Ik heb een vraag.. Mijn dochter heeft s ochtends soms een luier met een hele sterke geur.. Ook heeft ze de laatste paar dagen pijn (huilen) als we haar pluisje schoonmaken tijdens het verschonen.. Ze heeft een beetje rode lipjes maar is niet vuur rood.. Moet ik denken aan een blaasontsteking of tandjes of gewoon naar de huisarts gaan..
hmm jaa sterke urine geur kan wel duiden op een blaas ontsteking ja... maar s morgens zit haar luier natuurlijk al de hele nacht om waardoor jeh het misschien ook wel sterker ruikt? ochtend urine is atlijd sterker maar dat hebben babys niet... misschien voor de zekerheid even langs de huisarts. bereid je maar vast voor als je urine op moet vangen, dat word een hel!
Even haar temp opmeten. Heeft ze koorts, dan is het vrijwel zeker een urineweginfectie. Hier ervaring mee. Finley kreeg toen hij 5 weekjes oud was een ernstige urineweginfectie en heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen. Afgelopen week was het weer raak. Weer stinkende urine, koorts en wederom urine opvangen. Antibioticumkuur gekregen. Maandag weer urine op kweek laten zetten om te kijken of zijn urine weer schoon is.
Bedankt voor jullie reactie,, Hier geen verhoging alleen beetje hangerig op sommige tijden. Hebben jullie tips om urine op te vangen ??? Mijn dochter is 15 maanden en lekker eigenwijs, dus hoe ga ik dat doen???
Als het alleen 's ochtends is dan maak ik me geen zorgen. 's nachts is je urine toch wat geconcentreerder en zit er meer in de luier. Maar als je het toch liever laat controleren ivm het huilen tijdens het verschonen is dat nooit verkeerd. Lees deze site eens Blaasontsteking bij kinderen: Hoe vang ik de plas van mijn kind op? | Thuisarts.nl Een plaszakje is bij de apotheek te krijgen.
Hier ook s ochtens zit luier dan 12+ uur... Dus dat zou dat verklaren. Ik denk dat infectie als is dan altijd dat sterke geur
Onze dochter heeft s`ochtends ook een sterke plasgeur maar dat komt ws doordat ze dr luier de hele nacht aan heeft. Als je twijfelt kan je altijd ff langs de huisarts
Mijn dochtertje heeft laatst een blaasontsteking gehad, geen koorts, maar wel hele sterke en echt vies ruikende plasluiers. En niet alleen 's ochtends, maar elke luier rook zo. Als je twijfelt zou ik toch wat urine wegbrengen. Plaszakjes kan je bij je huisarts of apotheek halen. Met washand en water wassen, opplakken en wachten tot ze geplast heeft .
Heeft onze dochter ook weleens met haar ochtendluier. Die luier zit soms weleens 12 uur om en dan krijg je echt zo'n lucht van oude urine. Soms heeft ze het ook weleens wanneer ze een beetje ziek is.Pas had ze een oorontsteking en toen had ze het ook. Zolang het overdag niet is zou ik me geen zorgen maken. Voor het opvangen kun je een plaszakje bij de apotheek halen maar is wel aanmodderen met die dingen.