Betreft hapjes vanaf 6 maanden, welke richtlijn houden jullie aan? Tips voor websites of boekjes? (ben mij aan het orienteren voor straks als hij 6 mnd is) Ik had de tip gekregen voor het boek opperdepop maar ik kan het nergens vinden, niet in de winkel en online ook niet.... Ik ben vooral ook benieuwd naar wat jullie te drinken geven voor erbij, hoeveel en op welke momenten. (dus naast melk)
Bestellen bij de Albert Heijn bij de infobalie 1 beker ranja (sylvano is wel een stuk ouder!) rest water en afgekoelde thee.
Handige site met de officiële richtlijnen in Vlaanderen: Eten en drinken. Wat extra drinken betreft: hier op 12 maand nog steeds enkel water.
Het introductieschema van bv.com is wel fijn maar in sommige dingen ietwat terughoudend. Verder hier zeker tot 1 jaar qua drinken alleen melk, water en thee
In het begin gewoon enkele smaken aanbieden, dus alleen wortel, of alleen banaan. Zachte dingen Ik mixte er nog wel eens rijstebloempap doorheen, omdat ze die smaak dan herkende. Ging vaak beter (zeker icm wortel). Opperdepop is idd te koop bij AH, bij de wat grotere ook gewoon in de winkel. Daar staan leuke combi's in maar dat is voor later leuk. Ik deed in het begin gewoon alleen banaan en wortel (apart dus) en dan een weekje hetzelfde geven
Ik heb het boek opperdepop ook, echt een aanrader. Maak er nu lekkere combi's uit. Qua drinken wil dochter nog niet echt, blijft nog maar bij enkele slokjes, water, thee, diksap. Meer als paar slokjes wil ze echt niet. Dat vind ik zelf ook wel lastig
Wat betreft drinken: mijn dochter lust lauwe thee, water en aangelengde roosvicee/diksap. Lustte ze eigenlijk niet tot de 7 maanden. Ze wilde enkel melk. Vanaf 6 maanden zou ik beginnen met lichte rooibosthee en niet direct aan de sapjes beginnen. Qua eten zou ik met milde smaken beginnen.
En niet mengen, gewoon alleen wortel of alleen courgette e.d. zo leren ze de verschillende smaken kennen. Lekker veel verschillnde dingen laten proeven,
hier volgen we eten voor de kleintjes van stefan kleintjes. Grote voordeel: je kookt gewoon de groente die je zelf ook eet, maar dan zonder er iets mee te doen (behalve snijden oid). En dan zo uit het vuistje eten. Verder alleen water en heel af en toe thee, als ik zelf thee drink die hij mag (kabouterthee is best lekker!). Met 6mnd leven ze toch nog grotendeels op melk.
Opperdepop is ideaal Maar laatst voor vriendin gezocht en nergens meer te krijgen Wortelen, bloemkool, broccoli, sperziebonen etc koken, pureren en invriezen... Zo doe ik het nu
Babyvoeding en babyweetjes Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter En voor onze dochter maak ik wat wij eten, maar dan zonder zout en andere kruiden!