Normaal gesproken zou ik zoiets nooit op het forum zetten maar ik ben wanhopig. Ik zit in een groepje met zes andere meiden. Nu ben ik afgelopen weekeind niet uitgenodigd op een feestje van twee van de groep. Ik snapte er niets van en vroeg wat er aan de hand was want ik was best beledigd. Ik ben zo stom geweest om te zeggen dat ik dit niet leuk vind en hem mezelf toen meteen afgemeld bij onsze groepsapp zonder dat ze konden reageren. Uiteindelijk daar toch spijt van gekregen en naar een van de dames geappt wat er nu aan de hand was. Ze zei dat ik een leugenaar ben omdat ik niet met de high tea ben meegeweest en me ziek had gemeld. Dat had ik inderdaad gedaan maar ik ben wel naar school geweest en daarna meteen in bed gaan liggen slapen. Ik was ook echt ziek. Nu heb ik al een paar keer sorry gezegd tegen dr en ik kreeg te horen dat het niet de eerste keer was dat ik anderen niet laat praten maar hun gaan dan met hun zessen tegen mij en daar moet ik altijd van huilen. Wat vinden jullie? we zijn al 20 jaar vriendinnen en dit is iets van de laatste twee jaar. Ik vind het heel moeilijk want ik heb autisme en een van die meiden zei dat ik eens verantwoordelijk moest zijn voor mijn eigen gedrag maar ik heb geen idee wat dit gedrag inhoudt????
Nou das niet zo handig! Reageren in een groepsapp en dan jezelf verwijderen.... Ik kan me voorstellen dat die vriendinnen dan ook denken, doei als je onze kant niet wilt horen... Verder denk ik dat dit gedrag eerder voort gekomen is en dat je vriendinnen hier nu klaar mee zijn. Mogelijk durven ze je niet aan te spreken op je gedrag. En feit dat je autisme hebt, zou ik niet gebruiken om je gedrag te verklaren.
Stoppen met zulke dingen via de app bespreken en ga op de koffie om alles als volwassenen uit te praten. App, sms, twitter,facebook en mail zijn dooddoeners in een ruzie tussen wie dan ook.
Tja, jezelf afmelden is natuurlijk gewoon dom. Zo kunnen zij nooit uitleggen waarom ze een bepaalde keuze hebben gemaakt. Misschien zou je inderdaad eens moeten kijken naar je eigen gedrag. Hoevaak heb ik mij afgemeld? Hoe komen berichten over op hun? Klopt het dat ik A zeg maar B doe. Of hoe komt het dat ik A zeg en zij denken dat ik B doe. Vervelend is het wel. Ik hoop dat alles weer goed komt tussen jullie
Dank jullie voor de inbreng. Spijtig genoeg is het idd al eerder voorgekomen dat ik me afgemeld heb op de app. Ik weet het,heel stom en ik weet ook niet waarom ik het doe. Ja bang dat ze kwaad worden. Ik heb al geprobeerd te bellen maar dan nemen ze niet op en doen het via whatsapp. Maandag ga ik gewoon even langs,dat doe ik zowieso liever dan alles via internet. Maar ik heb gewoon paniekaanvallen hiervan,al dagen. Ik heb trouwens mijn autisme er altijd buiten gehouden.
Lijkt me een goed idee Stuur wel even een berichtje dat ze weten dat je eraan komt. Lesje voor de volgende keer; niet afmelden. Of als het uit de hand dreigt te lopen, ga dan even bellen.
Het is beter om meteen te bellen ipv via whatsapp te doen,ik snap ook niet waarom ik dat niet meteen gedaan heb maar ik hoorde naderhand van het feestje en was zo boos dat ik me daarom meteen heb afgemeld na het schrijven van mijn bericht. Dank je Shampoo!
Wat wilde je bereiken met het afmelden? Het klinkt als heel kinderachtig...hoopte je dat ze je terug zouden smeken? Want als dit iemand anders was geweest zou ik ook denken: dan niet! Jij hebt jezelf buiten de groep gezet. En van wat ik lees niet voor het eerst. Tja, zulk drama gedrag zou ik zelf ook geen zin in hebben.
Ik vind het wel echt bijzonder kinderachtig klinken. ... inclusief het huilen. ... Sorry maar daar zou ik echt gauw klaar mee zijn
Huh maar het is toch raar dat als ze met 6 meiden vriendinnen zijn 2 er van een feestje geven maar dat zij niet wordt uitgenodigd. Ik snap heel goed dat je daar verdrietig van wordt en denkt flikker dan maar op in je emoties. Niet handig om je af te melden maar toch ook niks vreselijks? Ik vind het allemaal heel puberaal klinken. Dat je niet uitgenodigd wordt Dat ze boos zijn dat je niet bij een high tea was De loze opmerking je moet eens nadenken over je gedrag En ook je afmelden van de app verwijderen zonder op antwoord te geven.
Als ik iemand zat zou zijn zou ik die persoon niet uitnodigen. En als iemand zichzelf meerdere malen afmeld zou ie er bij mij niet meer bij hoeven te komen. ... 1 keer ala..maar daarna is het klaar. Ben geen speelbal
veel van wat je doet komt wel voort uit je autisme ik ga er van uit dat je vriendinnen weten dat je autisme hebt? zo niet zou ik het toch vertellen maar je kent ze al 20 jaar zei je. tuurlijk is het niet iets waar je jezelf achter moet verschuilen maar heeft er wel mee te maken. zoals je zelf al zegt schiet het idd niet op om uit de groep te gaan. ik snap wel waarom je dat deed woede laat je rare dingen doen. op zo'n moment kan je niet gelijk helder nadenken wat voortkomt uit woede en ook autisme. hopelijk krijg je het contact weer terug. (ja ik weet een en ander van autisme en andere gedrags/leerproblemen heb hier 2 jaar aan gestudeerd)
Vind het huilen ook nogal kinderachtig. Je had je niet uit de groep moeten gooien, als dat iemand bij mij zou doen, zou ik deze per direct blokkeren op Whatsapp. Komt er een beetje op neer dat je je groter voor doet dan je bent, als je wilt laten zien van: "Zo, dan ben ik weg!" Eigenlijk ook een beetje weggelopen van de problemen. Je zou er langs kunnen gaan, dat is nog altijd beter als het communiceren via internet.
Ik vind alle partijen kinderachtig, sorry. Zij om jou niet uit te nodigen omdat ze boos zijn. Als jullie echt vriendinnen zijn, dan hadden ze je persoonlijk gevraagd hoe het zat i.p.v. je te negeren door je niet uit te nodigen. Jij om boos over de app te gaan roepen en dan je af te melden. Dat is niet de manier om dingen uit te praten. Mijn advies: ga met elkaar om de tafel. Als jullie zulke goede vriendinnen zijn, dan praat je het met elkaar uit en luister je naar elkaar. Als zij moeite hebben met jouw gedrag, dan moeten ze ook specifiek jou feedback kunnen geven op wat ze bedoelen zodat je daar aan kan werken. En jij moet leren om de confrontatie aan te gaan i.p.v. je telkens af te melden op de app.
You're welcome Soms lopen emoties hoog op en doe je stomme dingen. Ik kan me voorstellen dat je autisme daar ook niet echt bij helpt. Maar goed, als jullie al zolang vriendinnen zijn dan lijkt mij dat dit ook wel weer op te lossen is. Soms raak je te comfortabel in relaties en wordt je wat lakser, misschien is dit een mooie wake-up call voor je om er weer eens aan te gaan werken.
Ik had zoiets van als jullie me niet uitnodigen dan wil ik ook geen vrienden meer zijn. Dat had ik misschien beter zo kunnen laten want me niet uitnodigen vind ik van hun net zo kinderachtig eigenlijk als dat ik me afgemeld heb. Maar het zijn natuurlijk wel mijn vriendinnen dus na de eerste woede wil ik ze toch niet kwijt
Nogmaals dank voor de input! Ik weet niet of veel voorkomt uit autisme,ze weten wel dat ik het heb maar er word niet veel over gepraat. Ik denk dat beide partijen gewoon kinderachtig zijn geweest. Ik om me af te melden en zij om me niet uit te nodigen. Ik had alleen graag gehad dat ze de telefoon opnamen om het uit te praten maar misschien werkt langsgaan beter als ze me tenminste willen ontvangen.
Dit stukje verbaast me.. Op basis van je verhaal had ik gedacht jullie +/- 15 jaar zijn. Echte vriendinnen geven elkaar de kans om sorry te zeggen en het uit te praten. Praten doe je face to face en niet via een whatsapp-groep. Rug recht, stoute schoenen aan en in persoon het gaan uitpraten.
Ik had zo'n '' vriendin '' die zich dus continu af ging melden als het even niet ging zoals zij het wilde. Tja dat is 1 of 2 keer niet erg maar als je continu jezelf afmeld en andere niet de kans geeft om even uit leg te geven waarom ze iets hebben gedaan dan vind ik dat echt kinderachtig. Bedoel, je bent allemaal volwassen, als je iets dwars zit en je bent goede vriendinnen van elkaar dan is het toch niet zo moeilijk om dat met elkaar uit te praten als er iets is? Waarom dan gelijk je afmelden. Dat doen misschien 16 jarige maar kom op zeg, een volwassen vrouw die niet eens kan praten daar zou ik ook gek van worden en ik begrijp dus volkomen dat jouw vriendinnen zo reageren.