verkouden!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rachel22, Dec 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    die kleine van mij blijft maar verkouden.
    elke keer als ik denk dat het weg is komt het weer.
    ik pak em goed in als we naar buiten gaan hij ligt altijd onder een deken en lekker warm gekleed en de kachel aan?.... ik snap er niks van hij heeft dit sinds z`n geboorte.
    herkent iemand dit? :confused:

2. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hallo rachel,

Ik had het niet vanaf het geboorte, maar wel nadat hij naar de kinderopvang ging. Hij gaat di,wo,do. Het was iedere week raak. Di was ie bijna beter en vr had hij weer een verkoudheid/griep te pakken. Hij is bijna 2 en hij wordt niet meer zo vaak verkouden. Of iig niet zo erg.
    Heeft hij nog een broer/zus die die bacterien (infectie) kunnen meenemen? Of anders nichten/neven?

3. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Luuf helpt wel, lekker insmeren op de borst.
    Evt een zoutoplossing, meestal gaat het vanzelf wel weer over.
    Zorg dat je in zn kamertje geen verwarming aan hebt!

4. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    geen verwarming?oh dar dacht ik juist van wel.?
    vanaf hoe oud mogen ze ingesmeerd worden?

5. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Nee, verwarming is erg slecht voor de kleintjes ivm droge lucht. Het moet ongeveer 18 graden zijn.

Je hebt Luuf voor babies en kleine kinderen.
    Kun je in de drogist kopen, is te vergelijken met dampo. Anders eens even vragen bij de drogist wat ze anders aanraden.

Hoe is het nu met hem?

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Verwarming op de slaapkamer is sowieso niet goed!
    Luuf helpt goed, ik ben ook druk aan de smeer hier!

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ben vandaag met Yassir naar de dokter geweest. Hij hoest heel erg en is verkouden. Dokter zei dat hij het goed doet en kan niets afwijkends vinden. Yassir heeft slijm van zijn neus dat naar achteren gaat, en daarom maakt ie af en toe van die rare geluiden. Ik gebruik nu Luuf en neusspray en nog eens druppels van VSM tegen hoesten, van de dokter mag ik deze medicijnen gebruiken. Het is zo zielig soms hoest ie zo hard dat ie tranen in zijn oogjes heeft. Hiij slaapt ook niet lekker omdat ie moet hoesten ja en dan is ie gelijk weer wakker. :cry:

Hier ook een mama die aan het smeren is.

8. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    nou ik vind dat een goed idee.ik ga ook even overleggen met de arts en dan ga ik ook maar smeren.hij is nu nog steeds verkouden en is veel aan het hoestten.ik vind het zo rot voor em.bedankt voor jullie tips

9. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier ook een hoestende tranende slecht slapende verkoude kippeke :(

hier wordt ook driftig gesmeerd met luuf en vsm druppeltjes tegen het hoesten

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een ui doorsnijden en op een bordje op het kamertje leggen wil ook wel eens helpen ;) Stomen in de douche met de warmwaterkraan open en deur dicht ook. En idd Luuf.

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ui had me HA ook voorgesteld.

12. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik dacht dat een gesneden ui niet bij kinderen onder 1 jaar mocht?dat scheen gevaarlijk te zijn maar toch niet dus?want anders probeer ik dat eerst wel.

oh en nog iets dinsdag krijgt hij zijn 1ste prik wat voor zetpil mag hij in geval hij er een beetje ziek van raakt?er is een paracetamol-zetpil geloof ik?

13. Darinka

Darinka Lid

Mar 10, 2006
    99
    0
    0
    Levi is al sinds zijn geboorte verkouden en ben ook al geregeld bij HA geweest, maar wordt telkens weer weggestuurd dat het wel goed is.
    Volgens HA zit het slijm niet vast en kan het dus geen kwaad.
    Vind het wel errug zielig hoor, hij is nog geen dag gewoon niet snotterig en aan het hoesten geweest.
    Soms is het idd ook net of hij er in blijft...
    Je zou het toch zo van ze overnemen!

14. shannon

shannon Lid

Sep 11, 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    nou nora is niet vanaf der geboorte verkouden,
    maar als ze t heeft dan is het ook echt goed,
    vorige week heeft ze een nacht gehad toen had ze alleen maar gehuild...echt gillen!
    ik wist van gekkigheid niet meer wat ik moest doen.
    bleek dat ze slijm vast had zitten op de borst en dat deed pijn.
    echt zielig

15. Darinka

Darinka Lid

Mar 10, 2006
    99
    0
    0
    Levi heeft er sinds een paar dagen zo'n naar hoestje bij... net een bronchitis hoest..
    Gelukkig heeft mijn vriend nu ook gezien wat ik bedoelde en die gaat als het zo blijft zelf met hem naar de HA en die laat zich echt niet wegsturen.
    Zelfs mijn schoonmoeder was helemaal bezorgd terwijl die normaal nergens van op kijkt.

Share This Page