Wie herkent dit ook... Hij ligt een half uur tot een uur te slapen (en dit gebeurd altijd 's avonds), dan begint hij opeens heel hard te huilen (soms wel 10 minuten) en valt daarna weer in slaap en dan moeten we hem vervolgens rond 21.30 uur wakker gaan maken voor de fles. Wat kan dit zijn?
m'n dochtertje heeft dat ook wel eens, wordt ze midden in de nacht wakker begint keihard te huilen, dan ga ik er even heen om haar te troosten en te knuffelen, en leg haar dan weer terug, ik vermoed dat ze dan heeft gedroomd, en even de bevestiging nodig heeft dat mama er nog is haha....is heel zelden ik denk dromen...
Hier ook. Niet altijd, maar een op de drie keer denk ik. Altijd na de voeding van 19.30 uur. Soms een kikje soms 5 minuten huilen. Daarna valt hij in slaap en slaapt hij (meestal) tot de volgende ochtend. Ik heb ook geen idee waarom. Maar vind het ook niet erg eigenlijk.
Ik maak hem wakker omdat hij anders de nacht niet doorslaapt en hij dan maar 2 flessen gehad zou hebben over de hele dag en dat is te weinig.
De onze doet het ook, maar als ie daarna gewoon weer doorslaapt met een aai over de bol en speen, zou ik me er niet druk om maken. Met 6 maanden zou ik een baby ook niet meer wakker maken om 21.30, ik zou het schema veranderen en proberen de laatste fles om 20,00u te geven maar dit terzijde
Heb de fles nu van 22 uur naar 21.30 uur afgebouwd, als ik hem eerder ga geven komt hij de nacht niet door. Ga dit beetje bij beetje doen, steeds iets vroeger... Hij is geen grote drinker en als ik hem dan de laatste fles te vroeg geef, haalt hij het niet... Heb hem net trouwens maar uit bed gehaald, het was geen huiltje meer maar echt krijsen. Even onder bij ons in de box gelegen en daarna weer terug naar bed. Nu is het "stil", hopen dat hij weer in slaap valt...
Aha, op die manier, dan snap ik het. Wij hebben 22.00u ineens laten vervallen en in het begin kwam hij toen heel vroeg, rond 4 uur of zo, speentje erin en dan beetje rekken en zo sliep hij ineens tot 06.30u. Krijsen zou ik ook zeker niet laten doen, dat is zo zielig. Inderdaad even beetje knuffelen en dan er straks weer in leggen. Succes!
zielig is dat als ze ineens beginnen te huilen. Waarom ze nou altijd huilen in hun slaap weet ik ook niet... als ze nou zouden gaan lachen, das veel leuker voor hun en ook voor de mamma's hihihi Maar hier dus ook vaak een huil en de andere keer een enkele kick. Misschien valt hij dan in een diepere slaap of komt hij juist in een lichte slaap? Ik heb geen idee. xxx
Ik heb ook geen flauw idee, maar kunnen ze op die leeftijd eigenlijk al dromen? Ik zou het niet weten... Dit is de eerste keer sinds lange tijd dat ik hem echt uit bedje hem moeten halen. Normaal valt hij altijd weer in slaap. Maar nu ligt hij lekker de slapen
Ik weet niet of ze al echt kunnen dromen dromen zeg maar, maar nu ze wat ouder worden krijgen ze meer indrukken en hebben ze wel meer te verwerken, dus ik denk wel dat ze bezig zijn met de dag te verwerken op een of andere manier als ze liggen te slapen hoor. xxx