Nutrilon Forte of Nutrilon standaard mengen met Nutriton?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by JayLove, Jun 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JayLove

JayLove Actief lid

Aug 23, 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Situatie;
    Ons zoontje van bijna 7 weken komt met Nutrilon standaard om de anderhalf a 2 uur en dus zijn we overgegaan op Forte gemengd met standaard (om die op te maken en hem aan Forte te laten wennen).
    Nu de standaard op is geef ik alleen Forte.
    Qua tijd gaat het een stuk beter al sinds we het mengde en hij laat nu 3 soms 4 uur tussen de voedingen.
    Poepen gaat echter steeds moeizamer en heeft daardoor weer meer krampen.
    Ik las nu verhalen over Nutriton dat het ook verzadigend werkt maar word het poepen dan ook zo lastig? Of zou ik het meer tijd moeten geven met Forte? Aangezien hij dit nu al een tijdje krijgt zou hij nu toch wel al gewend moeten zijn dacht ik?
    Wil ook niet zomaar overgaan op andere voeding zonder vooraf goed te oriënteren dus ik hoop dat er hier dames of ervaringsdeskundigen zijn die mij van wat advies kunnen voorzien.
    Alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je zou eerst iets extra water in de fles kunnen doen? iets van 10-20 cc op een fles van 200cc.

Mijn oudste had nutriton in zijn forte, omdat forte alleen niet genoeg hielp. Maar daar nooit last gehad met krampen..

Ik zie dat je zoontje 7 weken is, de max van krampjes is vaak rond de 8 weken, dus het is ook niet heel gek dat zijn krampjes iets erger worden. Maar het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Ik heb altijd goed advies gehad van de nutrilon-lijn trouwens, ze dachten echt goed mee en raden eerst ook dingen aan als extra water en andere spenen (in ons geval snelle drinker)

3. JayLove

JayLove Actief lid

Aug 23, 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Dankjewel voor je reactie!
    Meer water doen we inderdaad al, vergeten bij te zeggen we doen op een fles van 120+4 10cc extra dus 130+4 maar voor mijn gevoel werkt dat niet echt beter.
    Misschien zou ik het inderdaad even moeten aankijken tot na de 8 weken tot de piek van de krampen weg is anders heb ik er inderdaad geen volledig goed beeld van wat betreft de krampjes. Volgens mij gaat het met de fles wel goed hij doet wel 15 a 20 min erover Dr Brown flessen hebben we.
    Misschien dat ik ook eens met de Nutricia lijn ga bellen even kijken wat hun mij aanraden (bedankt voor de tip!)

Share This Page