Verkouden

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Peachy, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben nu 33+2 weken zwanger. Sinds een kleine week ben ik verkouden en moet ik met name met enige regelmaat enorm hoesten. Tussen de hoestbuien door valt het reuze mee, maar de hoestbuien zelf zijn heftig en zorgen voor een soort spierpijn onder mijn ribben en (mn 's nachts) helemaal onderin mijn buik. Het laatste is echt een nare stekende pijn, het eerst voelt meer als spierpijn en alsof er een blauwe plek onder mijn ribben zit. Ook heb ik meer harde buiken (niet pijnlijk), maar dit lijkt geen verband te houden met het hoesten.

Kan dit kwaad voor de kleine? Moet ik ergens op letten of aan denken? En is er misschien iets dat goed helpt en dat ik tijdens de zwangerschap mag hebben?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemorgen,

Wat naar voor je dat je zo moet hoesten. Doordat je zo moet hoesten, krijg je last van je tussenribspieren. Dit voelt er vervelend en pijnlijk. Het kan gelukkig geen kwaad voor de baby, maar voor jou is het erg vervelend. Voor je pijnlijke keel en hoesten kan je thee met honing drinken of tijmsiroop halen bij de apotheek. Allebei verzacht het de keel. Voor de verkoudheid is stomen met kamille aan te raden. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Beterschap!

Groetjes Monique

3. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Hoi Monique,

Fijn om te horen dat het geen kwaad kan voor de kleine! Ik ga je tips meteen in de praktijk brengen! Dankjewel!

Groetjes,

Share This Page