Hallo dames, Heb erg getwijfeld of ik een vraag zou stellen, want ik vind eigenlijk dat ik me "aanstel" / te ongeduldig ben, maar maak me zorgen dus nu toch bij dezen... Ik ben vandaag 5 wk en 2 dgn zwanger. Testen lopen mooi op (clearblue geeft nu ook 3+ weken aan). Afgezien van enigszins gevoelige borsten en wat moe (maar kan ook "gewone" moeheid zijn) merk ik helemaal niets. Wel heb ik op de dag dat ik ongesteld moest worden wat helderrood bloed verloren. Daar bleef het bij, en testen liepen ook daarna nog op. Nu verlies ik echter elke dag alsnog een beetje (donker)bruin slijm/afscheiding; niet vloeibaar, meer draderig (om het maar plastisch uit te drukken). Kan dit ook onschuldig zijn..? En lopen miskraam kansen per week af? Dit is mijn eerste zwangerschap, heb wel een jaar "geoefend" voor het raak was, ben 32 en verder rook ik niet, sport ik veel, geen onder of overgewicht. Mijn enige "ongezonde" eigenschap is dus eignelijk dat ik me gewoon heel erg veel zorgen maak.! Met 7 wk en 1 dag staat een vroege echo gepland, dat wilde ik erg graag. Als er dan een hartje te zien is, nemen de kansen op een mk daarna ook weer af...? Ik hoop erg dat jullie me even wat moed in kunnen spreken en kunnen aangeven wat tekenen zijn waarover ik me wel echt zorgen moet maken, want k zou zo graag iets onbezorgder zwanger zijn..! Deze onzekerheid nog 35 weken lijkt me heel erg zwaar...! Veel dank! Eva
Goedemorgen, Het gebeurt zeer regelmatig dat je wat helderrood bloed verliest in het begin van de zwangerschap. Dit kan geen kwaad en komt doordat het ingenestelde eitje gaat groeien in het baarmoederslijmvlies en soms komt hier wat bloed bij vrij. De bruinige afscheiding die je nu verliest, is nog afkomstig van de bloeding die je gehad hebt. Dit is oud bloed, wat nog in de baarmoeder is achtergebleven en er nu uit komt. Dit kan echt geen kwaad. Positief nieuws is dat de testen oplopen en het HCG, dus waarschijnlijk toeneemt. De kans op een miskraam is nog maar 5% als er een hartslag wordt gezien op de vroege echo! Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag! Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique
Dankjewel Monique! Goed om te horen dat dit vaker voorkomt, en nu duimen voor een goede echo over 2 weken...! Groeten Eva