Hoi dames! Mijn dochter van 10 weken is overgevoelig voor prikkels. Ik probeer de prikkels zo min mogelijk te beperken door lekker thuis te blijven of 1 activiteit per dag te plannen. Omdat ze zo gevoelig voor prikkels is slaapt ze slecht alleen. Of zeg maar eigenlijk; ze slaapt nooit alleen! Ze slaapt alleen op of met mij of haar pappa. Ik heb al eens in een eerder topic aangegeven dat ik bang ben dat ze nooit zelf leert te slapen.. maar ik kan haar gewoon niet laten huilen. S'nachts slaapt ze ook bij ons in bed.. en wil ze absoluut niet in de cosleeper slapen. Maar mijn vraag (ik dwaal af hihi); Ik moet nu bijna gaan werken! En onze dochter gaat 2 dagen in de week naar de oma's! Ik ben zo bang dat ze dan helemaal niet slaapt.. hoe ging dat bij jullie?
Heb je haar al wel eens op haar buikje in bed geprobeerd te leggen? Ik vraag dit omdat wij precies in hetzelfde schuitje zaten met mijn dochter, en sindsdien we dit ontdekt hadden, was het echt een wereld van verschil. Daarnaast waarschuwde iedereen me dat ze noooooit alleen zou leren te slapen, maar ze sliep heel gauw al nachten door in haar eigen bedje. Nu met 1,5 jaar slaapt ze van 7 uur in de avond tot 9 uur 's ochtends. Maak je dus niet teveel zorgen, al is het ontzettend lastig soms, ik weet het. Overdag kun je een draagdoek proberen, al heb je daar weinig aan als je aan het werk bent natuurlijk.
Een draagzak ? Een draagdoek is vaak te lastig en zien opa's en oma's niet zitten, maar een makkelijke ergonomische drager willen ze weleens proberen, en als je het dan brengt onder het mom van " dan hebben jullie ook de handjes vrij en ze is stil/slapen " willen ze het misschien wel proberen. Of op haar buik proberen te laten slapen, voelt voor veel kindjes ook al een stuk fijner, vanuit de ic in het radbout kregen wij de tip een grote badhanddoek op te rollen en deze om hem heen te leggen met zijn beentjes opgetrokken tegen de rand aan, zo maakte je een soort van eigen baby nestje en dat vond ons zoontje de eerste tijd ook heel fijn.
Misschien is 'proefdraaien' ook een idee? Even een middagje naar oma toe om te kijken hoe het gaat? Misschien slaapt ze daar wel als een roosje!
Oh ja: bij mijn moeder sliep mevrouw keer op keer keurig, gewoon op haar rug, terwijl ze bij ons alleen maar wou slapen op haar buik. Zo gek!
Nee is niet gek, bij papa en mama doen babietjes gewoon anders dan bij andere mensen. Dit is ook precies wat ik wilde zeggen; waarschijnijk gaat het bij de oma's gewoon prima. Je kan beginnen met een half dagje wennen. Overigens is het met 10 weken niet zo dat ze nooit alleen in slaap wil vallen, daar is ze nu echt nog te jong voor.
Ja ik zou ook een keer gaan proefdraaien, kans is groot dat ze bij oma heerlijk slaapt. Mijn zoontje slaapt bij opa en oma ook altijd veeeeel beter dan thuis! Sta er elke keer weer van te kijken hoe lekker hij daar slaapt En idd probeer eens buikligging, dat was hier ook de oplossing.
de oma's krijgen ook vast hun eigen handige manieren hierin. ook je dochter zal zich naar hun manieren voegen. uiteindelijk is jullie manier ook gewoon een manier die tussen jullie is ontstaan. Bedenk dat je gewoon gaat werken en de oma's zich wel redden, is het niet linksom dan maar rechtsom.
Grote kans dat het bij de omas wel goed gaat. Maar mijn dochter sliep tot 6 maanden overdag ook alleen bij ons (en s ochtends een half uurtje in de wandelwagen als we liepen) en de oma's hadden dus s middags ook een rustmomentje op de bank met onze dochter op de borst . Vooral de oma's hebben vaak extra rust voor de kleinkinderen en die van ons vonden het heerlijk om zo met de kleine te zitten.
Heel herkenbaar! Dochter was een erge huilbaby. Sliep ingebakerd wel goed snachts na de 3de maand. In de middag heb ik haar moeten aanleren om even te slapen. Wat hierboven werd beschreven, hadden wij ook. Bij oma/opa was ze een lieve baby en sliep goed. En bij papa en mama iets meer huilen. Je moet je niet schuldig voelen en denken dat je iets fout doet, mijn moeder zegt altijd: als ze mama zien willen ze eten of dicht bij je zijn. Vond het altijd juist een geruststelling als ze stil was geweest bij oma en opa . Ik wilde bijna niet gaan werken door al het huilen.
Dit dus mijn zoontje sliep ook niet meer tot een vriendin van me zei leg hem eens op zijn buik en daar lag meneertje binnen 5 minuten heerlijk te slapen.
Hier ook buikligging. Op de rug voelt voor veel baby's te onveilig/kwetsbaar. 's Nachts wel op de rug zoveel mogelijk, maar dan ook tussenin nog. Hij is bijna 5 maanden. Ik hoop hem voor de 7e maand in zijn eigen bedje, in zijn eigen kamer te krijgen, maar ben voor nu allang blij dat hij beter slaapt.