hematoom! wat moet ik doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wendymikekeano, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendymikekeano

wendymikekeano Nieuw lid

13 aug 2011
    3
    0
    0
    tilburg
    Hallo,

ik ben nu ongeveer 9 wk zwanger van ons 2e kindje.
    mijn 1e zwangerschap was er niks aan de hand. perfecte zwangerschap niet ziek en een geweldige bevalling.
    bij week 7 kreeg ik ineens een enorm dikke buik en was het net of er een ballon klapte in mijn buik.
    ik ben meteen naar de wc gerend en had enorm veel bloedverlies.
    meteen naar het zh gebracht,daar hebben ze een echo gemaakt en vertelde alleen dat het hartje goed klopte.wel moest ik na 3 dagen terug komen om een nieuwe echo te laten maken.
    weer hetzelfde verhaal,maar er werd niks verteld over een eventuele hematoom.ondertussen was ik een (vruchtje) verloren en vertelde mijn vk dat ik een miskraam heb gehad.dus ik heb me neer kunnen leggen dat het einde verhaal was.
    vorige week heb ik via mijn vk een verwijskaart gekregen om een uitgebreide echo te laten maken,en daar kwam de arts er achter dat het om een hematoom gaat van 5 bij 7 cm en dat het vruchtje er nog steeds zit!!!
    ik verlies nu meer bloed dan dat ik bij een menstruatie heb en ook komen er enorme bloedklonters mee (af en toe zo groot als mijn hand) . ik zou juist verwachten dat de hematoom dan afneemt maar het tegendeel is waar.
    afgelopen was hij doorsnee weer 1,5 cm gegroeit!!!
    Zou je mij kunnen vertellen wat ik nu kan doen en evt maatregelen moet nemen???
    ik begin me nu toch wel erg druk te maken en weet van gekkigheid niet meer wat ik moet doen.

alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Jij kan niks doen. Alleen maar afwachten.
    Een hematoom word in de meeste gevallen door je eigen lichaam opgelost dit kan gaan door het verliezen van bloed maar ook dat je lichaam het opneemt.
    Neem contact op met het ziekenhuis of verloskundige om af te spreken wanneer je hun echt moet bellen.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina