Verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maud77, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Goedemorgen dames!

    Fenneke is voor de eerste keer verkouden en ik vind haar zo zielig..
    Ze heeft een snotneusje en haar oogjes zijn een beetje ontstoken :( .
    Ik geef haar maar lekker veel aandacht en hoop dat ze snel weer beter is..
    Wat word je toch een watje als je mama bent hè :oops:
    Hebben jullie tips om het voor haar wat gemakkelijker te maken?
    Alvast bedankt!

    Groetjes
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Je kunt het matrasje iets schuin omhoog doen doormiddel van een telefoonboek dan loopt alles makkelijker weg voor haar. Je kunt zoutoplossing gebruiken kun je zelf maken of even naar de apotheek. Oja en je kunt ook een ui onder het bed doen! Meer weet ik zo even niet hihi.

    Beterschap voor je meisje! Ik loop hier ook al een week met verkouden/hoestend meisje.
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ooooh en haar oogjes gewoon deppen met gekookt water en als het niet overgaat even de dokter bellen dan krijg je geloof ik een zalfje ervoor!
     
  4. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dank je wel voor de tips!
    Ik ga straks ff naar de apotheek voor een zoutoplossing en vannacht slaapt ze met een ui naast haar bed!
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo is ook snotverkouden! Hij roggelt zo erg dat hij net als een koffiepotje klinkt die net klaar is met koffiezetten :)
    Ik heb zo'n neuspompje aangeschaft (waar je het neusje mee leeg kunt zuigen) en ik heb een ui naast zijn bedje staan. Het gaat nu gelukkig alweer een stukje beter.
     
  6. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ja,zo`n neuspompje heb ik ook.
    Vind het wel een heel onsmakelijk geluid als je het neusje schoonmaakt hahaha :D !
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Neeh zon neuspompje heb ik ook hahah en klinkg inderdaad echt niet smakelijk! Giovanna kijkt ook heel raar als ze dat hoort hahahha.
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Nou bijna alle tips zijn geloof ik al gezegd. Mischien een paracetamol als je kindje wat koorts heeft dan voelt ze zich wat beter. Of als ze heel vol is even stomen (bij warme douche zitten) dan krijgt ze het allemaal wat makkelijker weg.
    Beterschap voor je kleine meid !
     
  9. Yoni2

    Yoni2 Lid

    1 apr 2007
    8
    0
    0
    Ook hier een snipverkouden jongetje. Tijmen heeft vannacht erg slecht geslapen, erg sneu. En hij heeft helemaal waterige oogjes. Gelukkig niet ontstoken.
    Ik gebruik nu ook zoutoplossing, voordat hij weer gaat slapen en dat werkt volgens mij goed. Ook heb ik een gesneden ui bij zijn ledikantje staan.
    En vanavond gaat hij in een Eucalyptusbadje (van Zwitsal). Hopelijk slaapt hij dan vannacht beter.
    Verder denk ik dat het gewoon even afwachten is. Da's vaak bij jezelf ook zo.
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Bij de drogist kun je babyluuf kopen. Dat is zo'n smeermiddel die je in de hals, op de rug en op de borst smeert, waarvan ze de dampen dan kunnen inademen. Zorgt dat de luchtwegen wat vrij worden gemaakt. Werkt hier altijd voortreffelijk!
     
  11. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark is ook verkouden (opgelopen tijdens zijn wenuurtjes bij het KDV).
    Hij had vanaf het begin 'vieze oogjes' Het CB zei: schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Ik heb dat al die maanden gedaan. Het KDV zei dat ze ontstoken waren. Ik naar mijn huisarts, en die gaf een ooggel voor Mark. En guess what? Na het slapen en huilen zijn ze niet meer vies, en plakken ze niet meer aan elkaar. Dat scheelt me elke keer schoonmaken na elke voeding. Hij vond het schoonmaken vervelend, maar dat hoeft niet meer!

    Mark had van het weekend 39.7 graden. Ik heb 'm een zetpil gegeven, omdat hij kreunde, en huilde.
    Ik gebruik verder Luuf, voor zijn ruggetje en borstje.

    En verder knuffelen (omdat hij wat hangerig is). Nadeel is wel dat ik nu ook ziek ben.
     
  12. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor jullie tips!
    Ze heeft vannacht heerlijk geslapen en haar neusje en oogje is ook niet meer zo vies,ze voelt zich al stukken beter!

    Groetjes
     
  13. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Yep.. hier ook 2 verkouden kids en 1 man.. hahaha Zielig dat ze zijn!
    Ik heb ook babyluuf voor Lisa en Tim..
    Zelf voel ik me ook niet al te fit....

    Joepieeee de herfst is weer in aantocht. (of is hij al de hele zomer hier?!)
     
  14. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    volgens mij heerst het weer goed zo te horen om me heen! Indy was al met 4 weekjes verkouden,...moet afkloppen nu heeft ze het al een tijd niet meer gehad! bij ons ielp de babyluuf ook goed en inderdaad het hoofdeinde iets verhogen
     
  15. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hier nog een.
    waterige oogjes en hoesten en idd zo'n handig neuspompje maar het is echt zielig!

    kan ook niet anders papa begon zaterdag mama zondag en nu onze kleine man.
    maar ik smeer 's avonds lekker met luuf dat is echt super spul

    beterschap allemaal
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier ook, het heerst, Annika kreeg er zelfs een bloedneusje bij. Maar niets ernstigs zei de HA. Gaat vanzelf over.
     
  17. Mey

    Mey Actief lid

    9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Zondag naar de dierentuin geweest en oei oei die harde wind. Nu heeft meneer dus al dagen een ontzettende loopneus. Gewoon watersnot wat er uitloopt. En veel last van traanoogjes. Hij rochelt bij het minste of geringste en hoest ook veel.
    Zo'n snotzuigertje helpt niet. Wat zou wel kunnen werken?
     
  18. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier ook een verkouden kereltje. Bij ons helpt het goed om voor zijn slaap voor de nacht in de badkamer te gaan zitten met hem en de douche heel heet zetten. Het stoom maakt dan echt de luchtwegen vrij en het snot ik dan zo met een zakdoekje makkelijk weghalen.
     
  19. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier nog 1 verkouden! Dit is al de derde week! Zijn jullie kindjes soms ook zo lang verkouden? Wordt er moedeloos van, vind het zo zielig voor haar!
     
  20. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Hier ook nog zo'n verkouden mannetje. Ik kreeg de tip om 's nachts een bakje gekookt water met een theelepeltje Viks (of iets wat erop lijkt) in z'n kamertje te zetten. Zo blijft 's nachts z'n neusje vrij door de dampen die er vanaf komen.
     

Deel Deze Pagina