Ontzettend eenkennig en bijna 3

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dominique71, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey mama's,

ik zit hier met een probleempje. Marcje is de laatste tijd ontzettend op mij gericht. Hij wil echt niets van zijn Papa weten. Het is echt niet leuk voor mijn man! Als hij snachts huilt is het drama als papa komt, maar hij is meteen rustig als ik kom. Eigenlijk wil hij dat ik alles met hem doe.

Dit duurt al een maand of 4 en mijn man heeft er genoeg van. De laatste tijd wordt hij boos op Marc als hij niets van hem wil weten en dan raakt de arme ziel nog meer overstuur.

Herkent iemand dit? Wat moet ik hier nou mee? Kan ik iets tegen mijn man zeggen waardoor hij zich wat beter voelt? Hoe kan ik Marcje aanmoedigen om zich ietsjes minder op mij te richten?

Hellup?

Dominique

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Is vast een fase; gaat over al snap ik wel dat je man er gefrustreerd van raakt. Dat hij echt boos wordt op jullie zoontje vind ik persoonlijk minder; moet ie echt niet doen.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, erg herkenbaar! onze dochter had (en heeft) het ook, zij is nu 4 en het is wel beter geworden.
    De enige oplossing (wat ik dus heel moeilijk vind) is doorzetten, en bijv. je zoon om de dag naar bed brengen, de ene dag jij en de andere dag je man, en dan zelf niet in de buurt komen. of als hij getroost moet worden en je man is in de buurt, hem laten troosten, ook al geeft dat drama, je zoon krijgt nml het idee dat als jij iedere keer komt en het wel oplost, je een volgende keer ook komt als hij maar hard genoeg schreeuwt.
    Als mijn man aan de beurt is om haar naar bed te brengen, en ze begint te schreeuwen, pakt hij haar op en gaat gewoon zijn gang, ik doe dan net of ik het niet hoor en ga verder waar ik mee bezig was (al verbijtend, hoor!)
    Ik moet zeggen dat ik zo'n "claimend "kind erg vermoeiend vind, en het is daarom goed dat we nu afwisselen.
    Zaak is dat je man rustig blijft als je deze aanpak gaat uitvoeren, en ook conseqeunt, zodat hij weet waar hij aan toe is.

Heel veel succes!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik had het ook dat ie alleen maar mij wilde. Maar sinds de zwangerschap MOET ie wel meer naar papa toe omdat ik vaak gewoon ff niet meer kan. Nu is ie helemaal papa gek maar eerst moest ie niks van hem hebben.

Mijn man doet hem nu voortaan in bad, gaat zijn lievelingsknuff halen als ie 'm boven heeft laten liggen, voorlezen, zijn eten klaar maken, zijn luier vaker verschonen.
    Savonds of in het weekend gaan ze wel eens samen even op pad. Een boodschapje doen of met de auto stukje rijden.

En zo is ie eigenlijk ook wat meer aan papa gaan hechten.
    Je man gewoon wat meer zorgtaken laten doen zoals wassen, luier verschonen, aankleden en wat meer leuke dingen alleen met hem laten doen zoals een boodschapje of eindje wandelen, of samen kleien of verven ( hier ook altijd groot succes )

Wat je man zeker niet moet doen is boos worden op de kleine als ie bij mama wil zijn. Want dan maakt ie het alleen maar erger.

Deel Deze Pagina