Verkoudheid eindigt steeds in luchtweginfectie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is gelukkig niet vaak ziek, maar als ze ziek is.. dan is ze ook gelijk goed ziek. We hebben het nu al twee keer meegemaakt dat het begint met een snotneus en we uiteindelijk bij de huisarts of hap belanden met een superbenieuwd meisje. Beide keren bleek het een luchtweginfectie te zijn waar ze antibiotica voor kreeg.
    Nu is ze sinds gisteren weer verkouden. En nu begint ze dus weer te piepen en te rochelen. Zo begon het de vorige keren ook. Ze is nu niet heel ziek dus ik heb eigenlijk geen reden om de huisarts te bellen. Toch baart het me wel zorgen dat een kleine verkoudheid haar steeds zo benauwd maakt. Is dat terecht, of ben ik overbezorgd?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Kan ze geen puffertje krijgen die je meteen kan geven als ze begint te piepen en te rochelen?

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft ventolin gehad maar daar wordt ze helemaal hyper van. :D Dus daar zijn we mee gestopt omdat ze dan niet meer slaapt.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ja, hier ook. We zijn er ook voor naar de ka geweest omdat hij de afgelopen maanden al zeker 8 keer een luchtweginfectie heeft gehad. Meer dan ventolin kunnen we er eigenlijk niet aan doen. Hij heeft tot nu toe 1 keer een ab-kuur gehad, daar ben ik toch zo terughoudend mogelijk mee.

5. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    wij hebben het hier 5,5jaar gehad met onze zoon.. heeft verschillende puffers gehad en ab en meer dan 20x prednison.. ze konden er maar niet achter komen wat het veroorzaakte.. nu is hij zeven en sinds anderhalf jaar zet een verkoudheid zich niet meer om naar infectie..
    je kind moet er overheen groeien..
    wat je wel kan doen is ipv ventolin aeromir vragen .is het zelfde ook salbutamol alleen veel fijner dan ventolin.. dit kregen wij door de longarts toegeschreven. hij werd er ook minder hyper van dan van ventolin.

succes ermee.

Deel Deze Pagina