Hoi dames, ik zit met een moeilijk dilemma, op donderdag ga ik altijd met mijn zus sporten. Omdat mijn man werkt, passen mijn ouders altijd op. Mijn kinderen zijn 3 en 1. Maar nu kunnen mijn ouders allebei toevallig niet. Mijn zus zei dat haar man wel op wil passen. Nu heb ik dit aan mijn man voorgesteld maar hij ziet dit niet zitten en wil dit niet. Hij is erg voorzichtig en beschermend naar onze kinderen toe en hij vindt het niks dat mijn zwager oppast omdat mijn zus en haar man nog geen kinderen hebben en hun huis daar niet op ingericht is. Ik vind dat mijn man nogal overdrijft maar wil zijn mening wel respecteren maar vind het zo moeilijk om dit tegen mijn zus te zeggen want ik weet dat ze beledigd zal zijn omdat het zo overkomt of we haar man niet vertrouwen met de kinderen voor een uurtje... Ik vind het zo lastig.. Iemand tips of een mening hierover...
Enkel het feit dat hun huis er niet op ingericht is vind ik een slechte reden. Of heeft hij ook andere redenen? Misschien kan zwager bij jullie oopassen?
Ik vind het trouwens ook zwaar overdreven (ervan uitgaande dat dit een gewone normale kerel is waar jullie goed contact mee hebben). Een uurtje! Zo voorbij!
uhm...hoe is je zwager normaal met jullie kinderen dan? klinkt mij alsof er veel meer achter zit waarom ie niet wil dat ie oppast.... ik zou daar vooral meer over willen weten wat nou de werkelijke reden is die erachter zit en als hun huis er niet op ingericht is dan komt ie toch een uurtje bij jullie thuis? ik zie het probleem niet zo.... en als jullie er nou samen helemaal niet uitkomen....tja dan een keer sporten overslaan?
Ik vind het heel overdreven, sorry. Alsof iemand die nog geen kinderen heeft niet een uurtje op kan passen?!?! Mijn neefjes zijn wel eens een heel weekend komen logeren toen wij nog geen kinderen hadden, alleen maar leuk voor de band samen en ik zou het echt niet waarderen als mijn zus of zwager aan ons zouden twijfelen. Of er zou een reden moeten zijn dat er ooit iets is voorgevallen.
nee er is niks voorgevallen, het is een leuke man en lief met de kinderen. Mijn man is gewoon ontzettend wantrouwend en ontzettend voorzichtig met de kinderen. ze gaan bijv ook niet naar het kindderdagverblijf, mijn man is toen minder gaan werken om bij de kinderen te zijn als ik niet werk. alleen mijn ouders passen af en toe op. als ik tegen mijn zus zeg dat ik niet ga sporten valt het meteen op dat ik haar man niet wil laten oppassen natuurlijk.. heb gewoon buikpijn, ik vind het zo vervelend
Ik zou zeggen dan kom jij oppassen bel jij mijn zus en zeg je het zelf tegen mijn zwager, Mooi niet van jou probleem het mijne maken
Zwaar overdreven van je man. Je kinderen zullen het heus wel overleven. Het is een volwassen man die vast wel een uurtje kan oppassen. Je kinderen zijn al wat ouder dus redden zich best wel even. Zou niet eens weten hoe je dat uit moet leggen aan je zus dat het niet mag. Ik pasde zo vaak op kinderen toen ik 16 was, had ik ook nog geen kinderen.
Mijn zwager en schoonzus hebben okk geen kinderen, hun huis is zeker niet ingericht op kinderen en toch zou ik ze op laten passen. Er bij zeggen datikook heel voorzichtig ben naar onze uk. Ik lees geen bijzondere dingen om nee te zeggen. Dan zou ik je man dat zelf laten doen, ben wel bang dat het contact anders gaat worden.
Wat een ‘aanstellerij’ het is maar een uur Buiten dat denk ik dat je echt de band tussen jullie verpest
Jullie oudste heeft jullie ook overleefd, hadden jullie ook nog geen ervaring ermee . Ik vertrouw mijn kinderen zorgeloos aan mijn vrijgezelle broer toe. Hij is echt hartstikke leuk met ze en mijn zoon is gek op hem!
mijn man heeft liever niet dat anderen alleen thuis zijn in ons huis, bang dat ze iets kapot maken of dat er wat gebeurt... een control freak met vertrouwens issues
Wauw.. ik denk dat je man toch echt aan zijn "probleem" moet gaan werken. Want ik vind dit wel heel erg ver gaan. En wat dan nog als er iets kapot gaat? Alsof je zwager dat express zal doen. (Tuurlijk heb je liever niet dat er iets kapot gaat, maar hey we zijn allemaal mensen en je kunt altijd perongeluk is stuk maken) Aangezien de zwager een normale, lieve man is zou ik hem echt wel vertrouwen met de kinderen. Mijn zwager heeft ook nog geen kindjes. Maar zou hem blindelings vertrouwen met onze baby. Denk juist dat mensen zonder kinderen over het algemeen wat voorzichtiger zijn met andermans kinderen.
ja dat denk ik ook, daarom vind ik dit ook zo moeilijk, ik ben het totaal niet eens met mijn man, maar kan niet buiten hem om de kinderen wegbrengen. Ik ga het vanavond weer met hem bespreken maar ik weet al dat dit geen nut heeft
Hemel zeg, misschien moet hij daar eens iets mee doen. Het is niet dat je een volslagen vreemde in huis haalt of op je kinderen laat passen. Maar het is de oom van de kinderen ......
Ik vind dat ook zwaar overdreven. Het is maar een uurtje! Hij maakt van zijn probleem jou probleem. Hij wilt niet dat jullie zwager bij jullie thuis oppast, dan de kids daar naar toe. Klaar. Je verpest je hele relatie met je zus en zwager hierdoor. En jij vertrouwt ze wel, dat is toch genoeg reden om ze daar een uurtje te laten? Jou mening telt hier ook in. Niet alleen die van hem.