Ik moet het even kwijt hoor, deze week moet ik weer gaan werken en moet Saartje naar opa en oma! Ik vind het VERSCHRIKKELIJK!Saartje doet het zo goed thuis, maar zodra ze bij iemand anders is, is ze de hele dag uit haar doen (huilen ed.).. Kon ik maar eeuwig thuisblijven....
Ik moest Annika na 9 maanden voor het eerst naar het KDV brengen. Het moeilijkste was ik ooit heb moeten doen. Maar ze was binnen 2 dagen gewend en vindt het nu hartstikke leuk. Je moet er even doorheen, maar Saartje zal zich snel aanpassen. Sterkte ermee.
Emiel gaat al vanaf dat hij 2½ maand is 3 dagen per week naar het KDV. De eerste dag was het niet makkelijk om hem weg te brengen maar toen ik daar eenmaal doorheen was ging het perfect. Emiel heeft op het KDV hetzelfde ritme van slapen en eten als thuis. Ik heb nog niet gehad dat wanneer ik hem weg bracht of ophaalde dat hij huilde of dat ik zag dat hij had gehuild. Het is eventjes heel verveld en doorbijten. Succes deze week.
Ik zie er zooooooooo tegenop.... begin januari gaat Lize naar het kdv, 2 dagen per week. Ik kan wel janken bij het idee dat ik haar 'achterlaat', maar ik weet ook dat ik daar doorheen moet. Als men daar maar lief voor haar is, dan zal ze er vast geen last van hebben. Ik denk zelfs dat het lastiger is bij kindjes die al iets ouder zijn en die zich iets meer bewust zijn van het feit dat mama weggaat. Eigenlijk lijkt het me op geen enkele leeftijd leuk Dus we moeten even doorbijten. Imke, veel succes!
Aerin was 8 maanden toen ik weer aan het werk moest. Betaalde mama-zijn maar de rekeningen, dan was het allemaal een stuk makkelijker! Ik vond het verschrikkelijk. Ben huilend vertrokken. Nu vind ik het heerlijk en ben ik blij dat ik weer werk. Aerin vindt het allemaal wel prima.