Met baby 2 maand op vakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder wilde graag met ons volgend jaar op vakantie eind juli begin augustus. Naar de Dordogne (1100 km rijden.)
    Nu ben ik zwanger en tegen die tijd is ons tweede wonder dus ongeveer 2 maand oud is dat te doen? Tuulijk als het een huilbaby is gaan we uiteraard niet aangezien we in een tent slapen ;):p
    We gaan met eigen auto dus kunnen gaan en staan waar we willen, en willen dan 1 of 2 weken gaan is dit te doen of zeggen jullie gelijk niet doen?! We hoeven niet te reserveren dus dat scheelt..

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Mijn zus heeft het gedaan met 2,5 mnd naar Frankrijk met de auto. Ging prima. Heeft ook een heel makkelijke baby.

Ikzelf heb vandaag voor het eerst oppas gehad voor 2 uur voor mijn zoontje van bijna 3 mnd. Onze zoon heeft last van darmkrampen, reflux, slaapt slecht (ligt al ingebakerd)

Het is maar net hoe makkelijk je baby is.
    Ik zou het gewoon tegen die tijd bekijken.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan zou ik zo'n reiswieg huren die je in de auto mag gebruiken!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij stonden deze zomer op een camping met naast ons mensen met een kleuter, peuter en babytje van 6 weekjes; ging uitstekend! Maar het was wel een heel tevreden babytje, ik had 't met mijn dochter niet gekund :D

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Fijn dat jullie toch positief zijn :) Vriendin van mij had zo iets omg dat doe je toch niet?! Ik denk dat het ook is hoe je er zelf in staat en hoe makkelijk je met situaties om gaat..
    Zo'n reiswieg waar kan ik zoiets vinden?

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja hoor, met de auto op vakantie is prima te doen als de baby 2 maanden is. Hoe ouder hij wordt, hoe moeilijker vind ik. Dus hoe jonger hoe beter!
    Gewoon doen, zal wel lukken.

7. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Qua reis was t hier prima te doen met n hummeltje van 2,5 maand naar het Gardameer. Waar ik me meer zorgen om zou maken is de hitte in de tent. Wij zaten in een stacaravan met airco en dat was goed te doen, in een tent en dus zonder airco had ik het in het hoogseizoen niet gedaan...

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Scheelt Dordogne is niet heel warm en het zijn schaduwrijke plekken en thuis hebben we ook geen airco dus dat vind ik niet zo heel erg. Maar wel fijn dat ook jij de reis totaal mee vond vallen :)

9. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    En als het heel heet is zet je het campingbedje buiten in de schaduw...

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Afgelopen zomer zeker de eerste 2 weken steeds boven de 33 graden gehad, best warm of niet. 36/37 graden een aantal dagen.
    En overdag is het dan buiten slapen in de wagen

Als je niet hoeft te reserveren, dan zou ik gewoon afwachten hoe het gaat met jou en hoe de baby is, iets wat je nu niet kunt zeggen.
    In een tent: tja je zit natuurlijk wel met nachtvoedingen en buren....
    Maar er waren van de zomer ook Fransen (dus geen idee hoe ver ze hadden gereden) met een heel kleintje in een tent (in het huursegment zag je er meer) en die heb ik niet gehoord (stonden niet vlakbij ons).

Ik zou 1100 km wel erg ver vinden en het wat dichter bij huis zoeken.

11. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Afwachten hoe je baby is! Heb je een "gemakkelijke baby", dan zou ik lekker gaan!

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Mijn moeder heeft het afgelopen zomer max 27 graden gehad vandaar dat ik dat zei ;) Als ik dan nog 5x per nacht eruit moet gaan we uiteraard niet dat is geen vakantie vieren dat doe ik liever thuis :)

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wanneer zat jouw moeder daar dan?

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Laatste week Juli eerste twee van Augustus..

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij vanaf 1/2 juli en tot begin augustus was het erg warm, daarna sloeg het weer wat om en was het een stuk minder warm net boven de 25 nog maar.

Zou gewoon lekker afwachten en voor hetzelfde geld is het volgend jaar in de Dordogne nat (kan ook is niet helemaal zon zeker daar). Hoef je er al helemaal niet over na te denken.

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zou voor nu duidelijk afspreken met je schoonmoeder dat jullie bepalen tegen die tijd of jullie wel of niet komen. En zeggen dat ze er vanuit kan gaan dat jullie misschien komen.

Fijne zwangerschap

17. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dan bekijken. Het hangt van je kind af maar ook van jou en je bevalling.
    Ik had het qua kind prima gekund nu, maar heb bi gekregen en daar nog steeds last van. Heb afgelopen weekend 2 x 2 uur in de auto gezeten en dat was al een ramp, laat staan naar frankrijk ;)

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou 2 weken voordien beslissen. Niet nu.
    Het kan zijn dat alles vlot gaat, maar het kan evengoed zijn dat je kindje veel huilt.
    En wij zijn wel tentkampeerders, maar een kind van 2 maanden oud, daar zou ik toch echt wel niet mee gaan kamperen in een tent ... Je weet ook niet hoe je borstvoeding gaat lopen en als je flesjes moet geven, vallen die quasi niet te steriliseren (op die leeftijd nog vrij belangrijk). Ik weet ook hoe warm onze tent binnen kan worden, zelfs bij "maar 27 graden".
    Dan zou ik toch eerder voor een caravan of een huisje gaan.

Veel hangt ook af van wat je die vakantie wil doen ... Wil je gewoon een week of 2 weken op de camping blijven, geen probleem. Maar met eventuele uitstappen moet je altijd rekening houden dat je een koets mee hebt en een kleintje dat op alle mogelijke momenten honger kan hebben, ververst moet worden, ... Of zelfs maar gewoon met de oudste een zwembad inspringen ... er moet altijd iemand bij je kleintje blijven.

Tegen het rijden op zich zou ik dus niet op zien, wel tegen een kampeervakantie met een kleintje van 8 à 9 weken oud.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hou een open vizier. Ga er vanuit dat het wel kan en dan kan je altijd nog anders beslissen. In principe kan het vaak prima maar de wereld verandert wel als je een kindje hebt. Of je gaat hangt vooral van jou af... hoe jij je erbij voelt en dat kan je nu nog niet weten. Voor een gewoon gezond kind is er geen reden om niet te gaan (Franse kinderen kunnen ook tegen de warmte)

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij zijn met ons 2 maand jonge dochter ook gaan kamperen in een tent.
    Ging prima moet ik zeggen.
    Nou doet zij het erg goed en ik had ook geen klachten meer, dus dat scheelt.
    Wel gekeken naar campings met wat uitgebreidere babyvoorzieningen (badje ed).
    Ik deed haar lekker in bad als ze te warm werd.
    We hadden gezegd dat we zouden rijden tot waar t lekker weer was, maar ik kreeg t Spaans benauwd bij het idee verder te moeten rijden als 1 dag van huis...
    Hier heeft ze gewoon id maxi cosi gezeten. We moesten er toch vaak uit ivm voedingen en de oudste.
    Maar ik zou zeggen tegen die tijd kijken hoe t gaat en als t goed gaat lekker gaan!

Deel Deze Pagina