Mijn zoon is nooit een hele goede slaper geweest. Sinds een paar maanden gaat het echter een stuk beter en is inslapen in ieder geval geen probleem meer. Nu wordt hij alleen 's nachts nog vaker wakker. Meestal hoef ik alleen maar kort even naar hem toe (speentje, even instoppen, aai over bol) en slaapt hij weer verder. Maar dit is wel ongeveer 3 keer per nacht... Op zich hoef ik er dan maar eventjes uit, maar mijn eigen slaap wordt daardoor ook steeds verbroken (en dat nu al 1,5 jaar). Op internet kan ik alleen vinden dat je kindjes moet leren zelf weer in slaap te kunnen vallen, door eerst na 3 minuten naar hem toe te gaan, dan na 5 minuten enz. enz. Maar dit heeft geen zin aangezien hij meteen weer gaat slapen als ik bij hem ben geweest. Ik wacht sowieso altijd even voor ik naar hem toe ga (heel soms gaat hij dan zelf weer slapen). Maar als ik te lang wacht, gaat hij echt hard huilen en wordt hij overstuur. Dan ben ik natuurlijk verder van huis... Herkent iemand dit en heeft iemand goede tips???
Mijn dochter heeft dit ook een tijd gehad (ook het huilen als het te lang duurt) maar ik ben toch altijd pas naar haar toegegaan als ze ging huilen. Ik zorg dat ze 2 speentjes in bed heeft, en laat haar ook zien waar ik de extra speen leg. Vannacht hoorde ik haar ook zingen om 2uur, na 10 minuten was het weer stil, ik was daar in tegen klaar wakker, maar allang blij dat ze zelf in slaap is gevallen.
Ja die speentjes-truc doe ik ook Dat helpt inderdaad wel voor een deel. Ik ga ook pas naar hem toe als hij gaat huilen (als hij gewoon geluidjes maakt, wacht ik inderdaad nog even). Ik word ook nog altijd metéén wakker als hij een kik geeft (slapen is altijd drama geweest, dus zal nog wel een trauma zijn haha)
Ik blijf ook wakker worden van elke zucht, zo vermoeiend! Kan me er steeds beter overheen zetten en slaap snel weer maar tijdens een fase (sprong, kiezen of ziek zijn) moet ik daarna echt weer afkicken want dan lig ik nachten wakker, en mijn dochter slaapt
Mijn dochter wordt al bijna 2, slaapt over het algemeen altijd door en nóg word ik om het minste of geringste wakker.
Wij hebben de speen aan de knuffel dus die vindt ze zelf wel. Alleen wordt ze soms nog steeds 1-3x wakker voor een dikke slok water...of wordt ze wakker van een enge droom zo is er altijd wel iets
Wij hebben dit ook voorgehad en ik ging er ook liever 3-4x uit zodat ze onmiddellijk terug kon slapen, dan dat het drama was omdat ik ze te lang liet liggen. Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan en soms wordt ze nog wel eens wakker, maar valt na 5min zelf terug in slaap. Een fase waarschijnlijk