hij echt helemaal in slaap viel.halfuurtje. het ging dus beter.bedankt dames.
het is zielig maar aan de andere kant en het klinkt heel hard maar hij moet er toch doorheen .. ik ga daarom ook niet al te knuffelig en liefdevol te lijf.. ik zeg hem voordat ik wegga dat maam hem gewoon weer komt halen dat ze moet werken enz.. dan geef ik hem een kus en loop weg.. hij krijst het uit maar als ik 10 min op de gang wacht dan is hij stil en is ah spelen totdat er een andere moeder weggaat
is gewoon een periode waar ze even doorheen gaan. hier heeft zoonlief die periode 3x gehad, en zit er nu weer middenin. Hij krijst al bij de gedachte dat je weg loopt. Naar wc gaan kan niet zonder dat ie voor me op de grond zit anders gilt ie het hele huis bij elkaar. Van bank naar keuken lopen gaat ook niet zonder slag of stoot, dan kruipt ie als een idioot achter me aan krijzend en wel. in bed minder last gelukkig maar ook hier is het vaak huilen tot aan zwetens toe. ik laat hem dan even huilen, 5min of 10min, ligt beetje aan zijn soort huil. als ik na 10min merk dat het huilen iets minder is, dan valt ie uiteindelijk vanzelf wel in slaap. is hij na 10min nog steeds hysterisch aan het janken, dan loop ik kamertje in, leg m terug op zn plekje, speentje, knuffeltje, muziekje, niks zeggen en dan weer weg uit zn kamer. 9 van de 10x gaat ie dan gewoon slapen