Hallo allemaal, Hoe het zit het nou, is het: Hoe later het slaapje in de middag, hoe later naar bed, hoe later opstaan. Of, hoe vroeger het slaapje in de middag, gewone tijd naar bed, gewone tijd opstaan? Onze kleine heeft sinds een aantal dagen besloten dat 5u de start van de dag is. Nou heb ik al met zijn slaapjes overdag zitten vogelen, maar niets schijnt te helpen. Hij sliep al weeeeeeeeeeken van 7 tot half 7, en dat is fijner dan 5u Of zou het door zijn tandjes kunnen komen? Volgens mij heeft hij daar namelijk weer last van. iemand nog tips?
ik weet niet of het bij jou ook helpt maar mijn kleintje slaapt normaal tot half negen en besluit soms ook ineens dat zes uur of half zeven ook kan. Ik sta gan maar gewoon op en geef hem de eerst fles. Vervolgens leg ik hem weer in bed en maar heb rond half negen weer wakker. Als ik dit een paar dagen gedaan heb wordt hij daarna uit zichzelf weer rond half negen wakker. Ik hoop dat je er iets aan hebt want 5 uur is wel erg vroeg!
We geven hem inderdaad een fles om 5u, 'vroeger' ging hij daarna gewoon weer slapen. Maar nu niet meer, hij gilt echt alles bij elkaar. We hebben hem al eens laten huilen, om te kijken of hij gewoon weer zou gaan slapen, maar toen werd het alleen maar erger. het gekke is, in het weekend doet ie' het wel
Hier maakt het allemaal niet zo veel uit, hoeveel en wanneer ze slaapt overdag. 's nachts is het gewoon altijd feest tussen 3 en 5 uur.. We zijn nu bezig het patroon te doorbreken door haar te laten huilen (wel eerst alle andere dingen uitgesloten overigens).. Het gaat steeds beter, ze huilt minder lang.. Is niet goed voor mijn moederhart maar het kan even niet anders..
Hm, mijn ervaring is dat het allemaal "fases" zijn en ook weer overgaan... pff maar daar heb je niet zoveel aan, als je er middenin zit wil je DUIDELIJKHEID! Ik ieg wel Succes!
haha ja, ik wil een quick fix misschien een beetje jenever ofzo ? haha Nee serieus, ik denk dat het door zijn tandjes komt en het ineens over is. Maar ik vroeg me wel af of de slaapjes overdag er nou echt invloed op hebben of niet ...
bij ons maakt het niet veel uit hoe ze overdag slaapt. ze is overdag erg zoekend ze zit een beetje op de grens van 1 of 2 slaapjes. maar zegaat altijd 7 uur half 8 naar bed en is dan tussen 8 en half 9 wakker