Dag allemaal, Vanmorgen even in de schrik ivm hartkloppingen/ overslaan van hart. Ben schildklierpatiënt ( te traag werkend) en nu 24 weken zwanger en ben wel bekend mt af en toe hartkloppingen maar dan kortdurend. DIt voelde anders, mn hartslag sloeg over en het duurde ruim een uur. (anders maar heel eventjes) Ben gaan lopen water drinken, douchen en na een ruim uur toch maar even aan de bel met de verloskundige. Doorverwezen naar Huisartsen post te bellen en zij zeiden dat het geen kwaad kon en waarschijnlijk te maken mer zwangerschap combi schildklier. Ben nu wel wat gerustgesteld maar zo toch nog maar even met eigen huisarts overleggen. Jullie wel eens last van of last van gehad?
Vervelend zeg! en je kunt er inderdaad zo van schrikken! ik heb geen schildklierproblemen...maar ik heb ook al weken last van hartkloppingen precies zoals jij het uitlegt... en je kunt er vrijwel niks tegen doen... heb het inderdaad ook tegen mijn VK gezegd en die vertelde mij dat het erbij hoort omdat je nu eenmaal meer bloed hebt enz enz... ik heb zelf zoiets van...als ik me voor de rest gewoon goed blijf voelen en ik voel de kleine goed bewegen dan is het goed...mocht ik me zorgen gaan maken ergens over dan gelijk bellen met de VK...
Ik heb het ook heel erg gehad. Hier werd het ook op mijn schildklier gegooid en het feit dat ik net mijn medicatie had opgehoogd. Ik heb tot het einde er regelmatig last van gehad, maar niet meer zo erg als rond de 24-26 weken.
Bedankt dames voor jullie reacties! @Aislin: ja, dat is idd van belang, dat je je goed blijft voelen en activiteit vd baby. Gelukkig voelde ik daar in mij niet anders!(afgezien van het feit dat het een heel vervelend gevoel is en ik mij dan zorgen ga makn over de baby) Heb jij er vaak last van en duurt het dan lang? @Trees: ok, dus bij jou ook gekoppeld aan de schildklier. Hier geen recente ophoging. Het was redelijk stabiel ook de laatste keren, maar misschien dat er ondertussen wat verandert is qua waarden. Je zegt tussen de 24-26 weken, dat is ook precies de periode waar in ik nu zit! Dat is wel typisch! Jij had dit voor je zwangerschap niet? Ps: Zie dat je zwanger bent van een 2e, Gefeliciteerd! Voel je je goed?
Mijn schildklier, met name FT4, verslechterde rond de 24 weken behoorlijk. Ik weet niet of dit toeval was?! Bij mij verweten ze het aan hyperklachten als gevolg van de ophoging, maar ik heb normaal nooit last van ophogingen. Ik heb het normaal niet buiten de zwangerschap, maar na de geboorte van mijn dochter ben ik ruim een jaar hyper geweest en ook toen erg veel last van overslaan en kloppingen. Heb je er nog steeds last van en moet je binnenkort weer prikken? Dank je wel voor de felicitatie. Morgen mag ik weer even in mijn buik gluren *spannend*.
Ik heb het ook gehad vlak na het ophogen vd schildkliermedicatie, ( af en toe een uurtje ) nu niet meer gelukkig
Dan zou je idd denken aan die Ft4 die verslechterde. Ik heb geen ophoging gehad, ik heb zelfs een minimale verlaging gehad ongeveer een maand geleden. Maar daar zal de reactie sowieso niet door komen denk ik zo laat nog. Wat vervelend dat je daar zo lang nog last van hebt gehad! Is je schildklier nu erg aan de schommel? Nee, gelukkig niet. Duurde 1,5 uur en toen stopte het gelukkig. Al voelde het de hele dag door nog niet 100 procent maar misschien ook omdat ik er wat op gefocust was toen. Dat was het advies idd direct even laten prikken voor het geval de schildklier weer aan de schommel is. Kan mij goed voorstellen dat je dat spannend vindt, suc6 wensen alvast en ook genietze al kan ik mij indenken dat de spanning wel eerst zal overheersen. Die eerste periode is "rot" he? Tenminste dat had ik bij onze dochter en had ik bij deze zwangerschap ook.
heb je ook je hb al eens laten checken de laatste tijd? ik had ook hartkloppingen en dat kwam door de bloedarmoede, heb er nu medicatie voor.
Toevallig staat dit in de bijsluiter van mijn medicatie; Apotheek.nl - Metropolol Ik zou het echt even met je huisarts bespreken want bij mij werden de klachten steeds erger (al kwamen die niet bij mijn schildklier vandaan). Ik sliep steeds slechter door de hartkloppingen en nu eindelijk na een week HEEEEEERLIJK!! De medicatie is overigens veilig in het gebruik bij zwangerschap.
Mn hb niet laten checken, aan het begin wel een keer! Zal eens laten prikken! @Nicolleta: tnx voor de tip. Mocht ik het in deze mate veel vaker hebben dan zal ik eens informeren. Gelukkig Niet meer in deze heftigheid gehad!