ik heb een vraagje ... mn zoontje yorgos is nu dus 3 weken oud.... hij slaapt super goed wordt wel 2 kee rper nacht wakker voor te eten maarja dat is normaal he.. alleen zodra iemand m die dag langer dan 5 min ofzo heeft vastgehouden.. met iemand bedoel ik iemand anders dan mn man of ik.. of cailynn... dan slaapt ie gewoon zooo slecht.. 1 hij wil meer eten en vaker snachts 2 hij wil niet alleen in zn bed liggen maar bij mij 3 en de volgende dag wil die ook niet alleen in zn wip stioeltje of bassinet ofzo liggen maar constant bij mij of mn man.. ik dacht eerst ooh is toeval. maar ben dr op gaan letten en echt iedere keer als dat gebeurt slaapt ie dus zoo slecht.. en vind het een beetje te toevallig worden.... hebben meer kindjes dit? of heb ik het aan het verkeerde eind alvast bedankt voor de antwoorden liefs cristel
Ik denk dat het wel zou kunnen. Als ze zo jong zijn zijn ze heel kwetsbaar voor prikkels. Misschien is hij heel gevoelig en erg gebaat bij rust en regelmaar bijvoorbeeld. Maar zeker weten die je het ook nooit. Succes ermee!
Mijn zoontje had daar ook heel erg last van. Heb daarom toen ook gezegt alleen bij ons mag hij en voorlopig niet bij anderen. Dit ging toen stukken beter. Heel jammer voor de visite, maar kijken doen ze met hun ogen denk ik dan maar hihi
herkenbaar dat had Dano ook heel erg. inderdaad gewoon kiezen voor je kindje. ze hebben veel; prikkels te verwerken, kleuren geuren geluiden gezichten. ik ben op een gegeven moment niet eens meer op visite geweest ondanks dat iedereen zei dat hij maar moest wennen ROT OP het is mijn zoon. nu is het al een paar maanden over en hij is nog steeds heel makkelijk met anderen. volg je intuitie hoor, die heeft vaak gelijk!
bedankt voor alles reacties tot nu toe... yorgos heeft ook de eerste 5 dagen op de ic gelegen.. aan aller lei apparatuur en hij werd elke 5 uur geprikt voor bloed enzo.. weet natuurlijk niet of het daar mee te maken heeft maargoed.. ik hou m dan maar lekker bij me.. hij doet het trouwens goed als we gewoon gaan winkelen ofzo.. maar zodra die langer in contact komt met andere met vast houden bedoel ik dan dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik die nacht niet slaap
Hier nog een kleine mupke die dat ook had! als ze bij mij was, dan was het goed. Maar o wee, als er mensen op kraamvisite kwamen die haar wilden vasthouden. Dan kon ok er donder op zeggen dat ze helemaal uit haar doen was. Ik heb toen ook voor mijn dochter gekozen en haar niet meer bij anderen op de arm gelaten. Ook heb ik de welbekende drie "r"-en in gevoerd. Ik merkte dat Noa een heel gevoelig meisje was en dat ze erg gebaat was bij rust en mamma. Langzaamaan merkte ik dat ze meer kon verdragen en dat ze minder gestressed raakte bij anderen. Ik heb het dus langzaam opgebouwd. Nu gaat het super met haar.
Merel had het ook heel erg. Wij hebben ook voor ons meisje gekozen en zijn de eerste 6 á 8 weken nergens geweest, hebben ritme enz. aangeboden en daarna ging het langzaam beter. Toen kon ze het aan en zijn we het gaan opbouwen. Ze was heel gevoelig (en nog steeds) voor de stemming van anderen, de vreemde geuren enz. Kijk naar je kindje, die zal vanzelf gaan aangeven wanneer het wel kan. Het is even doorbijten en anderen zullen het niet fijn vinden, maar dat vond ik niet zo belangrijk.....