vrijdag is het zover...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emmie, Oct 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

hoi allemaal,

vrijdag is het zover: IK MOET WEER WERKEN!
    ik zie er (zoals zoveel mamma's) heel erg tegen op..
    maar ja het zal wel weer moeten...(zucht)
    opzich is alles super geregeld, ik ga op woensdag, vrijdag en zaterdag werken..woensdag en vrijdag past mn moeder op en op zaterdag is mn man thuis..dus daar ben ik wel blij om.

Op een duur wil ik graag nr 2 dagen werken..ben kapster dus kan altijd een beetje bij snabbelen ;)
    Maar ik zit er dus best heel erg mee dat ik seff naar mn moeder moet brengen ( :oops: erg he? :oops: )
    ik heb echt een schat van een moeder hoor, zeker weten..
    en ik weet dat ze heel goed voor seff zal zijn...
    maar toch zit me iets niet lekker...ik kan het ook moeilijk beschrijven..
    voor mijn ouders is dit het eerste kleinkindje..dus logisch dat ze trots zijn, maar mn moeder kan soms nogal 'moederig' zijn..en daar kan ik absoluut niet tegen...ik zeg er dan niks van, maar vanbinnen word ik pissig...
    zoals net seff heeft vandaag zn prikjes weer gehad, super zielig, komt eerst mn zusje eerst ff langs en later ook mn moeder, prima...maar mn moeder weet niet hoesnel ze seff uit mn handen moet gissen!......pfffffff!
    stel ik me aan of wat?

en nog even een vraagje..ik heb voor seff een muziek knuffel, die ik aan doe als hij naar bed gaat....dat deed ik ook al toen ik nog zwanger was, dan liet ik die 's avonds horen aan mn buik...
    nu seff dus ook 2 dagen naar mn moeder gaat, zou ik voor daar ook zo'n knuffel kopen? mn moeder zegt dat dat niet nodig is..ze heeft haar eigen muziek dingetjes...maar ik wil gewoon dat hij DAT muziekje hoord als hij naar bed gaat daar is hij toch aan gewend?

liefs emmie

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Spannend dat je weer moet werken. Ik wens je alvast veel succes.
    Als je Seff naar je moeder brengt, zal ik wel die muziekknuffel meenemen. Je hoeft niet perse een andere of nieuw te kopen. Seff is dat gewend, en het is een vertrouwd iets voor hem!
    Laat je moeder maar lekker lullen :-# :) :oops:

3. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    hoi,
    ook is zag er eeeenorm tegen op om weer te gaan werken, maar ik kan alleen maar zeggen dat t harstikke mee is gevallen. ben nu alweer 4 weken aan t werk.
    op t werk ben ik weer ff miepie ipv mama! tuurlijk ben ik blij wanneer t weer 16.30 is en ik weer naar mn kereltje kan gaan, maar tussendoor gaat t goed.

tja mbt je moeder, t blijven moeders he! (wie weet hoe we straks (wanneer onze sef(f)jes groot zijn) zelf zijn!).
    probeer wel gewoon duidelijk te maken hoe je t hebben wilt en vooral ook waarom je dat zo wilt, misschien snapt ze t dan wat beter.
    verder moet je ook maar bedenken dat t er op een kdv ook niet alles volgens jou regels kan, en dat n kindje straks echt wel snapt dit zijn de regeltjes bij opa en oma en dit zijn de regeltjes bij papa en mama.

heeeel veel succes (en misschien zelfs wel plezier!) vrijdag

4. emmie

emmie Niet meer actief

dank je minyaweth! en inderdaad ik neem gewoon ons eigen muziekje mee!

en jij ook bedankt miepie77!
    ik zie er wel tegen op, maar heb ook wel weer zin, dat is het niet...ach je kent het wel...het is altijd super gezellig op mn werk dus dat komt ook wel goed, maar moet gewoon ff wennen! het liefst zou ik seff meenemen! ik wil gewoon alles het liefst zelf doen......pfffff

maar hoe is het met jou'n sef?
    deze seff vandaag zn prikjes dus weer gehad, echt verschrikkelijk he? brullen! maar daarna heeft hij eigenlijk (gelukkig) nergens last van..
    hij is ook weer flink gegroeid! echt een super baby! ;)

liefs Emmie

5. emmie

emmie Niet meer actief

miepie?

6. Female

Female Niet meer actief

Ik zou dat muziekje ook gewoon bij je mam neerleggen hoor, ten eerste voel je je daar zelf lekker bij, ten tweede lekker vertrouwd voor de kleine. Echt, altijd alleen je eigen gevoel volgen! ;)

Wel een geruststelling dat je man zaterdag thuis is. En ook wel fijn dat de kleine naar je moeder gaat toch? Dat lijkt me een geruststellender gevoel als het KDV... Veel succes met werken iig!

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!

Gewoon je eigen muziekje meenemen hoor!
    Enne,mijn moeder is ook zo...
    Als ik binnenkom staat oma al klaar om haar te pakken!
    Ik werk ook 3 dagen en vind het alleen maar fijn dat oma zo is,ik weet in ieder geval dat ze heel goed voor de kleine zorgt en dat Fenneke niks te kort komt.
    Dat werkt een stuk prettiger moet ik zeggen.
    Wees blij dat je moeder zo is,je had het veel slechter kunnen treffen ;)

8. emmie

emmie Niet meer actief

ja dat is zeker waar! ik ben der ook super blij mee hoor, maar af en toe is het gewoon.pffff....haha

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    nou ik vond het kdv geruststellender dan mijn schoonmoeder haha
    mijn schoonmoeder doet zoals zij het wil en het kdv doet het zoals ik het wil

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    succes met werken meid en als jij het muziekje mee wilt geven moet je dat lekker gewoon doen
    veel plezier vrijdag......wel een leuke dag om te beginnen lijkt me (vrijdag is bij ons echt de gezelligste dag van de week)

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    I know.... ;)

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Succes met weer gaan werken! Ik vond de eerste dag ook erg moeilijk. Daan gaat naar het kdv, en ik heb echt zitten huilen toen ik hem voor het eerst wegbracht.

En wat je moeder betreft, vooral hele goede afspraken met haar maken. Ze kan nog de beste bedoelingen hebben, maar jij bepaalt uiteindelijk hoe ze met Seff moet omgaan (herkenning, ik heb ook zo'n moeder ;) ).

Groetjes, Wendy

13. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    met mijn sef is alles ok!
    ook hij groeit als kool, leuk hoor!
    sinds vorige week draait ons kereltje zich al om, leuk om m hier voor horen zuchten en steunen (t is hard werken voor m!)
    alleen de laatste dagen is ie een beetje jengelig, we denken zelf dat ie tandjes krijgt (we zien 3! witte puntjes in z´n mondje en hij kwijlt er lustig op los!). wel zielig om te zien dat ie pijn heeft en je kunt niet veel doen.........
    Nou, veel succes morgen en gewoon doen wat jij denkt dat goed is voor je kereltje!

14. emmie

emmie Niet meer actief

jeetje tandjes? dat gaat snel! mijn seff kan zich nog niet omdraaien, maar al wel heel goed zn hoofdje omhoog houden als ik hem op zn buikje leg! ik ben super trots! en de rest komt vanzelf!
    verder groeit hij ook als kool, hij is nu 63cm en ruim 6,5 kg! dus dat gaat goed!
    geef jij eigenlijk fles of bv?
    ik ben begonnen met bv en ben nu over op de fles..(ivm werk)
    en laat jij jou'n sef ook al wel es af en toe wat proeven, naast zn melkie?
    liefs Emmie

15. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    ben ik weer!
    qua gewicht en lengte zijn ze dan ongeveer even groot!
    tja, die tandjes dat had van mij ook nog even mogen wachten hoor, maar ja dat heb je niet voor t zeggen, he! zo lang ie maar niet in m'n tepel bijt!
    opzich ben ik natuurlijk harstikke trots en vind k t erg leuk dat ie al zoveel kan en bijleerd, maar van de andere kant gaat er zo ook wel heel snelle dat kleine, baby-achtige af!
    k geef nog zoveel mogelijk borstvoeding, maar helaas gaat t kolven erg slecht (vooral thuis.........) waardoor ik niet genoeg heb om de drie dagen dat ik werk bv mee te geven. hij krijgt daarom ook af en toe kunstvoeding (ik heb wel hypo-allergene voeding omdat ie nu al eczeem heeft.............)
    daarom wil ik ook wachten met t geven van ander voedsel dan melk, al lijkt t me wel superleuk om te doen!
    geeft jij wel ander voedsel? zo ja, hoe reageerde ie hierop? ben wel benieuwd!
    groeten
    miepie

16. emmie

emmie Niet meer actief

hoi hoi hier ben ik ook weer!
    vandaag was mn eerste dagje werken dus...ging opzich wel redelijk, en seff heeft het super gedaan bij mn moeder alleen...
    er ging iets goed mis met de voeding..
    ik heb gisteren 2 bakjes klaar gemaakt voor mn moeder 1 met voeding en 1 met nutrtin (JBPM) alleen heb de verkeerde deksels erop gedaan, dus die met de tekst voeding op de nutriton, en die van de nutriton op de voeding! dus nu heeft ie:
    180cc water
    3 scheppen voeding
    6 schepjes nutriton gehad!
    en dat 2x.....mijn fout!
    ooohww wat voel ik mij slecht zeg!
    hij ligt nu te slapen maar hij doet het verder goed, nergens last van gehad..gelukkig maar!

maar seff heeft al vanalles geproefd..niet veel hoor, gewoon echt even proeven, zoals thee, yoghurt, ijs, en heb hem nu al 2x een beetje fruithapje gegeven.. bij het CB zeiden ze dat het prima is als je ze af en toe al even laat proeven, maar hier op het forum lees je zoveel verschillende verhalen he?
    maar ja in jou'n geval is het weer anders he?
    nou ja komt vanzelf toch? het is dan inderdaad even verstandinger dat je even wacht..
    Seff lust eigenlijk alles wel, echt een klein vreetzakje! ;)
    Als ik vind dat hij genoeg fruithapje heeft gehad, begint hij gewoon te jammeren omdat hij nog meer wil! haha

liefs Emmie

17. emmie

emmie Niet meer actief

paar foto's van seff wel grappig :D

18. emmie

emmie Niet meer actief

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier proberen we af en toe ook wel eens wat een paar happies

waarom zet je hem niet lekker in een wippertje? lijkt me niet echt comfy zo of lijkt dat zo

20. emmie

emmie Niet meer actief

hoi natascha30,

ik zet hem ook vaak in zn wipstoeltje hoor! maar af en toe maak ik ook een stoeltje van kussens..zit wel ok hoor!
    haha ;)
    wat vind jou'n zoontje van de hapjes?
    en ga je het ook vaker geven als ie strax 4 mnd is?
    je hoord hier zo veel verschillende verhalen...en vooral dat het beter is te wachten tot ze 6mnd zijn..maar bij het CB vertelde ze mij dat ik af en toe al best mocht beginnen met proeven om al te laten wennen..
    xx

Share This Page