werken en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lucie, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik zit een beetje met het volgende.
    Ik wil, wanneer ik aan het werk moet, proberen te gaan kolven. Proberen, want ben bang dat ik door de spanning en de stress van het weer gaan werken en mijn kindje 'achterlaten', het misschien niet meteen gaat lukken.
    Wanneer ik er te weinig eruit krijg en dus niet genoeg heb voor een flesje voor de volgende dag, wat moet ik dan doen?

    Gewoon alleen maar kunstvoeding meegeven naar het kdv?
    Een mengsel meegeven? (Kan dat trouwens, mengen?)
    Een flesje gekolfde melk en de rest kunstvoeding?
     
  2. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Je moet proberen om eerst een voorraad op te bouwen. Je kunt hier alvast mee beginnen en het in de vriezer bewaren. Dan heb je zeker weten genoeg en misschien dan ook minder stress.

    Ik zat er eerst ook een beetje mee, maar het gaat nu al aardig goed.

    Succes hoor.
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kolven is ook iets wat je moet uitproberen. Vooral in het begin geen dag overslaan, je borsten moeten even wennen. Na een weekje of 2 heb je het al aardig onder de knie, en kan je al een voorraadje hebben opgebouwd.
     
  4. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi lucie,

    ik begin morgen weer met werken en zit/zat met dezelfde vragen als jij hebt. Ik ga 4 dagen werken. Emma heeft momenteel 5 á 6 voedingen per dag, waarvan 3 tijdens werkuren. Ik moet dus voldoende voor 3 voedingen per dag gaan afkolven. Omdat ik niet weet of ik door werkdrukte op m'n werk voldoende zal kunnen kolven, wil ik het afkolven voor en na mijn werk doen.
    Ik ben al redelijk vroeg begonnen met een voorraad op te bouwen. 's Ochtends kolf ik nu ong 160 ml af, voldoende voor 1 flesje. Waarschijnlijk zal ik na een dag werken 2 volle borsten hebben, daar kan ik 1,5 - 2 flesjes uithalen denk ik. Het zou mooi zijn als ik elke dag 3 flesjes kan afkolven, maar ik kolf ook op de dagen dat ik niet werk, dus zo kan ik makkelijk op 3 flesjes per dag komen en nog wat voorraad opbouwen.

    Ik ben dus van plan dagelijks 3 flesjes + een voorraad ingevroren melk mee te nemen. Zo hebben ze ook reserve voor als Emma uit haar doen is en meer wil drinken dan normaal. Ook heb ik zo'n klein pakje Nutrilon hypo allergeen gekocht (zitten 5 zakjes voor 100 ml in) als laatste back-up middel voor als ik met kolven toch niet voldoende krijg. Maar ik denk en hoop dat ik het niet nodig zal hebben.

    Ze kunnen op het KDV evt KV wel mengen met afgekolfde melk (dan wennen baby's ook makkelijker aan de nieuwe smaak), maar probeer eerst een voorraad op te bouwen en zet voor jezelf een kolfschema op papier, zodat je alvast kan bekijken wat haalbaar is en hoeveel je per keer zou moeten afkolven
     

Deel Deze Pagina