's Ochtends heel vroeg wakker. HELP!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minyaweth, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zit er helemaal doorheen...
    Vigo is nu al een paar weken 's ochtends telkens rond een uur of 5/half 6 wakker. Eerder sliep hij zeker tot een uurtje of 7/half 8. Vind ik toch wat schappelijker... ;)
    Het is nu zelfs al zo erg dat ik 's avands niet meer naar vriendinnen op bezoek kan/wil, omdat ik gewoon vroeg naar bed 'moet' omdat Vigo zo vroeg wakker is (ik heb ook mijn slaap nodig hé)

Overdag is het ook een groot drama! Hij is mopperig, veeleisend en slaapt ook 9 van de 10 keer gewoon niet!
    Ik ben ontzettend moe, en word nu echt prikkelbaar! Mijn geduld is ver te zoeken, als die al niet spoorloos is!

Ik zou zo graag willen dat Vigo 's ochtends wat langer slaapt... Ik weet dat je slaap niet af kan dwingen, maar misschien heeft iemand adviezen en tips voor mij om uit te proberen?

Liefs van een doodvermoeide Minyaweth....

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo is trouwens bijna 14 maanden...

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Is het niet zo dat hij dan gewoon al trek heeft? Jeetje ik kan me voorstellen dat dat best zwaar is, helemaal nu je zwanger bent!

Wij hebben op dit moment ook een slaap probleem maar dat is savonds rond 21.00 uur dat hij naar beneden wil en pas om 22.30 weer naar bed! Maar hij slaapt dan wel weer uit tot 9.00 uur!
    Misschien toch een sprong?

Succes.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb geen flauw idee of Vigo midden in een sprong zit. Zal het boek er vandaag maar weer eens bij pakken :)

Trek zal hij vast en zeker hebben :) Maar Vigo heeft 24/7 zin in eten. Het is echt onvoorstelbaar want dat kleine manneke naar binnen werkt :)
    Ik kan morgen wel eens proberen om hem een flesje melk te geven, een schone luier en hem opnieuw op bed te leggen...

5. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Die melk zou inderdaad wel eens kunnen helpen.
    Als ons mannetje vroeg wakker is geven wij hem een papfles op bed en leggen hem daarna weer in zijn eigen bedje. Hij slaapt dan nog zeker 2/3 uur verder.

Sterkte!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hie rnog 1! Maar dan om 6 uur!
    Hij sliep tot 8 maanden van 20 tot 8, en van de 1 opd e andere dag elke dag 6 uur sochtends wakker! pffffffffff heel vermoeiend!
    Nu is hij lekker aan het kletsen in bed, dus ga niet eerder heen dan half 7, maar ben wel wakker!
    Heb het ook al geprobeerd met fles geven en terug leggen, maar helaas, dat werkt niet!

Tijn slaapt ook nog 2 lange slaapjes overdag, dit kan ook niet anders, omdat hij zo vroeg wakker is! En minder lang laten slapen overdag, maakt helemaal niks uit, ja dan heb ik een een oververmoeid kind!

Ik hoop ook op betere tijden! hahahaha

kus miek

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee sliep ook altijd tot 8 uur, maar nu is het ook vaak 6 uur. Ik geef haar dan een papfles in de handen en ga weer weg. Als ze het op heeft gooit ze hem op bed en slaapt nog even verder. Denk dat ze dan gewoon honger heeft... en dat ze misschien in de winter wel weer wat langer gaat slapen! Misschien ook omdat het in de zomer buiten wat lawaaieriger is, veel vogels enzo en natuurlijk warmer...

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Geef hem om 05.00 een fles en doe hem weer naar bed.
    Maak het niet te gezellig maar geef hem ook een schone luier.
    Een natje en een droogje en hup muziekje aan, zeggen dat alle kindjes nog slapen.
    Verduisteringsgordijn kopen.
    Sterkte.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva sliep eerst ook altijd van een uur of 7 's avonds tot half 8 's ochtends. Dit is de afgelopen maanden telkens iets verschoven, begon eerst met ongeveer half 7 (dat was wel even wennen, maar niet absurd vroeg), maar vanochtend was het kwart voor vijf :(. En ook supervrolijk! Ik heb haar gevoed en haar in bed gelegd en genegeerd ;). Ze pakte toen haar knuffel, ging er mee spelen en is uiteindelijk in slaap gevallen, want we werden om half 7 weer wakker van haar :D. Ik probeer Eva dus ook altijd weer meteen in bed te leggen. Lukt het niet, dan is het jammer en ga ik met haar in bed spelen of we staan op. Lukt het wel is het mooi meegenomen ;). (er zit wel enig leeftijdsverschil tussen onze kindjes, maar volgens mij blijft het principe toch altijd ongeveer hetzelfde ;)).

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vanmorgen geprobeerd een papfles te geven en hem weer in bed gelegt... Nou, het dak ging er af! :confused: Zo kwaad was meneer! :)
    Een verduisteringsgordijn heb ik al (rolgordijn) maar ik denk dat we er ook maar andere gordijnen voor moeten hangen (ook verduisterend)
    Het kan natuurlijk best zijn dat Vigo zo vroeg wakker is, omdat het ook vroeg wakker is 's ochtends.

Het allervervelendst vind ik nog wel, dat de rest van de dag dan ook zo onvoorspelbaar is. Waar we eerder zeker wisten dat Vigo sliep of moest eten, kunnen we er nu geen touw aan vastknopen. Hij eet en slaapt nu op totaal andere en verschillende tijden :(

Hem meenemen naar ons eigen bed is helemaal not done! Dan weet ik zeker dat hij niet verder gaat slapen. Hij wil atijd stoeien als hij bij ons in bed ligt :)

Ach, we modderen nog wel even verder..... *zucht*

11. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    het kan van het licht komen, ik heb sinds het uur verschil weer extra gordijn voor de ramen en dat werkt erg goed!

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    weet niet hoelaat vigo gaat slapen maar als je hem dan misschien ietsie later op bed legt...hier gaat meneer om 1930 soms wat later naar bed (doordat we moeten halen van de oppas en dan nog eten en in bad) maar wordt ook vaak later wakker dan...

13. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons werken die tips ook niet hoor, als Justin wakker is, is ie wakker.. klaar.. Mijn man was vroeger ook n 'vroegspookje' en Justin ook, ach ja idd op tijd naar bed maar dan.. :(

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo ligt er 's avonds tussen half 7 en 7 uur in. Langer kan hij ook niet opblijven want dan is hij echt moe....

15. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Herkenbaar! Hier ook een ventje van net 14 mnd en al een tijdje het mannetje om een uur of half zes! Gaat al een tijdje hier zo, dus ik heb me er maar bij neergelegd.
    Je dag is wel héérlijk lang! ;)
    Misschien is het wel gewoon een fase, let's hope so!
    Later naar bed doen werkt hier ook niet. Om half zeven is hij echt doodop, soms zelfs eerder. Maar hij is ook wel eens wat later gegaan en het maakt echt geen bal uit! Om half zes gaat zijn biologische wekker geloof ik.

Vermoeiend he? Volgens mij trek je het alleen als je idd zelf ook maar vroeg naar bed gaat. Maar dat is wel lastig soms, zeker als je er ook nog een sociaal leven op na wil houden!

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb ook al eens gedacht, wat als ik haar late rop bed breng. Maar ook dat maakt geen verschil hier.
    Ze komt dan wel wat later voor de laatste fles, maar is evengoed rond 5 a 6 uur wakker. De laatste tijd gelukkig wel meer richting 6 uur dan de 5 uur, dus dat is al een verbetering ;)

En idd ik ga ook gewoon vroeg op bed en soms zelfs smiddags gelijk met haar even slapen

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dat gebeurt hier ook regelmatig hoor, dat als Vigo 's middags slaapt, dat ik er dan ook in duik! Heb ondertussen mijn ogen op mijn knieën hangen :) Vanmorgen was het 06.45 uur! OLEEEE! \:D/

18. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ik herken me zooo goed in jullie verhalen...Thijmen is nu 16 maanden en de afgelopen 2 weken is meneer weer iedere keer om 5.15 wakker en we krijgen hem dan ook niet meer tot slapen; hij wordt dan echt heel verdrietig en boos; zo van 'ik kan niet meer slapen'.
    We nemen hem er dan mee uit en op het moment; vaak om 8 uur, als hij weer moe wordt gaat hij het bed in...we hebben ook al van alles geprobeerd, maar niks lukt...

Het voelt dan soms zo alsof je het niet goed doet; je hem er aan went, maar ja klokkijken kunnen ze nog niet en tja wat doen wij als we wakker zijn?
    Vindt het wel lastig soms hoor, pfff...en ook ik ben nu 26 weken zwanger en merk dat ik de slaap net wat meer nodig heb..maar ja, ga dan maar even hangen als meneer op bed ligt... :( :)

Hoop dat het weer een sprongetje is...

Groetjes Karin

19. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb hier een boek over o.a. slapen van kinderen tussen 0-2 jaar. Daar stond in dat als je het slaappatroon van je kind wil veranderen, je een verandering minstens een week vol moet houden omdat de 'biologische klok' de tijd nodig heeft om daaraan te wennen. Een avond langer ophouden en hopen dat ze dan langer slapen de dag daarna, werkt volgens deze schrijver dus niet. Je moet het langer volhouden..

Share This Page