Welk product tegen droge huid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn dochter heeft sinds een paar weken een erge droge huid met op haar knieen,enkels,ellebogen en polsjes harde plekjes.
    Ze gaat om de dag in bad en ik smeer haar daarna in met natussan olie en tussen door met vasaline creme.
    Ik heb het idee dat het allemaal niet veel doet.

Welk product gebruiken jullie voor de kinderen met een droge huid?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Bij ons CB raden ze de producten van Balneum aan als je baby een droge huid heeft. Op die producten staat volgens mij ook dat het voor een droge huid is.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier dezelfde problemen en hier is ook balneum aangeraden. Ik moet het nog halen. Bepanthen smeerde ik er zelf op, maar dat deed ook niet veel. En via het forum kwam ik op amandelolie, maar dat doet ook veel te weinig nog, hoewel ik het wel fijne olie vind ;) maarja.

4. Balneum heb ik nog staan voor in het badje,laat dan een soort laagje op de huid achter.Gebruikte dat toen ze nog een klein babytje was.
    Of werkt een creme beter?

5. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Hoi Vlindertje

Misschien kun je ook eens proberen hoe het gaat als je je kleintje 1 of 2 keer in de week in bad doet. Tussendoor kun je de billetjes, gezichtje en handjes wassen met een washandje met alleen water. En als je dan tussendoor een lekker luchtje wil kun je misschien een beetje haarlotion op het bolletje doen.

Verder was ik Jasmijn altijd eerst, spoel het allemaal goed af en laat dan pas het bad vol lopen om in te spelen zodat ze zo kort mogelijk met de wasgel in aanraking is. Wasgel gebruik ik zowiezo nog maar heel kort, want nu ze loopt wordt ze toch wel iets viezer dan eerst.

In het begin gebruikte ik balneum in het badje en waste haar verder echt zo min mogelijk. Dat werkt ook goed.

De laatste tijd. Vooral wanneer het droog en koud weer is, kregen we hier allemaal een hele droge huid. Ik smeerde Jasmijn en mezelf gewoon helemaal in met de body lotion van vaseline intensive care(die lichte fles!). Dat is super zacht voor de huid en kun je dus ook prima voor kleine kindjes gebruiken.

Voor de hele droge plekjes werkt bepanthen hier erg goed.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Balneum op Zarqa!
    Zarqa werkt zelfs nog iets beter vinden wij. Anderen die dit gebruiken zijn ook zeer tevreden. Je hebt hier ook een hele lijn van.

Ruben gaat 2 a 3 keer per week in bad, niet vaker ivm zijn eczeem / droge huid.
    We smeren hem dagelijks in.

7. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Je kunt ook Weleda douchecreme, babyolie en creme proberen, gebruik ze nl. ook en ik vind dat het goed werk doet. De douchecreme droogt de huid niet uit en de olie en creme zijn goed voor een droge huid.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, niet dagelijks in bad, gewoon wassen met warm water, geen zeep gebruiken (is echt niet nodig. Voor het lekkere luchtje masseer ik af en toe gewoon lekker even met babyolie, :)).
    Hier helpt bepanthen erg goed, maar dat gebruik ik voor het gezichtje. Balneum heb ik zelf tijdens de zwangerschap gebruikt en was erg fijn!

9. De huid en haar shampoo van weleda werkt echt goed, alleen heb ik nu de wind en weer balsem, maar die doet weinig.

Ons Moppie is ook verkouden dus er word vaak geveegd en gewassen, dr wangetjes springen bijna zo ruw zijn ze.
    Vasaline werkt ook niet.

Dus ik lees ff mee voor de gouden tip!

10. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hier gaat Senna iedere ochtend met mij onder de douche. Puur water en na het afdrogen smeer ik haar in met Balneum creme voor droge tot zeer droge huid. Eigenlijk voor volwassenen maar het werkt super. Als we in bad gaan dan gebruik ik de badolie voor zeer droge/ruwe huid. Wel wat vettig in bad maar werkt super. Jammer alleen dat het best wel duur is.

11. Ik denk dat ik Megan toch maar minder in bad moet doen.Ik gebruik nooit iets in het water dus daar kan het niet aan liggen.
    Heb net balneum creme gekocht en hoop dat het iets gaat helpen.
    Zo zielig als ze zo droog aan voelen,vind trouwens maar akelige plekjes op haar enkel,knieen,elleboog en polsen.Voelt als een soort korstje,maar dan kleine plekjes bij elkaar.

Dankje wel voor de tips

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Het klinkt alsof je meisje een soort eczeem heeft, heb je het al eens laten nakijken bij de huisarts?

Ook dan is goed vet houden trouwens heel belangrijk, dus dat kan geen kwaad!

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb van Zwitsal de zachte creme in een pot. Van de bodylotion krijgt onze meid ook een droge huid, maar dit werkt perfect.

14. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    wij gebruiken van zwitsal speciale tube met lotion voor droge huid en soms is het op de knieen en ellebogen wat erger.. daar doe ik dan af en toe tijdens het verschonen wat sudocreme op..
    werkt hier prima!
    succes

15. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

Wij hebben via de huisarts Vaseline Cetomacrogololcreme. Werkt heel erg goed en krijg je nog gratis ook via de apotheek omdat het op recept is.

Groetjes v Treintje

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb een meisie met een ERG droog gezichtje. Dr oortjes en alles zijn ook erg droog. Gebruik ook balneum maar t helpt niet erg veel. En god wat kan ze krijsen als ik dr gezichtje in smeer...alsof ik dr vermoord!
    Ik denk dat ik er straks eens uierzalf op ga smeren. Kijken wat dat doet. Zit ook verder geen parfum of iets in en is HET middel tegen droge ledematen etc. Smeer ik mijn jongste zoon al tijden mee in als die weer eens van die ruwe elebogen en knieen heeft dat er scheuren in komen (mag het niet vaker doen want hij is geen meisje...zegt hij :rolleyes:). En dat werkte altijd extreem goed.
    Had vroeger een of andere olie of iets van n pit of zaad of...weet niet meer. Moest in het badje en dat werkte ook wonderen bij hem (hij kwam extreem droog uit de baarmoeder. Was gewoon eng). Maja is 10 jaar geleden. Moet even aan mn moeder vragen wat dat ook weer was. Hopelijk wil dr geheugen n keertje mee werken. Dan zal ik t hier ook neer zetten (als t iets is wat nog niet gezegd is).

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Romy heeft enorm droge wangetjes... erg rood en helemaal hard, zo droog is het...

ik smeer haar gezichtje in met sudocreme, het ziet er eventjes niet uit en doe het niet te dik. maar na 5 min is het ingetrokken en is het weer soepel!

was niet bewust ofzo ik zag dat het zo droog was en sudocreme was het enige wat ik binnen handbereik had toen :oops: MAarja het helpt dus wel!

elke ochtend en elke avond na het bad insmeren en sinds dien is het niet droog. vergeet ik het een keer, krijgt ze weer droge wangetjes...

misschien ook proberen?

18. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik kreeg van een collega de tip om zemelenbad van Kruidvat te proberen. Julian had namelijk over zijn hele lijfje allemaal losse velletjes, zo droog was het. Hij is nu twee keer met dat spul in bad geweest en het is zo goed als weg! Kost geen drol en het ruikt nog lekker ook!

19. Wat een hoop tips....daar kan ik iets mee.
    Smeer nu dus met balneum en heb het idee dat het wel helpt,behalve op de echte ruwe plekjes.

Lees zemelen.Dit heb ik ooit al gekocht omdat dit goed zou zijn voor kindjes met waterpokken.
    Jij bedoelt gewonen zemelen die je in een was handje moet doen?Waar het water wit van word?

20. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nee, het is een blauw flesje. Het heet ook echt zemelenbad en is van het Kruidvat eigen merk.

Deel Deze Pagina