verkouden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanfay, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Hoi Allemaal

Mijn dochter (bijna 11 mnd) is al zeker 4 maanden verkouden met ups en downs...Dan lijkt het weer bijna over te zijn en hatseee....daar begint het weer. Het snot druipt haar neus uit en ik ben grootverbruiker in zakdoekjes tegenwoordig.

2 weken geleden op CB zeiden ze dat we even de goede maanden af moeten wachten. Als ze dan nog verkouden is misschien een doorverwijzing naar KNO arts.

Ik ben al wel eens bij de huisarts geweest, maar ja, ze is er verder niet vervelend van ofzo.

Wat denken jullie....Nog maar een x naar de huisarts en zeuren om een verwijzing voor KNO (misschien neusamandelen eruit of buisjes....???) of inderdaad maar even 'de goede maanden' afwachten?

Gr Elza

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze dochter is ook erg veel verkouden, bijna altijd eigenlijk...
    Maar ik moet eerlijk zeggen *misschien ben ik dan wel naïef ? * dat ik dacht dat het door het KDV komt... Dat ze daar steeds weer aangestoken wordt etc.

Gaat jou kindje ook naar een KDV ?

Als je twijfelt en het voelt voor jou niet goed dan zal ik als ik jou was eens overleggen met de HA en gewoon vragen of je doorgestuurd kan worden.....

Ik heb zelf zoiets bij mijn eigen dochter: ik wacht het betere weer af en blijft ze dan verkouden dan ga ik overleggen....

3. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    hoi!!

Ja ze gaat wel naar KDV maar dat is maar 1 dag in de week. Ook zit je op een nieuwe groep waar dan die dag max 5 kindjes zijn. Maar ja, sommige zijn idd wel verkouden...

en wat mijn gevoel zegt....Sommige dagen denk ik 'Ik wacht het goede weer wel even af' andere dagen wordt ik knetter gek van al dat snot!!!

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Kdv en verkoudeheid... Dat is gewoon een 1 + 1 verhaal ;)

Hier hetzelfde hoor. En onze huisarts zei in oktober toen ik daar met mijn zoontje was al dat hij ons waarschijnlijk wel vaker zou zien deze winter, zeker als de kleine naar het kdv gaat. Of grote gezinnen met veel kinderen daar is ook altijd veel verkoudheid. Mijn zoontje is ook de hele periode verkouden hoor (alle maanden met de 'r' erin). We wachten ook met smart op het voorjaar en dan hopen dat hij er eindelijk af gaat komen!!

Kleine troost; goede weerstand voor later ;)

Ik zou dus nog even afwachten, maar als je je daar niet goed bij voelt moet je doorpakken. Wij wachten iig op het heerlijke voorjaar!! Kom maar op...!! :)
    Sterkte nog even

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ons zoontje is ook zover ik me kan herinneren sinds z'n geboorte verkouden, alleen heeft hij er wel altijd behoorlijk last van. Naast dat zijn neusje altijd vol zit (het gekke is dat het snot er niet uitdruipt maar in het neusje blijft en het droog is) ook vaak oorpijn/ontstekingen heeft en vooral bij het liggen is het krijsen, dus slapen daar komt weinig van terecht, overdag én snachts, we tobben hier al een jaar mee.
    Eindelijk heb ik de stap genomen om van huisarts te veranderen want de vorige wilde ons niet door verwijzen en nam ons maar niet serieus:x, en bij deze nieuwe arts kregen we bij de eerste afspraak direct een doorverwijzing, die vond het te gek voor woorden dat we nog niet zijn doorverwezen. Morgen is het dan zover worden zijn neusje en oortjes eindelijk eens goed onderzocht. (krijg bijna tranen als ik dit zo schrijf).

Als jullie kleintje er voor de rest geen last van heeft, goed slaapt, en lekker vrolijk is, zou ik ook gewoon eventjes afwachten op de betere maanden. De lente mag van mij hier ook beginnen, de winter wilt maar niet aflopen;)

6. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    @ Yach
    Jemig...als ik jouw verhaal lees, moet ik niet zeuren :) Wat vervelend zeg voor jou en je kindje! ik hoop dat de doorverwijzing enigzins zin heeft en dat er misschien wat gaat gebeuren! heel veel succes in iedergeval!

@allemaal..
    Ik ben ook toe aan mooier weer, en na zo'n dag als vandaag zit ik in een lichte depressie....;) nog een paar dagen vorst en dan mag het zonnetje erdoor komen!

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mijn dochter was/is dit nog steeds het geval. (ze is nu 2,5!)
    Het begon met 6 maanden en soms is het wat minder en dan komt het in alle hevigheid terug. (ze gaat 1 dag kdv)
    Ik ben er ook al een keertje mee naar de ha geweest en meerdere malen aangegeven op het cb, maar veel doen ze er (nog) niet aan. Toen ik over neusamandelen begon, ging ze nog net niet lachen.;)
    Er werd mij verteld dat er 200 verschillende (onschuldige) virussen zijn en tegen de basisschooltijd zal ze daartegen wel genoeg weerstand opgebouwd hebben.
    Ok dan.. ;)

8. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland

duzzzzzzzzzzzz dan kunnen we dus nog 3 jaar en 1 maand met zakdoeken rondrennen! Wat een heerlijk vooruitzicht!! Kan er nu al zin in krijgen;)

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook een kindje wat echt altijd verkouden is, en daarbij veel last van oorontstekingen heeft. Gelukkig krijgt hij binnenkort nu buisjes. Als ze verkouden is en er zelf verder weinig last van heeft zou ik er niet veel aan doen. Mijn ventje zit gewoon eigenlijk nooit echt lekker in zijn vel, voornamelijk door de oorontstekingen.

Deel Deze Pagina