Verkouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ramoontjuh82, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    Onze zoontje van 8 weken is al vanaf de geboorte verkouden. Hij heeft een slecht start gehad, zijn bloedsomloop was niet goed en hij had zuurstof gebrek en hij had allemaal blaasje over zijn lijf.
    Hij heeft ook kma en zit onder het eczeem en hij heeft speciale voeding neocate.

Oudjaarsdag hebben we hem naar het ziekenhuis toe gebracht.
    Donderdags gaf hij al over na zijn voedingen maar was nog niet zo heel erg.
    Vrijdag heeft hij geen enkele voeding binnen gehouden ging er allemaal net zo hard weer uit. Hij lag in de box en op een gegeven moment stopte hij met ademen tijdens het huilen en liep helemaal paars aan en dat is 2x gebeurd in 10 min tijd. We hebben toen de hap gebeld en konden direct terecht. Die heeft hem even gezien en die heeft de kinderarts gebeld en die heeft hem bekeken. Wij lopen al in het ziekenhuis omdat hij kma heeft. We hadden geluk dat onze eigen kinderarts er was want die kent zijn geschiedenis ook vanaf de geboorte. De kinderarts heeft hem bekeken en hij moest dus blijven. Hij had dus last van een luchtweginfectie het was nog niet zo erg dat ze van rs konden spreken. Hij is nu een dikke week weer thuis en hij is nog steeds verkouden en maandag ademde hij weer heel raar net alsof hij stikte zeg maar dus had de kinderarts weer gebeld en die zei dat het weer een luchtweginfectie was.
    WE moesten hem maar even pcm geven want meer konden ze er ook neit aan doen.
    Hij heeft de volgende klachten:
    *hoesten
    *niezen
    *vreemd ademen
    *roggelen

Denken jullie dat dit de rs virus kan zijn?
    Zouden jullie de ka weer bellen.

2. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Goh, wat vervelend dat je je nu al zo'n zorgen maakt om jullie kleintje. Bij twijfel zou ik altijd even bellen en desnoods even vragen of je niet even langs kunt komen! Als jij je daar beter bij voelt.... Doen! Beterschap voor jullie mannetje!

3. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

Oct 8, 2008
    406
    1
    18
    NIemand verder?

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het dochtertje van een collega had RS en dat konden ze testen met een snotje, ze had het opgelopen in de lift toen ze van het ziekenhuis naar huis gingen na de bevalling ,dus je hebt het zomaar te pakken.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn dochter wordt er tegen ingeent. Maar als ik me er niet fijn bij voel zou ik gewoon nog eens om advies vragen.

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    zou zeker bellen aangezien hij toch al meer probelemen heeft.

Misschien helpt het ook een beetje om luuf te gebruiken (weet niet of dit al mag op die leeftijd, volgens mij wel) dit is een balsum die het helpt om de luchtwegen wat vrij te maken, net zo als wij tijgerbalsem/dampo of zo zouden grbruiken, voor op de borst, rug en nekje. Bij Lisa helt het altijd wel een beetje als alles dicht zit.

Kun je bij kruitvat of bij ons in de jumbo kopen

Share This Page