Zijn we gezegend of komt de ellende nog?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MIss X, Sep 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb een vraagje

Onze kleine meid is erg lief. Ze slaapt goed en word gewoon wakker op de juiste tijdstippen en soms slaapt ze door. In de nacht en ochtend is het alleen jammeren en dan geef ik haar de borst en valt ze gelijk in slaap waardoor ik ook gelijk verder mijn nest in kan gaan. Overdag precie hetzelfde of ze wilt lekker aandacht en dan krijgt ze die ook of ze wilt even ''erbij'' zijn en doen we haar in de box. Ze slaapt altijd in haar eigen wiegje bij ons in de slaapkamer. Ze huilt alleen als ze ongeduldig is zoals als wij te lang bezig zijn met haar op de commode, of als ze honger heeft gaat ze een beetje jammeren. Natuurlijk heeft ze af en toe haar buitjes en dan mag ze ook wel bij mama of papa liggen. En natuurlijk word ze hartstikke verwend maar ze is snel tevreden.

Nu vraag ik mij af omdat ze pas 3 weken is of dit normaal is bij pasgeboren baby's? En of de huilmomenten en gebroken nachten nog moeten komen? Tot nu toe heeft ze denk ik nog niet last van krampen gehad, komt dat ook later?

XXX

2. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    onze meid is nu 6 maanden en is nog steeds een makkelijk kind net zoals je jullie dochter beschrijft :) Dus het kan gewoon zo blijven hoor!

liefs

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Jelina was ook vrij makkelijk, niet altijd maar dat lag aan de voeding. Ik zou gewoon zeggen profiteer er lekker van. Voor je het weet veranderd het toch nog.

Gr vera

4. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    hihi, ruben was ook altijd zo makkelijk.
    tot 2 weken geleden....
    is nu 's nachts aan het spoken.
    en wilt alleen maar vastgehouden worden.
    hoop dat het snel weer voorbij is en ik mijn handen weer ffies vrij krijg....

hopelijk blijven jullie kleintjes wel zo makkelijk als ze nu zijn. ;)
    hahaha!

5. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih was ook erg makkelijk, erg lief, alleen huilen als hij honger had! Nou dat is toch echt wel veranderd, slapen doet hij overdag meer dan goed, maar 's nachts, gebroken nachten voor ons. Hoop toch wel dat dit snel over is! Dus je weet het nooit, voor jullie hoop ik dat ze zo zoet blijft!

6. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter was ook 'zoet'. Maar zij had haar slaap nodig (energie opbouwen voor de volgende voeding).
    Mijn zoon is ook 'zoet'. Wie weet krijgt hij ook de fases die mijn dochter heeft gehad! Ik denk dat alle kinderen door bepaalde fases moeten (zal wel te maken hebben met de sprongetjes)

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa was en is nog steeds zo makkelijk heerlijk hoor! maar hoe zou een volgende worden?

8. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja was de eerste 4 weken ook zo. Veel slapen en bijna niet huilen. als ze een half uur op een dag had gehuild dan was het veel. Ze was 5 weken te vroeg geboren en heeft de eerste 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Maar na twee weken thuis begon ze te huilen en onrustig te worden. Hebben haar zelfs moeten inbakeren. Dit gaf uiteindelijk rust bij haar en bij ons. Vond het erg zwaar de eerste drie maanden, pffft als ik daar weer aan denk krijg ik soms weer tranen in mijn ogen. Maar er zijn genoeg kindjes die makkelijk zijn en makkelijk blijven hoor. Dus ik hoop voor je dat het zo blijft!
    Het is nu trouwens een voorbeeldig kind hoor! Nu alleen nog uit de bakerzak zien te krijgen, haha

9. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Het kan zo blijven :)
    Danischa is ook altijd heel makkelijk geweest en nu nog steeds, en dan is ze nu 18 maanden geweest ...

10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Op zich blijven ze dan meestal wel zo makkelijk, maar als ze tanden krijgen zul je echt wel eens nachten op zijn hoor, of als ze ziek zijn.
    Helaas is dit ook echt wel het geval.
    Wij hadden vannacht ook weer een spooknacht ;)
    groetjes Mensi.

11. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Zelfs met het krijgen van tanden en kiezen heb ik hier geen problemen gehad.... :)

Ik mag me dus echt happy prijzen met mijn schatje

12. MomToBe

MomToBe Actief lid

Dec 18, 2006
    310
    0
    0
    Mijn dochter was ook vanaf het begin heel makkelijk.. en nu nog steeds.. af en toe veranderd haar slaap ritme een beetje, maar verder slaapt ze van 9 uur savonds tot 8 uur smorgens door. Heerlijk!

Dus geniet er lekker van!

13. RedRose

RedRose Actief lid

Sep 14, 2006
    235
    0
    0
    Ik denk ook dat het heel erg aan jezelf ligt hoor. Ben jij relaxed dan is je baby dat ook. Tuurlijk heb je huilbaby's en baby's die bv erg last hebben van kramp ed en daardoor veel huilen. De 1e was een cookie. Echt een schatje. Sliep viel en erg makkelijk. Ik kon me helemaal op haar "instellen". De tweede is wat onrustiger maar dat komt ook door mezelf. Ik kan nu niet meer de hele dag aan haar aanpassen dus jah, dan moet ik haar soms uit haar bed plukken als ze lekker ligt te slapen. Als je je kindje een goed ritme geeft en rust komt het vast goed!

Succes

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is vanaf het begin ook al zo ontzettend lief geweest... ik hoop dus niet dat het nog verandert!

15. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve is nu 11 maanden en is nog steeds een heel makkelijk kindje en erg tevreden.
    Huilt alleen als er wat aan de hand is en verder is de elke dag de hele dag vrolijk en aan het lachen!
    Nooit heeft ze gehuild uit het niets ofzo.
    Heel soms midden in de nacht maar dan moet ze bv een nachtmerrie hebben gehad of tandjes die doorkomen maar verder is Lieve echt een heel makkelijk kindje!
    Denk dat jullie het ook zo getroffen hebben ;)

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Annika is na bijna 5 maanden nog net zo makkelijk als met 3 weken. Geniet er van.

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Tot drie weken ging het hier goed, heel erg goed, nu is het al tweeeneenhalve week drama, huilen, huilen, huilen, eigenlijk meer krijsen. Ik kom de deur niet meer uit, slaap bijna niet meer en begin een beetje uitgeput te raken. Ik hoop dat het tijdelijk is en dat hij straks weer net zo'n zonnetje is als hij was.
    Het is niet te voorspellen, waarschijnlijk blijft het zo goed gaan, maar hoe dan ook, geniet van alle fijne dagen.

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    pffff klinkt erg zwaar.....geen idee wat het kan zijn?

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    onze eerste was ook zo makkelijk en is nu bijna 3. Hij is nog steeds zo makkelijk op een paar peuterbuien na haha maar ja die horen erbij

onze tweede is ook zo makkelijk.....veel slapen en als hij wakker is lekker lachen heerlijk genieten is dat

20. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Oooo wat ben ik jaloers als ik lees dat jullie kindjes zo zoet zijn.
    Mijn zoontje is 3 weken heel lief en rustig geweest op de dag dat hij 3 weken werd begon het... niet zelf in slaap kunnen vallen, onrustig tijdens de voedingen, 's nachts vaak wakker, kortom mama is op dit moment helemaal op. :(
    Hij heeft nog steeds last van zijn nek (kiss syndroom) waardoor het drinken niet zo goed gaat. Als die niet goed drinkt heeft blijft hij honger hebben en hierdoor gaat hij huilen en niet kan slapen. Wij zitten echt in een vicieuze cirkel. :(
    Hopelijk komt het nog goed.
    wij houden de moed erin.

Share This Page