inleiden bij 37 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by J2otje, Mar 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. J2otje

J2otje Lid

Mar 9, 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast sorry voor mijn verhaal maar moet het echt even van mij afschrijven. Ben gisteren door de vk doorgestuurd naar de gyn ivm een te hoge bloeddruk. De onderdruk was 97. Bijna 3 uur in het ziekenhuis gezeten. Ze hebben gelukkig niets in de urine en in mijn bloed kunnen vinden. Maar met de echo vond de gyn toch dat er weinig vruchtwater aanwezig was ten aanzien van de weken zwangerschap 36+3.
    Nu moet ik aanstaande maandag weer terug naar de gyn. Ben dan 37 weken. Mag niet meer naar de vk en heb ook te horen gekregen dat ik niet meer thuis mag bevallen. Voor mij echt een behoorlijke domper. Had zo op een thuis bevalling gehoopt. Als ik maandag terug kom word er weer naar de bloeddruk gekeken. Als die nog te hoog is krijg ik te horen wanneer ik ingeleid word. Zijn er vrouwen die mij kunnen vertellen hoe het dan in zijn werk gaat? Heb mij hier nog totaal niet inverdiept.
    Hoe lang duurt het dan nog voordat we de kleine vast kunnen houden? En hebben jullie nog tips? Zit er nu toch wel een beetje doorheen.

2. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bij de vorige zwangerschap heb ik vanaf 35 weken te hoge bloeddruk gehad. Ik kreeg toen eerst medicatie om de bloeddruk te verlagen. Toen ik 38 weken zwanger was, ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk ondanks de medicatie te hoog bleef en ik ook klachten kreeg. Ze begonnen met inleiden toen ik 38 weken 5 dagen zwanger was. Ons dochtertje is 4 dagen later geboren.

Je moet er rekening mee houden dat het best een paar dagen kan duren voordat de bevalling echt op gang komt, zeker als het je eerste kindje is.
    Bij mij zijn ze toen op dag 1 begonnen met tabletjes die ik in moest nemen. Dag 2 kreeg ik vaginale tabletjes. Dag 3 is een rustdag; na 2 dagen inleiden geven ze je lichaam even een rustdag omdat het anders allemaal te veel wordt. Dag 4 kreeg ik weer tabletjes en toen had ik 's middags om 15:00uur 3cm ontsluiting en konden ze mijn vliezen breken. Ze is toen die nacht geboren rond 03:00uur.

3. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Bij mijn vorige zwangerschap ging ik met 35 weken voor controle naar de vk en daar bleek dat ik een te hoge bloeddruk had en kon meteen door naar het ziekenhuis, moest daar blijven en ben met 37 weken ingeleid met gel die heb ik 3x gekregen, s'ochtends om 9.30,15.00 en 21.30 en om elf uur had ik 4 cm ontsluitng en de volgende ochtend half zeven is mijn dochtertje geboren.
    Maar dat is bij iedereen verschillend hoe het loopt met linleiden. Heel veel sterkte gewenst.

4. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik sta er hetzelfde voor. ik wordt komende week ingeleid omdat er te weinig vruchtwater is en omdat ons kindje achter loopt in groei. het groeit niet meer. ik vind het ook super spannend en weet ook niet wat me te wachten staat. veel succes! hopen dat alles gewoon goed is.

5. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,179
    0
    0
    Den Haag
    Boxertje hoe ver loopt de kleine achter in groei als ik vragen mag ?

6. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik ben met 38+5 ook ingeleid ook omdat ik een hoge bloeddruk had.
    Ik mocht dus ook niet meer bij de vk komen, en moest in het ziekenhuis bevallen, terwijl ik dat graag thuis wilde.
    Ik ben Om half 9 ongeveer hebben ze een gel bij me ingebracht, en de weeen begonnen al erg snel.
    Om even over half 4 smiddags had ik een prachtige dochter in mijn armen ;)

Het is bij iedereen verschillend hoe snel het gaat bij het inleiden.
    Ik ben wel achteraf heel erg blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen, thuis was het nooit goed gegaan.
    Ze hebben me een knip moeten geven, en ze hebben de uk er met een kiwipompje uit moeten trekken.
    Ik was achteraf dus erg blij dat het in het ziekenhuis is gebeurd ;)

Heel veel succes!

Ps, was voor mij ook mijn eerste kindje ;)

7. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik ben met 38w6d door de VK doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een Ctg scan omdat ik mijn kindje niet meer zo veel voelde als voorheen.
    Daar heb ik toen een ctgscan gehad, dat was helemaal goed, toch een echo voor de zekerheid, was toch erg weinig vruchtwater, en ik moest de volgende dag om 08:00 terugkomen om ingeleid te worden. Ze heeft me nog wel gestript die dag. (had al 1 cm ontsluiting)
    's ochtends voordat ik naar het ziekenhuis ging mijn slijmprop verloren, daar aangekomen infuus gekregen met weeënopwekkers.
    (had toen 2cm).
    Om 1 uur (na heeel veel pijn van de weeën) weer gevoeld, nog maar 3. Werd helemaal naar van de pijn ik kon niet meer. Toen om 14 uur een ruggenprik gehad. Wat een verlossing! rond 18 uur had ik 8cm, de ruggenprik "uitgezet". En om 18:30 mocht ik persen en om 18:34 was mijn zoontje er!

Het was ook mijn eerste kindje.

8. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Ik ben met 36.6 weken ingeleid. Het ligt er denk ik aan wat voor haast er bij is, hoe je ingeleid gaat worden?

Ik had zelf al jaren medicatie voor hoge bloeddruk en tijdens mijn zwangerschap was ie perfect(met medicatie) Behalve tot de laatste week, toen ging mijn onderdruk stijgen en toen mijn onderdruk tegen de 100 liep besloten ze dus in te leiden, moet er wel bij zeggen dat ik al op een natuurlijke manier al begonnen was met de bevalling.

Ik kreeg een infuus met weeenopwekkers en pijnbestrijding. Om half twaalf werd ik ingeleid en om 15.58uur is Ryan geboren met een knip en tangverlossing, dit omdat bij elke wee mijn onderdruk steeg naar abnormale hoogte

Share This Page