Even een vraagje over BV en tandjes. Mijn zoontje is nu nog maar 4 maanden, maar ik zou graag doorgaan met BV tot een jaar ongeveer. Toch hoor je vaak dat men stopt vanwege doorkomende tandjes. Schijnt erg pijnlijk te zijn. Graag tips!
hallo, Ik geef Jesse nog steeds bv en hij heeft ondertanden sinds hij 5 maaden is en zijn boventandjes zijn er sinds een week door, in het begin beet hij wel eens omdat het voor hem ook een gek gevoel is dat hij ineens iets in zijn mond heeft wat vreemd is, het gaat vanzelf over. Wat je kan doen als hij bijt is dat je hem loshaalt en er direkt bij zegt dat hij je niet mag bijten, dat heeft bij Jesse geholpen(was een tip op het bv forum) Veel succes Groetjes Missmama
Sven heeft 3 ondertanden en 2 boventanden. Hij heeft mij wel een paar keer gebeten maar daar zitten ook keren bij van dat hij nog geen tanden had. Moet zeggen dat dat net zo pijnlijk is. Direct afkoppelen heeft hier idd ook goed geholpen. De ondertanden hoor je niet te voelen als je kindje goed aangelegd is. Daar valt het tongetje overheen. De boventanden voel ik wel zitten. Als ik liggend voed moet is soms een paar keer opnieuw aanleggen omdat dat soms pijn doet. En dat voed natuurlijk niet fijn.
Mijn zoontje van 9,5 maand heeft inmiddels al 8 tandjes, boven en onder. En nog steeds geef ik met veel plezier borstvoeding! Heel soms voel ik zijn tandjes en heb ik de afdrukken in mn borst staan. Maar als je goed let op hoe hij aanhapt is er echt niets aan de hand! Gewoon laten gebeuren! Joris heeft ook wel eens gebeten, dat doet zeer! ik legde hem dan altijd gelijk van me af na een stevige 'NEE'! En dat heeft geholpen, hij bijt eigenlijk nooit meer. Succes en lekker doorzetten hoor! Als het goed gaat, is het zo heerlijk om lang te voeden!
Ib heeft mij in het begin ook wel eens gebeten, dat doet pijn en je schrikt. Heel duidelijk zeggen dat dat niet mag, heeft me nooit meer gebeten. Ik voel nu wel zijn tandjes af en toe maar dat doet niet echt pijn. Kijk ook eens op borstvoedingsforum, want daar staat veel tips. Succes!
Hier ook tandjes... hij heeft een paar keer gebeten toen hij ze net had (moest er denk ik ook aan wennen aan die dingen in zn mond) maar nu is het alweer een poos geleden. Riep elke keer hard auw en haalde hem dan van de borst af
Mijn zoontje heeft nu 4 tandjes. Ondertandjes voel je niet, wat daar moeten ze hun tong overheen leggen om te kunnen drinken. Boven tandjes voel ik soms, maar meer als daar zit wat dan als iets scherps. Was er zelf ook bang voor maar val heel erg mee. Hij heeft me wel een paar keer gebeten maar dan steeds afgekoppeld en heel boos au geroepen, is 4 of 5 keer gebeurt. Toen had hij door dat ie dat niet moet doen. Maar ja dat is ook logisch want bijten is geen melk en daar was het nu juist om begonnen.