Zeer heftige 8 maanden sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mijnwondertje, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

De titel zegt het al, en het duurt al zes weken, nog even en je kunt me helemaal bij elkaar vegen,

Hij drinkt geen enkele fles meer, zodra ik met de fles eraan kom, huilen krijsen wegduwen en schoppen. Met het CB overlegt en ik moest zorgen dat ie aan 400-500 ml zuivel kwam (toetjes, melk, boter, pap) en vitamine d bijgeven. Verder krijsen als ik bij hem vandaan loop (hij komt dan huilend achter me aan gekropen) moet hem zowat de hele dag dragen....

Verder is het slapen ook een ramp. Overdag als ie het bed in gaat, krijsen, gillen en staan in bed. Al geprobeert hem te laten huiln en iedere keer weer even gaan kijken, maar hij gaat helemaal over de rooie en hij gaat iedere keer staan, dus valt dan van het huilen ook niet meer in slaap. Als ik hem op mijn arm in slaap wieg, en leg hem dan weg, is ie na 10 minuten weer wakker. Laat ik hem op mijn arm slapen, slaapt ie 3 kwartier. Snachts idem dito, waardoor ik hem maa bj me in bed laat slapen, dan slaapt ie de hele nacht door, waarbij ie 2 keer wakker word om wat te drinken, maar dan slaapt ie direct weer verder.

Ben echt ten einde raad........

2. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Volgens mij hier ook nu..Overdag gaat het, alleen wel dat krijsen in bedje. Ik laat hem dan maar de wandelwagen slapen, niet ideaal, maar beter dan dat gekrijs. Hij houdt namelijk niet meer op. De laatste 3 dagen gaat meneer ook nog niet meer voor 23/24.00 slapen. Hij slaapt ook bij ons in bed (door de borstvoeding) en als hij eenmaal slaapt is het ook goed. Hij drinkt nog 1 keer en slaapt daarna weer verder.
    Ik hoop maar dat het snel voorbij gaat. Tips heb ik dus ook niet voor je.

Liefs

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.194
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier was dat vorige week ook het geval. Wel iets minder erg! Gaat vanzelf over maar natuurlijk blijft het zwaar. Sterkte

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Dat van geen melk meer willen komt mij heeeeel bekend voor, dit had Kylian ook.
    Wij zijn toen ook over gestapt naar gewone zuivel met vitamine D druppels.
    Probeer maar eens karnemelk te geven, op 1 of andere manier vinden die kleintjes dat lekkerder dan gewone melk.
    Zelf "Fristi" maken voor in een tuitbeker - yoghurt met melk en wat roosvicee of diksap.

Groetjes anita

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Pfff wat lijk me dat zwaar voor je! Mijn zoontje is bijna 6 maanden, khoop niet dat het zo erg bij mij wordt.
    Heeft hij geen honger dan? Eet hij wel goed? Brood ofzo of fruit..

En het CB heeft geen tips voor je?? Bel anders nog is een keer naar het CB?

Heel veel sterkte ermee.. Sorry ik kan je niet helpen.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

goed idee zeg! ik ga ook fristi proberen, hier nog geen 8 maanden sprong maar eentje die niks anders wil drinken dan melk, uit de fles. wie weet kan ik haar hiermee wel verleiden.

dit is wel heel heel heftig hoor, 6 weken lang dit gedrag, is er niks anders aan de hand? een sprong duurt toch gemiddeld een paar dagen tot hooguit 2 weken? tenminste dat heb ik gelezen maar of het klopt....

7. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Jep ik herken het helemaal :(
    Het overdag slapen gaat wel redelijk goed. 's Avonds is meestal een ramp.. Hij geraakt niet in slaap, huilen en krijsen.. Ik probeer gewoonlijk 2 a 3 x 10 minuten, dan haal ik hem terug uit bed. Houd hem eventjes onder bij mij, lekker knuffelen, samen tv kijken etc en dan leg ik hem terug (na een kwartiertje / half uurtje) gewoonlijk valt hij dan als een blok in slaap. De laatste dagen gaat het ietsje beter (hoewel hij hier nu weeral onder zit :() Maar de voorbije weken werd hij vaak ook na een uurtje weer wakker, en een uurtje later weer etc.. om dan uiteindelijk rond 12u eindelijk in slaap te vallen! :(

Qua flesjes gaat het ook wel redelijk, hier meer problemen met het vaste voedsel, dat is echt een ramp.. Ik krijg er echt amper iets in 1/2 van de fruitpap, 1/2 van de pap uit het bordje, groentjes gaan dan meestal wel weer goed... Zal hier ook blij zijn als het sprongetje voorbij is hoor! Want het wordt mij stilaan ook wat veel!

Veel succes en nog eventjes doorbijten!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    HERKENBAAR!!! :D

Alleen wilde mijn dochter juist heel veel drinken (BV) en weinig bijvoeding (was ook een beetje ziek geweest).

Volgens mij (en volgende de CB arts) is/was t verlatingsangst (/eenkennigheid). Ze zei dat ik heel strikt moest zijn in de lijn die wij voor haar willen trekken. We haalden haar nl 's avonds uit bed omdat ze niet meer wilde slapen en 's nachts sliep ze bij ons, dan hadden we de minste drama en de meeste slaap... Maar dat wilde ik eigenlijk niet... (mijn vriend vond t wel gezellig 8))
    Dus dan moesten we haar steeds terug in bed leggen, desnoods de hele nacht ernaast gaan zitten, zei ze.

Dat heb ik heel letterlijk genomen. De eerste avond ben ik van 20-23 er naast gaan zitten. Steeds als ze overstuur was: troosten, weer terug in bed etc etc etc, tot ze rustig was in bed. En dan ernaast zitten. Die nacht sliep ze door! De volgende avond tot 2130u ernaast gezeten.
    Derde dag waren alle problemen opgelost :(!!!

Nu is t af en toe nog lastig met inslapen, maar geen grote drama's meer gehad!!

Deel Deze Pagina